drinken tussendoor?

Discussie in 'Voeding' gestart door s1m0ne, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1m0ne

s1m0ne Lid

17 dec 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

even een vraag heb een zoontje van 6 maanden, die nog steeds best veel spuugt. Hij heeft er geen last van moet er zelfs vaak om lachen... ik heb er wel last van:D dat wil zeggen elke keer schone kleren aan;) maar nu het steeds warmer weer word zou ik hem graag tussendoor ook wat water of ander drinken willen geven. tot nu toe komt elk slokje water wat erin gaat er na 5 min. weer uit.
    hebben jullie hier ervaring mee? en welk drinken zou ik wel kunnen geven?
    geef trouwens al bij elke fles 10cc extra water en hij heeft altijd flinke plasluiers dus echt vochttekort heeft hij niet maar wil voor mezelf toch wel een beetje geruststelling!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoeveel cc drinken (melk) krijgt hij nu per dag dan? Misschien zit ie gewoon te vol? Dat heeft ons zoontje ook een periode gehad.
    Of heeft ie altijd een beetje gespuugd?
    Wat is de reden dat je extra vocht toevoegd aan de melk? Zolang je zoontje geen moeite met de ontlasting heeft (hard!) dan zie ik geen reden om dat te doen. En het bevordert het spugen alleen maar.
    Als je zoontje altijd al veel heeft gespuugd is het misschien handig om nutriton (johannesbroodpitmeel) te gebruiken om het drinken wat in te dikken.
    Zolang hij nog meer dan 500cc voeidng (melk) krijgt is het ip niet noodzakelijk om ander drinken aan te bieden hoor!

3. s1m0ne

s1m0ne Lid

17 dec 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij is pas overgegaan van 5 naar 4 flessen van 190+6 dus hij krijgt ongeveer 800cc melk. Hij spuugt inderdaad al vanaf dat hij 3 weken is, en we gebruiken AR voeding waar dus al nutriton inzit.
    Door het spugen krijgt hij juist eerder trek dus echt teveel voeding krijgt hij niet. Hij zit ook nog onder het gemiddelde van gewicht, maar groeit gelukkig wel goed.
    geef hem wel eens water maar dat komt na 5 min. weer naar buiten.
    weet niet of je water ook dikker kan maken met nutriton? zal dan warm water moeten zijn denk ik anders komen er toch klonten?
    Zijn poep is aan de stevige kant vandaar dat extra water, zonder heeft hij er best moeite mee.

Deel Deze Pagina