Druk op de longen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kalush, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Sinds ik bevallen ben van Jorit heb ik soms dagen dat ik het benauwd heb. Lijkt het net of er een baksteen op mijn longen ligt en dat ik niet op een juiste manier kan ademhalen.
    Dit duurt een dag of 2 en dan is het weer weg..

    Zou dit bij ontzwangeren horen? Als ik normaal er even rustig voorga zitten en dan voel ik heel best dat er niks zit..
    Of zou het hyperventilatie zijn?

    Herkent iemand dit?

    Je hoort wel eens dat je in het einde van de zwangerschap ook benauwd kan worden omdat je kindje er tegenaan kan liggen..
    Vandaag dat ik me af vraag of het bij het ontzwangeren hoort ja of nee..
     
  2. Denise787

    Denise787 Bekend lid

    20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik weet het echt niet, maar heb er ook vaak last van,krijg er soms pijn aan m'n keel van, maar zou echt niet weten of het bij ontzwangeren hoort
     
  3. Maai

    Maai Lid

    5 jan 2008
    13
    0
    0
    ja heb ik ook (gehad) en af en toe nog maar het is nu wel minder. Dacht toen dat het bij de griep hoorde maar na de griep heb ik het nog enkele keren gehad. Heel raar..het leek ook wel een soort van zuur op mijn longen of alsof je een menthol sigaret aan het roken bent. Weet ook echt niet wat het is. Heb ook aan hyperventilatie gedacht.
     
  4. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb het ook weleens. vaak als alyssa onrustig is geweest de dag ervoor en als ik niet goed geslapen heb. heb ook geen idee wat het is. wel heel vervelend. ik had het woensdag en toen moest ik ook nog eens voor mn rug naar de fysio. ging ie lekker op mn rug drukken. er fijn als je je ademhaling niet goed onder controle hebt. heb van hem de tip gekregen om me dan op mn ademhaling te concentreren en te proberen via mn buik te ademen. (bij in ademen je buik bol maken en bij uitademen je buik weer plat maken) moet zeggen, na ff oefenen werkte het wel iets.

    liefs doris
     
  5. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hyperventilatie, heb ik wel aan gedacht maar echt benauwd ben ik niet.
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk toch dat het hyperventilatie is. Maar dan niet de acute vorm, maar de vorm die aan de oppervlakte ligt. Als je het hebt, moet je eens voor de spiegel gaan staan en kijken waar je ademhaling zit. Als hij bovenin zit, dan doe je iets neit goed. ;) Ga dan ontspannen liggen/staan of zitten en probeer je uitademhaling steeds iets langer te maken. Ik denk dat het helpt. Succes!
     

Deel Deze Pagina