Dreumes lust geen gewone melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Liva89, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liva89

    Liva89 Bekend lid

    13 mei 2016
    665
    400
    63
    Vrouw
    Ik wil graag overstappen op gewone melk, maar onze dochter lust het niet! Koud of warm maakt niet uit, ze lust het alleen als pap. 's Avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje opvolgmelk, deze drinkt ze nog graag, zonder gaat ze ook niet slapen.. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Mengen met de opvolgmelk? Overdag krijgt ze wel genoeg zuivel binnen, ze lust ook graag yoghurt, karnemelk is ze ook niet echt dol op. Vifit/optimel lust ze wel, maar het gaat mij echt om het flesje warme (opvolg)melk voor het slapen gaan.
     
  2. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    In principe hebben mensen geen (/niet dagelijks) melk nodig. Calcium kun je makkelijk voldoende halen uit een normaal gezond dieet. In Nederland drinkt men het veel uit gewoonte, maar is absoluut niet nodig eigenlijk.
    Je kunt proberen iets anders te geven ipv melk in de avond voor het slapen gaan, lauwe camillethee bijvoorbeeld? Eventueel eventueel gezoet met honing of agavesiroop (gezondere variant) en dat langzaam afbouwen naar zonder honing/agave?
    Wat is de reden dat je iets wilt geven in de avond?

    Juist omdat je de opvolgmelk wilt vervangen en daar dan hele andere voedingsstoffen in zit zou het me niet nodig lijken om perse melk te geven, ook omdat ze het niet lust :)
     
  3. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik had er per ongeluk overheen gelezen, maar zie nu dat je zegt dat ze niet zonder naar bed gaat. Ik zou proberen om het te vervangen voor iets anders dat ze graag lust, of inderdaad langzaam te mengen. 100ml per keer bijvoorbeeld. Het is altijd even wennen om over te gaan van opvolgmelk naar koemelk.
     
  4. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Melk heb je niet nodig, dus daarvoor hoef je het niet te geven. Je kunt kijken of er plantaardige melk lust, daar zijn heel veel soorten en smaken van. Alpro heeft een speciale Groeimelk voor kindjes tot 3 jaar.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ze hoeft geen melk te drinken, maar 300ml zuivel wordt aanbevolen.
    Alles van zuivel telt gewoon mee in de 300ml.
    Heb je al eens geprobeerd om een bakje yoghurt te geven na het eten of een half uurtje voor het slapen gaan ipv de fles?
    Als ze echt alleen de fles accepteert dan zou ik hem gewoon nog geven.
     
  6. Liva89

    Liva89 Bekend lid

    13 mei 2016
    665
    400
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Yoghurt geven we al na de warme maaltijd, soms weigert ze dan de fles, maar wordt ze alsnog wakker na 45 minuten en drinkt hem dan wel leeg. Als ik wat anders in de fles doe, bijvoorbeeld thee of water duwt ze de fles nijdig weg.. Die Alpro soya melk ga ik eens proberen!
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ze gaat vast wel slapen zonder hoor. Zijn vooral de ouders die eraan gehecht zijn ipv de kinderen;)

    Ik zou het gewoon zonder doen. Ook geen water in de fles, want juist de fles geeft de associatie melk. Dat is verwarrend. Dus wat water voor het slapen in een gewone beker.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    In die speciale soya zit enorm veel suiker!
    Als je het geeft kun je beter ongezoete soya geven, maar als ze gewoon zuivel kan en mag drinken zou ik het gewoon daarop houden.
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    (Koe)melk hoeven mensen inderdaad niet te drinken ;)
    Ik zou die avondfles langzamerhand gaan afbouwen en dan uiteindelijk wat water voor het slapen gaan uit een bekertje geven bijvoorbeeld.
     
  10. Liva89

    Liva89 Bekend lid

    13 mei 2016
    665
    400
    63
    Vrouw
    Ja ik zag het inderdaad.. dat vind ik ook niet zo’n fijn idee. Gisteravond heeft ze maar 50cc opvolgmelk gedronken en is toen lekker gaan slapen! Misschien toch maar gewoon langzaam afbouwen dan:thumup:.
     

Deel Deze Pagina