Volgende week mogen we weer een bezoekje aan het cb brengen. Bij 11 maanden kreeg ik allemaal vragen van kan ze zus en kan ze zo, doet ze al ... Etc. Wat 'moeten' ze kunnen bij 14 maanden? En ja ik weet elk kindje is anders en zich ontwikkeld in zijn of haar eigen tempo maar was even benieuwd waar ze bij jullie naar kijken met 14 maanden. Vriendinnetje zit namelijk een dorp verder bij cb en daar hebben ze toch andere controles en ander advies. Ik ben benieuwd hoe de controle er bij jullie uitzag
Hier is ze echt vlot altijd geweest dus ze vroegen niets want ze kan alles wat ze zouden vroegen.. Over praten vroegen ze wel maar tis als het mama enkel is is ook goed voor hun. Ze vragen altijd volgens wichen schema die kan je online opzoeken en zo dus als gemiddelt aannemen ( al is dar gemiddelde wel erg laag volgens dat schema).
Pas geweest. Zoonlief werd nagekeken, balletjes, longen geluisterd, oogjes bekeken met lampje. Arts vroeg wat zoon eet en drinkt, of hij ook al uit een beker drinkt, hoeveel flessen hij nog krijgt, hoe gaat t slapen. Kruipt, staat en loopt hij soms al. Hij kreeg twee blokjes in zn handen, moest er 1 aan de arts geven. Verder geloof ik niet echt bijzondere dingen. Of hij verstaanbare woorden zegt
mij vragen ze nooit wat omdat fem toch alles kan wat hoort. ze kreeg blokjes, die moesten in en uit het bakje, 3 blokjes stapelen, links en rechts gebruiken. ze liep al en gaf heel lief een handje aan de arts. goedgekeurd dus
http://www.jongflorence.nl/ContentSuite/upload/ogk/file/Van_Wiechenonderzoekschema's_2.pdf Deze schema's houden ze bij ons cb, en geloof bij de meeste aan.
ja hoor, voor zover mij bekend bekijken ze al deze dingen bij elk cb. Ze doen het alleen wel subtieel natuurlijk; ze gaan niet zeggen zo nu gaan we dit eens even controleren, dus kan me voorstellen dat ouders denken dat ze niet echt iets gecheckt hebben, maar zo'n arts is natuurlijk wel ondertussen van alles aan het observeren. succes en veel plezier!
Ja indd arts kan gelijk zien wat kindje kan/niet en als hij twijfelt vraagt hij dan nog iets aan ouders. Maar tis ja zoveel hoeven ze niet hoor alles wat ze hoefden kon dochter met controle van 9mnd al dus hup erin prikjes en eruit. Dochter houd ook niet van beperkte ruimte dus ging draken daar Als ze denken dat kind ergens achterloopt (denken ze bijna nooit dan zal arts dat aangeven of zal vragen extra. Hier ging het meer om het eten hoe het gaat etc. Wat ze eet en hoeveel omdat ze bekend daar staat met vreet gedrag
Dank voor de reacties! Ben benieuwd. Want inmiddels heb ik een dame met een flink eigen willetje hihi zal je zien dat ze daar niks wil.. Hoe reageerde jullie ukkies op de 14 maanden prik?