Onze dreumes van 15 maanden wil nergens anders dan in een bed slapen ( maakt niet uit waar dat bed staat overigens ) Hij slaapt niet meer in de auto niet in de buggy nergens meer. NU hij nog maar 1 slaapje op de dag doet is het soms best lastig met weg gaan . Vandaag bijv we willen vanmiddag naar een braderie toe maar onze boy slaapt van 1 tot 3 dus na 3e hoef je niet meer te gaan en voor 1 uur kan niet want man lief komt uit de nachtdienst . Het zou dus ideaal zijn als hij in de buggy wil slapen maar hoe krijg ik dit voor elkaar ?
Dat gaat dan gewoon niet (meer). Ik zou hem gewoon vandaag om 12 uur op bed doen, zodat ie iig uitrust voor jullie weggaan.
Ja lastig... Mijn zoontje slaapt eigenlijk ook haast nergens anders meer als in een bed, echter waren we 2 weekenden geleden een dagje naar de Efteling, maar rond de klok van 15:30 was hij zó moe dat hij toch eventjes in slaap is gesukkeld in zijn kinderwagen...
hier ook eentje die alleen maar in zijn eigen bedje wilt slapen. het is soms vervelend maar ja het is niet anders. Ik laat hem eerst lekker goed slapen en kijk daarna wel of dat het nog zin heeft om iets te gaan doen.
hier slaapt zoontje heel soms nog wel in de wagen, maar dat is dan maar hooguit een half uurtje... als wij een dagje iets leuks gaan doen, dan gaan we toch gewoon en zien wel hoe lang en of ie slaapt. en dan 's avonds maar heel op tijd naar bed.
Hier hetzelfde 'probleem' al vanaf zijn geboorte slaapt ie alleen in zn bed. En nu dus nog steeds van 12 tot 15. Dus ik kom lastig weg. Een dagje weg is ook haast niet te doen, want om een uur of 2/3 is ie dan zo overprikkeld dat ik de rest van de dag met een krijsend kind zit. En hij gaat dan dus echt niet slapen in de buggy, helaas. Ik lees ff mee..
mmeke hij valt dan nooit in slaap?? Mijn zoontje wil altijd erg graag wakker blijven en overal bij zijn maar op een gegeven moment valt hij toch echt weg haha
laatst ook zo we gingen rond 12.00 uit huis naar een honkbal wedstrijd kijken. (in amsterdam) ik wilde voordat we weggingen nog gauw de deryan travelcot kopen maar het was zondag en de winkels gingen pas om 12.00 open en eenmaal daar was het er zo druk dat ik het helaas niet meer kon kopen. nou toch naar de honkbal gegaan en op een gegeven moment rond 15.00 werd maddi moe dus ik leg hem in zn wagen in de slaapstand zeg maar en heb uuuuren met hem gewandeld. nou meneer heeft geen oog dicht gedaan. hij kreeg echt rode kringen onder zn ogen van vermoeidheid en heeft de weg terug naar huis alleen maar lopen huilen en jammeren.(was ondertussen al bijna 19.00) thuis lekker in bad gedaan flesje gegeven en nog sliep hij onrustig. zei ook meteen tegen mn vriend (zijn zijn wedstrijden) sorry schat maar dit doe ik echt niet meer. we gaan voorlopig dus ook niet meer naar de wedstrijden helaas.
Zelfs als baby van een paar weken oud bleef ie dan de hele dag wakker Autoritten waren haast niet te doen, dat was gegarandeerd krijsen van in- tot uitstappen. Nu is ie in ieder geval stil. Baby's schijnen te gaan slapen zodra ze in de kinderwagenbak gereden worden.. nou na 2 uur wandelen met een krijsende baby raakte ik er toch wel van overtuigd dat hij daar anders over dacht. Terwijl ie normaal zo'n 9 van de 12 uur overdag sliep. Ik heb het ook af en toe wel uitgeprobeerd, hij wordt toch steeds ouder, maar tot nu toe geen succes. Hij blijft tegen zn slaap vechten en dan wordt het huilen/jengelen/krijsen. Ik raak er ook gestressed van en dat helpt ook niet. Ik denk dat ik maar afwacht totdat het niet zo'n probleem meer is als ie een keer zn slaapje s middags overslaat. Tot dan moet de dierentuin of een pretpark maar even wachten.. Maar uiteraard zijn adviezen welkom! (En ik hoop dat zn aankomende broertje of zusje zo wel lekker gaat slapen in de auto/wagen/draagdoek..)
@ patroeschka Ik denk niet dat je zomaar kunt zeggen : ja dit gaat niet meer . er zijn kindjes genoeg die overdag in de auto of buggy kunnen slapen ! mijn vraag was dan ook hoe andere dit doen of er mss een tip is van dit kon wel eens werken of probeer het eens zo. @ mmeke jeetje vanaf een paar weken oud al ? nee dat deed rayn niet ! Hier is het echt een probleem van de laatste maanden @ lennylenn Kan me voorstellen dat je gezegd hebt dat je dit niet weer doet ! Je probeerd nog wel wat maar als het niet gaat houd het gewoon op he . @ lob wat mij betreft heb je gelijk hoor van we kijken wel hoe het gaat , anders kom je nooit ergens he . ~~~ het probleem voor vandaag is opgelost hihihi ondanks dat hij tot 9 uu heeft geslapen wilde hij om 11 uur al weer naar bed en slaapt nu nog steeds hahaha dus wij kunnen zonder probleem weg over een uurtje ofzo Toch blijf ik het wel een lastig probleem vinden gewoon omdat de tijden dat ie slaapt niet erg makkelijk zijn te combineren met een dagje weg . Soms werkt het hier nog wel eens om hem een uurtje eerder op bed te leggen met een klein flesje warme melk dan wil ie nog wel eens in slaap sukkelen , zo is ie dan ook een uurtje eerder wakker en hebben we wat meer spelen .
Yep hier hetzelfde probleem...overigens al vanaf 1 jaar. Alleen slaapt ze tussen de middag gelukkig maar anderhalf uur, maar dat slaapje moet zo ook echt doen, anders is het janken. Gelukkig kun je straks nog weg
Nou, fijn dat het voor vandaag opgelost is Hier hetzelfde probleem en ik ben bang dat er weinig aan te sturen is... Wij plannen toch zoveel mogelijk om Thirza's slaapjes heen en als dat niet gaat, dan blijft iig een van ons thuis, (zoals nu: manlief is met zijn kids naar de rommelmarkt en ik zit thuis, omdat Thirza op bed ligt). Hier is niet slapen eigenlijk geen optie, (alhoewel het wel eens gebeurt: vorig weekend ging ze in de auto op de heenweg naar een vriendin maar 3 kwartier slapen en terug gewoon niet, dus tot half 10 's avonds wakker). Niet slapen overdag betekent ook altijd een drama van een nacht, (en die zijn hier al zo goed, NOT ).
Denk dat t gewoon zo is; hier ook al een hele tijd. Middagslaapje doet ze altijd thuis. We gebruiken meestal de ochtend om dingen te ondernemen. ALs we smiddags iets gaan doen dan proberen we d'r wat eerder in bed te leggen.
wat ik doe als we smiddags weg gaan (vorige week apenheul) dan haal ik haar extra vroeg eruit, 7 uur, en dan om half 9 weer op bed, slaapt ze tot half 11 a 11 uur, eruit en weg.
hier ook een meisje dat niet in de kinderwagen slaapt, al niet meer vanaf dat ze uit de bak ging. In de auto wel, maar dan moeten we minimaal een half uurtje rijden. Maar net als bij lovely DK kan ze het op een gegeven moment niet meer volhouden. Hier ook in de efteling, ze is op een gegeven moment in slaap gevallen, maar dan ook een half uurtje maar. Ik ga trouwens wel na 3 en weg hoor. Dan is er meestal nog genoeg te doen.