Droomvoeding overslaan?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nonamenononsense, 3 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Mijn kleintje van 7 weken is gisteren spontaan samen met vaders door de avond voeding van 23.00 geslapen.

    Hij krijgt 8 x 90 ml, drinkt niet alles op.
    Laatste flessen 20.00 en 23.00 een droomvoeding. Snachts dan rond 03 en 06.
    Nou sliep hij gisteren spontaan van 20.00/21.00 tot 03.00
    Die voeding dan weg laten, of juist blijven aanbieden en hopen dat hij dei van 0300 juist eens gaat uitstellen?
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Jee! Wat fijn joh!

    Gewoon weg laten.
    Hij is pas 7 weken, dus de nachtvoeding uitstellen zou ik nog niet van uit gaan.
    Maar heeee...hij heeft dus 6 uur achter elkaar geslapen? Dat is dus al een soort van doorslapen..
    Ik zou zeggen, jij inderdaad er ook om 9 uur er in, dan maak je mooi 6 uur achter elkaar.
    Zo deed ik het in ieder geval. Alle uren pakken die je kan.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Nee hoor gewoon overslaan! Hier nooit wakker gemaakt voor voedingen tussen 20.00 - 8.00. Zolang ze slapen moet je ervan genieten en jullie zeker want lees overal dat het niet heel soepel verloopt.
    Als hij honger heeft meld hij zich wel hoor!

    Hier verstoorden wij alleen hun ritme maar door er een voeding in te proppen. Tenminste dat was het hier bij de jongste echt, die weigerde te drinken en dan waren we na een uur pas 50cc verder, daar waren we snel klaar mee. Zij sliep al vrij snel van 22.00-3.00 en met een week of 6 van 21.00-4.00/5.00, heerlijk! Want 's nachts dronk ze gewoon in 1x goed door omdat ze echt honger had en ging dan gewoon weer slapen. Als wij haar wakker maakte bleef ze onrustig, doordat de voeding haar niet lekker zat.
     
  4. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Nou, ik moet maar even kijken hoe het gaat. Ik ging gisteren rond half 9 naar bed, en 22.00 kwam mijn man me wakker maken met de baby ondat hij niet rustig te krijgen was. Eenmaal bij jij, stil.
    Dus toch maar die fles van 23.00 gegeven, en toen heeft hij geslapen tot 03.00.
    Daaena weer een fles, en dan begint de onrust meestal rond 05.00/05.30
    Trappen ,draaien,woelen ,kreunen, persen, vechten tegen de pacco etc
    Van ellende gooi ik er dan 05 30 een fles in, maar de onrust is daarna niet over en slaap ik niet meer van dat gedraai en gejammer.
     
  5. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Als hij zich meld gewoon geven en als hij bijlft slapen vooral zelf ook blijven slapen!

    Als je hem in de ochtend bij je neemt blijft hij dan ook onrustig?
    Ik slaap ook nog gedeeltes met mijn kleine op mijn buik. Soms 2 keer per nacht maar meestal 1 keer.
    Ik denk dat als hij snachts op zijn buik mag slapen dat over is.

    Maar wat fijn dat hij al een keertje zo lang heeft geslapen! Dat is het begin!!
     
  6. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja helaas blijft hij dan onrustig, echt waardeloos. Misschien toch krampjes? Ik heb geen idee!
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Wellicht is deze vraag al lang gesteld, maar is een co-sleeper geen idee?
    Mijn jongste meisje had mijn nabijheid heel erg nodig, een hand op haar buikje en ze ontspande enorm..
     
  8. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja heb ik speciaal aangeschaft voordat deze man geboren was, maar helaas. Niks helpt, behalve draagdoek en samen slapen. En zelfs dan, Niet altijd succes helaas.
    Het is echt overprikkelde oververmoeide baby die op dit moment in slaap geholpen moet worden met continue wiegen en mijn nabijheid/aanraking. Heel lastig en we zitten ondertussen in een traject omdat het mij teveel wordt. Ik kan de boekjes "baby in een droomritme" wel blijven lezen, en op papier klinkt het allemaal leuk en aardig. Maar het lukt me niet het ritme wat er nu is te doorbreken en te zorgen dat hij zelf in slaap valt.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #9 Zoe123, 4 jul 2019
    Laatst bewerkt: 4 jul 2019
    Ik volg je topic ook, wat zwaar joh. Helaas weet ik er alles van. Andere problematiek maar maanden ernstig slaapgebrek, toentertijd met mijn zoontje.
    Hopelijk gaan jullie kleine stapjes vooruit maken!
     
    Nonamenononsense vindt dit leuk.
  10. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Oke ik lift even mee op dit topic omdat ik bijpassende vraag heb :p

    Ik gaf eerst een droomvoeding rond 22/23u, maar mijn dochter (4 maanden, 6 kilo) ging deze steeds slechter drinken (soms echt maar 30cc) ben ik hier sinds vorige week mee gestopt. Ze werd met de droomvoeding steeds rond 5/6u wakker voor haar volgende flesje.
    Ik ben gestopt met die droomvoeding dus nu en laat haar lekker slapen (laatste voeding is dan rond 20/21u) en laat haar zelf komen. Helaas voor ons is dat dus steeds midden in de nacht, meestal rond 2:30/3u. Ik heb dus weer een nachtvoeding :$
    Daarna wordt ze variërend tussen 7:30 en 9u wakker maar zonder honger want die eerste fles doet ze slecht (denk door die nachtvoeding)

    Wie heeft de tip om die nachtvoeding door te schuiven of over te slaan? Dan doet ze haar eerste fles misschien ook weer gewoon goed :confused:
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Als ze er aan toe is, gaat het vanzelf..
    Ze is pas 4 maanden dus een nachtvoeding is volkomen normaal.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Was hier ook zo hoor, maar liever een nachtfles die goed gedronken wordt dan lopen klieren met een avondfles terwijl ik zelf naar bed wil.
    Als ze de ochtendfles slecht drinkt kan je de voeding in de nacht wat kleiner maken zodat ze waarschijnlijk in de ochtend wat meer trek heeft.
    En misschien niet wat je wilt horen, maar hier hebben beide kinderen tot na hun 1e verjaardag de meeste nachten nog een fles gehad. De oudste sliep structureel door met 18 maanden, de jongste nog steeds niet, maar is wel allang van de nachtvoeding af.
     
  13. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik ga deze toch even omhoog bumpen.
    Ik heb uiteindelijk de droomvoeding niet geschrapt omdat hij te weinig bleef drinken en overdag dus niet genoeg binnen kreeg.
    Nou is het ondertussen zo dat hij de droomvoeding bar slecht drinkt, van flessen van 120 drinkt hij nog geeneens de helft. En daar doet hij wel een half uur over!

    Dus, nu wil ik 'm toch alsnog gaan laten vallen. Alleen beetje aan het rommelen met schema dus, kan iemand adviseren?
    Hij weegt nu zo'n 5 kg, en zit even in een strak slaapschema waar ik niet vanaf wijk.
    Daardoor zitten zijn flessen ook even in een schema, 08.00 11.00 14.00 17.00 20.00
    Hij drinkt echt met moeite 100, soms 120 ml.
    Ik bied elke x 120 ml aan, maar dan krijgt hij overdag niet genoeg binnen.
    Vandaar dat ik die droomvoeding maar wilde blijven geven, alleen zet dit geen zoden aan de dijk want waar we eerst een fles om 23.00 hadden en de volgende om 04.00,zit ik ondertussen op 2 nachtflessen strak om de 2.5 en 3 uur. Volgens mij omdat ik hem uit z'n diepe slaap haal.

    Zal ik dus overdag maar gewoon 120 blijven aanbieden en dan snachts 2 x 90?
    Of de nachtflessen ook ophogen?
     
  14. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hij krijgt nu nog 7 voedingen? Hoeveel ml totaal? Volgens mij zit je aardig goed toch zonder droomvoeding? Dik je de voeding nog in?
     
  15. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Eh nu... Even denken hoor haha
    0800 1100 1400 1700 2000 2300 en 2 x snachts
    8 keer dus, hij drinkt tussen de 100 en 135 ml

    Hij mag 5 kgx 150 750 ml

    Ik dik de voeding niet in! Ik vond het zo onprettig, gaf teveel gerommel in z'n darmen etc

    Ik weet niet of het handig is dan de nacht voedingen mee te verhogen, die moet je juist klein houden toch?
     
  16. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Nou geen zorgen dan over de voeding hoor. Is hij goed gegroeid? Genoeg plasluiers? Allert?

    Mijn zoontje is nu 5100 gram en krijgt 6 flessen waarbij hij tussen de 90 en 120 drinkt. Doordat hij goed groeit is dit helemaal prima ook al haalt hij de 750 niet.

    Ik bied wel elke voeding t zelfde aan, ook snachts. Hebben daar ook mee gespeeld maar t maakt niet uit qua verloop van de nacht.

    Hoe gaat t nu met t schema en t slapen? Die droomvoedibg zou ik toch eens weglaten. Misschien krijgt hij dan meer honger.
     
  17. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Het slaapschema helpt absoluut, Maar we zijn er nog niet. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet en de nachten eindigt hij meestal bij mij in bed. Puur vermoeidheid en gemakzucht hoor.

    Wbt voeding, je hebt gelijk... Vanavond maar eens zonder droomvoeding.
    Heeft m'n man mazzel, want ik ging al 2 weken rond 9 uur naar bed, zodat ik een ruk slaap kon maken tot 2 a 3 uur. Dus hij deed de droomvoeding. Nou hij moet maar opblijven tot 23.00, eventuele onrust bij beiden is dan voor hem.
     

Deel Deze Pagina