Drie maanden te vroeg voor 4 flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Tanja77, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Dames,

    Zit een beetje in dubio. Kreeg een maand geleden Isabel nauwelijks van 6 naar 5 flessen. Pas bij de derde poging (moest echt van het cb...) lukte het. Al heel snel moesten we haar echt wakker maken voor de 5e fles en ik ben haar toen maar op verzoek gaan voeden. Nu krijgt ze iedere dag haar laatste fles om 18.30, spelen, in bad, pyama aan en tegen 19.30 in bed en dan slaapt ze door tot 6.30 de volgende dag. Nou lees ik net op het kraamverzorgstersforum dat zij 4 flessen bij drie maanden te weinig vindt. Wat denken jullie? Moet ik haar toch maar weer wakker gaan maken dan?

    Tanja
     
  2. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena krijgt sinds haar 3 maanden 4 flessen.KA en CB hebben er nooit problemen van gemaakt...
     
  3. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik geef tussen tegen de klok van 11 de 5e fles
    ze is dan niet wakker dus voed haar geheel slapend..maar ik denk dat ze het nog nodig heeft;)
    doen wat je zelf denkt dat goed is toch..
    en als jou meisje hier tevreden mee is..en ze groeit goed...dan is er geen probleem toch.
     
  4. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je zelf het antwoord het beste kan geven.
    Groeit je dochter nog goed? Als ze wakker is, is ze dan vrolijk/content? Zo ja, dan doe jij het prima! Je voldoet dan aan de vraag van je kind!
     
  5. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik ben op advies van het cb met 3 maanden ook overgegaan op 4 flessen, gaat super en Esmee groeit goed!
     
  6. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben ook vanzelf naar 4 flessen gegaan en niet veel later zelfs naar drie..... geloof dat ze vier maand was datr ze drie flessen kreeg...

    moet er eerlijk bij zeggen dar ik niet alles vertel op het buro ;) vind dat je zelf wel aanvoelt wat je kindje nodig heef en als ze te weinig krijgen of zo dan geven ze dat wel aan
     
  7. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Jeremy zit nu vanaf deze week ook op 4 flessen. Hij is vandaag precies 3 maanden.

    Ook ik heb het niet overlegd. hij werd gewoon steeds later wakker en kreeg vaak maar 4 flessen. Dus hebik de uren van 4 naar 5 uur getrokken en de fles wat opgehoogd. en hij doet het er prima op.
     
  8. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik heb vorige week op het CB gevraagd of ik terug mag naar 4 flessen (en dan meer inhoud) omdat ik haar om 22.00 uur steeds wakker moet maken voor de voeding, maar dat mocht perse niet zeiden ze!
    Er werd gezegd dat het pas vanaf vier maanden mag (mijn dochter is ook drie maanden) en ook pas vanaf 6 kilo (ze was prematuur en weegt nu 5 kilo). Is het gewicht dan misschien de reden dat jullie CB het wel goed vind? (Anders vind ik het maar raar dat ze hier zo'n ander beleid hebben!)
     
  9. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Isabel is nu rond de 6,5-7 kilo dus wat dat betreft zit het wel goed... :rolleyes: En als ik haar 's ochtends uit bed haal is ze heel vrolijk en alert. Overdag is ze ook heel gezellig en groeien doet ze volgens mij prima. Iets minder hard dan tot nu toe het geval was, maar dat was ook wel een beetje de bedoeling geloof ik. Bijna 1,5 kilo per maand vonden ze nogal veel op het cb....
    Denk dus eigenlijk zelf inderdaad dat het helemaal goed gaat met haar!

    Dank voor jullie reacties
    Tanja
     
  10. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik denk dat het niet zoveel uitmaakt 4 of 5 flesjes het ligt er natuurlijk eerder aan hoeveel je geeft.
     
  11. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het heeft idd te maken met het gewicht.
     
  12. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb het ook gevraagd op mijn CB toen Sem bijna 4 maanden was en daar mocht het ook beslist niet. Ik heb gewoon mijn eigen instint gevolgd en toch maar overgestapt op 4 flessen, hij was ook al bijna 7 kilo. En hij doet het prima.
     

Deel Deze Pagina