Droge mond

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linnie1985, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sinds een klein weekje heb ik last van een mega droge mond. Ik moet constant wat drinken om het te verminderen. 's Nachts is het zo erg dat ik een pijnlijke keel ervan krijg.
    Is dit ook een zwangerschapskwaaltje?
    Ik heb even gegoogled, maar daar kwam ik alleen maar dingen over zwangerschapsdiabetes tegen. En dat lijkt me niet dat het dat kan zijn. Ik voldoe niet aan de criteria en ik ben pas 11 weken zwanger.
    Iemand ervaring hiermee?

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Meestal komt zwangerschapssuiker pas voor na de 20 weken, maar dit hoeft niet hoor! Je kan zelfs geheel geen symptomen vertonen en het toch hebben. Als echt heel veel dorst hebt, zou ik het toch aangeven bij de vk en je laten testen. Het hoeft helemaal niet, maar dan sluit je het in ieder geval uit.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Als je twijfelt kun je het wel laten testen hoor. Ik heb ook last van droge mond heel vaak. Word er gek van, want indd 's nachts is het het ergst, maar als ik dan wat drink dan moet ik weer plassen en ga zo maar door. Dus af en toe heb ik vaak wat korte nachtjes.
    Ik heb ook standaard een karaaf water in de koelkast staan hhaha, dan kan ik af en toe eens heerlijk ff een slok heerlijk koud water drinken!

xxx sas

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik had dit enkel toen ik verkouden was... de rest van de tijd loop ik gewoon te kwijlen als gek :D

5. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik heb dit rond week 20 gehad volgens mij. Nu niet meer. Ik denk toch echt wel een zwangerschapskwaaltje.

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het bij m'n volgende bezoek aan de vk inderdaad maar even vragen.
    Ik heb er nu ook een droge kriebelhoest bij gekregen, dus het kan ook gewoon een koudje zijn. Vooral 's nachts moet ik de hele nacht hoesten, gek word ik er van. Gister een thijmsiroopje bij de apotheek gehaald, maar dat helpt ook niet echt. ;)

7. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook.. maar had geen suiker, en na ene tijdje ging het ook weer over

8. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    :Dhet kan ook zijn dat je hartig gegeten hebt.. gebeurd mij nogal eens.. ik hou meer van hartig dan van zoet.. en snachts wil ik nogal eens dorstig wakker worden..;)

9. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ha!
    Ik heb hier ook last van gehad in het begin, is nu wel zo goed als over... heel soms heb ik er alleen 's avonds nog last van, dan neem ik maar een waterijsje want ik weet soms niet zo goed waar ik zin in heb qua drinken dan.
    Maar wat ik al zei, bij mij is het vanzelf over gegaan... hoop dat dat bij jou ook zo is.
    Groetjes

10. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Ik heb er ook giga last van sinds ong. 25 weken heb ik giga dorst... ben overal al op getest maar komt niks uit dus gewoon maar drinken dan... tis wel lastig dat ik snachts zo'n 4 á 5 keer eruit moet voor naar de toilet te gaan... en als ik te vast geslapen heb dan heb ik smorgens zooon zere buik dat ik amper naar de wc kan lopen zo vol zit die blaas dan....

Deel Deze Pagina