Dreumes van net 1 en ze blijft spugen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hallo allemaal!

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Mijn dochtertje is vorige week 1 jaar geworden en eigenlijk spuugt ze vanaf haar geboorte regelmatig. Volgens het CB was het niet erg als ze er zelf geen last van heeft. Dit heeft ze dus ook niet, maar aangezien haar voeding natuurlijk veranderd is, is het spuug mee veranderd waardoor het nu regelmatig niet alleen melk is wat ze spuugt. Ook ruikt het soms erg zuur. Ik had de hoop dat het wel minder zou worden naarmate ze ouder werd, maar ze spuugt echt nog steeds 3 tot 6 keer per dag. Het is niet veel, maar wel genoeg om vlekken enzo mee te veroorzaken.
    Moet ik hiermee nou terug naar het CB of gaat dit vanzelf over?

    Liefs,
    DD
     
  2. Kyra73

    Kyra73 Niet meer actief

    Ik zou er zelf mee naar de huisarts gaan om te kijken of het iets medisch is en of er iets aan gedaan kan worden. Dat zure spugen kan natuurlijk de slokdarm aantasten wat me niet lekker lijkt voor haar.
     
  3. Lovely2011

    Lovely2011 Fanatiek lid

    2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Mijn dochter spuugde ook vaak, en toen ik het lang vond duren (maand of 7) ging ik naar de HA. Die zei als ze het met 1jr nog had dat ik moest terugkomen.
    Maar ze doet het nu al een tijd niet meer.
     
  4. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Loopt ze al?
     
  5. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wou ik ook vragen idd.
    Als ze gaan lopen, gaat het spugen vaak ook over. Of bijna over.
    Met kruipen/tijgeren spugen ze makkelijker.
     
  6. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ze kan nu net 2 weken staan en ze kruipt op het moment heel erg veel en snel. Het is ook zo dat ze een paar uur nadat ze iets gegeten heeft nog spuugt, of zelfs als ze net uit bed komt. Het begint meestal 's morgens een uurtje na de pap en dan tot ze 's avonds weer naar bed gaat heeft ze wel een keer of 7 tot 10 gespuugd. (Ik heb t gisteren bijgehouden en kwam dus idd op 10 keer uit)
    Ik had echt de hoop dat het minder werd, maar het lijkt soms zelfs te verergeren...ze heeft er volgens mij geen last van, maar het lijkt mij persoonlijk ook niet echt fijn als je de hele tijd spuugt!

    Liefs,
    DD
     
  7. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mijn dochter is het pas echt over gegaan, toen ze echt de hele dag liep. Toen ze is gaan buikschuiven, kruipen, liep ik de hele dag met een theedoek achter haar aan, omdat er veel uit kwam.

    Op de dagen dat het erger was, strooide ik zelfs JBPM over haar brood heen, zodat ik geen "hans & grietjes" effect had:D

    Het is logisch dat ze een paar uur na het eten nog spuugt. De maag is bezig met alles vloeibaar te maken, en hoe vloeibaarder het word, hoe makkelijker het word om het uitgespuugd te krijgen.
     
  8. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heel enthousiast en snel kruipen (en ze kunnen dan snel:$) is echt een boosdoener voor spugen.. Als ze gaat lopen (dus alleen nog maar loopt) en ze spuugt dan nog steeds zoveel, dan zou ik er even mee heen gaan.
     
  9. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb t net met mijn man besproken en we kwamen idd tot dezelfde conclusie. Als ze blijft spugen, dan gaan we naar de HA, maar voorlopig wachten we het even af!

    Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

    Liefs,
    DD
     

Deel Deze Pagina