Dreumes wil geen korte broek aan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laravelk, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    en zweet zich te pletter natuurlijk met dit weer. Op het moment dat ik hem zijn broek uitdoe begint hij te huilen, want kruipen is niet fijn op blote knieeen. Iemand tips? Kniebeschermers of lekker laten huilen, dan gaat hij vanzelf wel lopen?;)
     
  2. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    pyjama broekje?
    Of een luchtige legging?
     
  3. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    lange broek/blote bast (goed ingesmeerd) kruipen wil jij ook niet in een korte broek, trek lekker een dunne lange broek aan en gwoon laten gaan.
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    trek hem gewoon een dunne lange broek aan. Hem afstraffen voor het feit dat hij nog niet loopt klinkt wel heel zielig en zou ik niet willen aanraden, hij draagt volgend jaar wel korte broeken dan loopt hij wel. Vorige zomer droeg zoon ook bijna geen korte broeken (alleen tijdens een fietstochtje ofzo) maar alleen lange dunne broeken.
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoon had vorig jaar geen korte broeken aan als hij op de stenen kroop. Als ik zijn broek uitdeed, bleef hij meestal wel op het kleedje.
     
  6. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Zo was het toch ook niet bedoeld, joh :) Mijn kind mag kruipen zolang het wil, hartstikke goed voor de hersentjes. Ik vind het zo sneu, want hij wil alleen met een stevige broek kruipen, pyjamabroekje heb ik al geprobeerd. Hoopte op een slimme tip;)
     
  7. me83

    me83 Niet meer actief

    miss zo'n linnen achtige broek? zitten vaak wat ruimer en luchtiger.. anders miss kijken voor broeken die net over de knie eindigen? vaak heb je ze ook met ritsjes erin.. kan die lekker ritsen:D
     
  8. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    capri broeken?
     
  9. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    Wat ik deed .... Bij sokken de tenen afknippen en dan Duvel vouwen en die om de knieën
     
  10. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief


    Ik bedoel dan trouwens geen enkelsokjes want die zijn te kort haha
     
  11. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ok, misschien hele domme vraag:( maar waarom is lang kruipen goed voor de hersenen??? heb ik echt nog nooit geweten:(
     
  12. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief



    Door te kruipen maakt het kindje een bepaalde kruistechniek en daardoor traint het de hersenen

    Maar dat wil niet zeggen dat het kindje zolang mogelijk moeten kruipen hoor

    Een kind van 4 doet het zelfs nog dus niet kruipen maar wel lopen is ook Goed

    Uiteindelijk met spelen met de auto's bijv dat ze er de kamer mee doorrijden moeten ze ook voor kruipen
     
  13. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Hihi had ook nog geen neigingen om bureau jeugdzorg te gaan bellen hoor :D, maar het klonk zo zielig. Zou hem dan gewoon een normale broek aantrekken en af en toe lekker in het badje zetten om af te koelen. Wilt hij binnen ook niet kruipen in alleen een romper? Hier deden ze dat wel nml, maar buiten absoluut niet. Ze liepen dan op handen en voeten.
     
  14. kimv

    kimv Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Driekwart spijkerbroekje deed ik vorig jaar met kleine man en gewoon af en toe met korte broek proberen. Hier ging kleine man heel apart kruipen buiten en toen ging ie maar snel lopen:D

    groetjes kim

    ps hier nog steeds een korte mouwen en korten broeken "probleem" maar langzaam gaat het beter.;)
     
  15. Amfy

    Amfy Niet meer actief

  16. Bajou

    Bajou Fanatiek lid

    10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hier is ons zoontje wel beginnen stappen eens het goed weer werd... hij merkte vanzelf dat hij niet fijn was om te kruipen op kiezeltjes (mét lange broek overigens :D ).

    Was wel al 18 maand... keigoed voor z'n hersenen joh! :)D grapje he)
     
  17. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Tja, misschien denk ik een beetje simpel, maar ik zou hem gewoon lekker de lange broek aantrekken die hij wil. Lekker belangrijk. Hij heeft er schijnbaar geen moeite mee dat die broek wat warmer is, waarom zou jij je er dan druk om maken...
     
  18. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Idd gewoon de lange broek die hij wil of een goede 3/4 broek. Had mijn jongste vorig jaar ook aan toen hij kon tijgeren/kruipen. Zij vinden zo'n lange broek vaak minder erg dan wijzelf.
     

Deel Deze Pagina