Dreumes wil geen melk drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Koekie1, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Tot een paar weken geleden dronk mijn jongste nog een fles melk voor het slapen. (Tussen de 200-250 cc) Nu is ze daar mee gestopt en drinkt ze geen melk meer.
    Ik bedenk me nu dat ze hierdoor de aanbevolen zuivel niet haalt. (Geloof 300 cc?)

    Ze weigert nu melk te drinken. Koud en warm. Ook andere melkproducten weigert ze.
    Yoghurt / vla ed eet ze soms, zal iets van 50 cc zijn.
    Pap hoeft ze niet.
    Enige wat er wel goed in gaat is kaas.

    Hoe erg is het eigenlijk als ze te weinig zuivelproducten binnen krijgen?
    Vaak komen we niet verder dan wat kaas en eventueel een bakje yoghurt / vla.
    Ze drinkt alleen water en een enkele keer diksap.
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Onze jongste blieft ook geen melk. Ik ook niet Haha. Ik vind het dus geen probleem. Pap van sojamelk lust ze wel graag. Dus dat is ontbijt, denk 150 ml. En een beetje vla of danoontje gaat oké. Pudding wil ze wel graag Haha. Zal de smaak wel zijn ofzo. Het is geen ramp om geen zuivel te nemen. Je kunt ook uit groenten je voedingsstoffen halen. Als ze kaas lekker vind dan een extra stukje toe stoppen af en toe. Ze eet verder alles dus ik maak me geen zorgen. Ik ben ook ‘groot’ en gezond geworden zonder melk of toen zelfs alternatieven ;)
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Om eerlijk te zijn lig ik daar zelf niet (meer) zo wakker van.
    De ene dag drinkt/eet hij ruim voldoende zuivel om de dagen erna alles te weigeren.
    Ik geef hem nu multivitamine en biedt genoeg soorten dingen aan, maar kan het er moeilijk intrechteren :)

    Overigens begon hier ook rond de 18 maanden het kieskeurig worden.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ja, je kunt ze moeilijk dwingen inderdaad. Dat was ik ook niet van plan trouwens want die strijd zal ik nooit winnen :rolleyes:
    Ik lig er op zich niet wakker van dat ze soms iets te weinig zuivel binnenkrijgt. Maar meer dat ze structureel veel te weinig binnen krijgt. Ongeveer 4/5 dagen per week eet ze 1 boterham met kaas op een dag en verder niets aan zuivel. Andere dagen komt er nog een beetje yoghurt bij. (50 cc)

    Kan het zijn dat ze nu ook bepaalde (belangrijke) voedingsstoffen mist? En met welk voedsel / multivitaminen kan ik dat aanvullen?
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.262
    3.500
    113
    Oudste was hier ook zo'n drama. Hij was toen van de fles af maar wilde tussen de middag geen melk in zn rietjesbeker.
    Soms lukte het als ik hem ongemerkt voor de tv een beker warme melk in zn handen drukte.
    Hij is nu 4,5 en is uiteindelijk vanzelf beter melk gaan drinken vanaf dat hij alles uit een open beker drinkt. Wel wil hij het liefst warme melk, zelfs in de zomer. :rolleyes:
    Ik probeerde hier in die periode wel altijd (Griekse) yoghurt na de maaltijd te geven, kon ook een uurtje later zijn, vlak voor het slapen gaan of als tussendoortje 's middags.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb de goede hoop dat deze fase ooit over gaat.
    Het is volgens mij gewoon weigeren om het kunnen weigeren...dreumesgedrag dus.
    Ik zeg gebruik multivitamine kauwtabletjes, maar daar is jouw kindje wellicht nog iets te jong voor.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Open beker heb ik het ook geprobeerd. Kan ze al goed uit drinken behalve melk. Warm / koud ed maakt allemaal niet uit. Ook verschillende tijdstippen geprobeerd maar ze houdt haar lippen stijf op elkaar :rolleyes:

    Wie weet komt het straks nog goed als ze wat ouder is.
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Multivitaminen is ze inderdaad nog te jong voor denk ik. Meestal is dat vanaf 2 jaar toch?
    Het weigeren om het weigeren kan ze ook, maar het lijkt er meer op dat ze melk producten gewoon niet lust / lekker vind.
    Qua avondeten eet ze óf heel goed, óf heel slecht. Ene keer is ze dol op spinazie, andere keer weigert ze het. Zo gaat het met veel etenswaar. Uiteindelijk komt het er op neer dat ze alles wel lust behalve die zuivelproducten.

    Ik laat die aanbevolen hoeveelheid geeoog los en zie wel wat ik erin krijg op een dag. En als ze 2 is krijgt ze multivitaminen van me :thumup:
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.262
    3.500
    113
    Volgens mij heb je dan genoeg je best gedaan en zou ik het lekker laten rusten! Wie weet wat ze in de toekomst doet.

    Ik lust zelf ook geen melk, drink soms Optimel en soms na het eten een toetje, maar verder ook weinig zuivel en volgens mij ben ik prima gezond. :)
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Kijk, dat is nou een fijne geruststelling :D:thumup:

    Dank je wel! :)
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina