Drie autostoelen Seat Leon ST

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marni1, 9 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Wie heeft er een Seat Leon (station) en 3 kinderen?
    Hoe past dat in de auto?
    Wij hebben er nu twee zitverhogers met rugleuning staan, maar ik zie niet hoe daar een maxicosi bij zou moeten passen.
    Ik pas er zelf ook niet tussenin, daar is te weinig plek voor.
    Punt is dat de achterbank aan de zijkanten schuin omhoog loopt, daardoor verlies je best wel wat centimeters aan beide kanten.
    Een andere auto kopen is geen optie, dus ik hoor graag tips.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Al op maxicosi website gekeken of het past? Kun je je auto invoeren
     
  3. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Daar kun je niet kiezen voor 3 stoelen naast elkaar om te vergelijken helaas.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben het wel eens als er een vriendje meerijdt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de derde dan los tussen 2 autostoelen in de gordel zet. Maar dan hebben we het wel over kinderen van 4 jaar. Dat doe ik ook als de achter bank deels neergeklapt moet. dan 1 niet in een stoeltje.

    Ik zou zelf idd ook niet tussen de 2 maxicosi Rodifix passen. Maar we hebben ook wel eens een ouder stoeltje gehad die iets smaller leek sowieso is er iets meer ruimte als je de isofix niet gebruikt maar de gordel.
     
  5. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Misschien dat dat het straks maar moet worden, de oudste is namelijk 6. Qua lengte mag ze nog net niet zonder rugleuning, maar wel tussen twee stoelen in. Dus als dat voor haar niet te krap is, moet dat het maar worden.
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ga zo de auto bestuderen want dat de achterbank schuin wegloopt is me dus nog nooit opgevallen haha. Ik heb nog een maxicosi staan en de smallere autostoel. Ik heb wel het idee dat die Rodi fix die wij hebben vrij breed zijn en dat de groep 1 stoel (axiss) smaller was.

    Mijn 4 jarige past tussen die 2 stoelen in. Volgens mij hebben we ook wel eens met 3 volwassenen op de achter bank gezeten
     
  7. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    dit dus!
    Ik heb een ander merk auto maar zelfde probleem! Achter de bijrijder stond de easybase met maxicosi (nu de stoel die erna komt)
    Achter de bestuurder zitverhoger met leuning
    En mn dochter zit in het midden! Zonder iets. wanneer er 2 stoeltjes in staan mag een derde kindje vanaf 3jaar oud ertussen.
    je hebt van die opblaasbare stoeltjes bubblebump ofzo heet t die schijnen er ook tussen te passen!
    enigste wat ik wel heb en heel vervelend vind (want stel er gebeurd iets en ik moet ze snel Kunnen los klikken is dat een uitdaging) is dat ik de de verhoging van kindje 2 altijd opzij moet trekken (schuin met hem erop) om de gordels vast te klikken en als die vast zitten duw ik hem weer terug o_O ze kunnen t dus niet zelf.

    Oh en als we verre reis ging maken zette ik de stoel/maxicosi in t midden!
    (Maar das helemaal vervelend met een verhoger ernaast :roflmao: )

    ik zit nu juist met t dilemma dat de geliefde auto weg moet :( en we voor een 7 zitter gaan kijken maar zijn nogal beperkt Qua keus want wil ook ruimte in kofferbak voor wagen en hond :$ en diesel bus is gewoon te duur maandelijks (belasting/verzekering)
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hadden een Seat Ibiza station (2016) en daar paste het echt met geen mogelijkheid.
    Zelfs de oudste zat echt krap in de midden.
    Ook qua beenruimte was het een drama, mijn stoel moest ver naar voren om de maxicosi erachter te plaatsen.
    Wij hebben een nieuwe auto gekocht.
     
  9. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Iemand ervaring met de Bubblebum? Onze oudste mag tussen 2 stoelen in zinder zitje, maar een verhoger lijkt me wel fijn.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik vind ze ideaal, maar vooral omdat ze weinig ruimte innemen.
    Je zit op lucht, dus wel iets minder stabiel dan een normale zitverhoger.
    Maar voor mij was het de oplossing toentertijd in mijn Skoda fabia, 2 kinderen op zo’n bubbelbum en de maxicosi ernaast. Het grootste voordeel was wel dat iedereen weer normaal kon vast/los klikken zonder eerst een stoel op te hoeven schuiven. Dus voor de veiligheid was het zeker beter :thumup:
     
    Jiseb vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    wij hebben er 1.
    Vind het ideaal. Als ik even snel weg moet en geen tijd heb om de familyfix eruit te halen en de andere stoel op de achterbank te zetten dan gooi ik de bubblebum in het midden en gaat de oudste daar op.
     
    Jiseb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina