Drukplek vanuit baarmoeder?

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Kaila, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hoi allemaal,

    Ons zoontje heeft een gekke plek op z'n onderbeentje.
    De kinderartsen wisten niet precies wat het is, ze denken een drukplek. Het lijkt erop dat zijn voetje in de baarmoeder tegen zijn beentje aan heeft gezeten waardoor de huid zich anders ontwikkeld heeft.
    De plek is nu, een paar weken later, al een stuk minder duidelijk, maar zit er nog wel. Ik vermoed dat het nog wel even blijft zitten.
    De huid loopt gewoon over in de ander huid, maar voelt wel een klein beetje anders.

    Herkennen moeders zo'n soort plek? Vond het nogal apart dat de artsen die blijkbaar ook nooit zien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ken dit alleen als bruine vlek die nooit meer weg zal gaan, café au lait vlek, maar zou ik niet weten, drukvlek zou best kunnen :)
     
  3. Sorraya41

    Sorraya41 Bekend lid

    4 sep 2014
    832
    13
    18
    Ja daar moest ik ook gelijk aan denken. Even goed in de gaten houden lijkt mij zullen ze op het consultatiebureau ook wel doen.
     
  4. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Ik heb een bruine vlek deze heb ik mijn hele leven en voelt niet anders als mijn andere huid.

    misschien een wijnvlek en ja die kunnen behoorlijk groot zijn.
     
  5. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Ik zou ook eerder zeggen wijnvlek.
     
  6. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    De kleur is echt anders dan bij een wijnvlek. (die heeft hij overigens ook, dus is mooi te vergelijken)
     
  7. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    bruin is meestal een cafe au lait vlek, die blijft idd altijd zichtbaar, mijn dochter is er ook mee geboren. flink grote op haar been. groeit ook met haar mee zeg maar.

    dit lijkt me eerder iets wat vanzelf weer weg zal trekken. wel bijzonder in ieder geval, heb echt geen idee verder.
     
  8. vertelikniet

    vertelikniet Niet meer actief

    Raar verhaal maar mijn oma is heel vroeger van de trap afgevallen zwanger van mijn moeder, de dokter is toen geweest ze had de leuning in haar buik gehad. Maar ze hoefde zich geen zorgen te maken de locatie waar de baby lag kon weinig kwaad was toen al 7,5 maand zwanger daar zat een armpje, mijn moeder werd geboren en had en donkere vlek op dr arm huid voelde anders en nu is ze 55 jaar en nog steeds zie je het zitten lijkt nu een litteken zo voelt het ook, de artsen hebben altijd beweerd dat dat waarschijnlijk door die val is gekomen.

    Mijn zoontje is geboren met zogezegd ooievaarsbeten, die waren ook heel vurig hij had er meerdere in zijn gezicht en 1 in zijn nek die in zijn gezicht zijn weggetrokken die in zijn nek zie je nog steeds bij inspanning. Tevens heeft hij cafe au lait vlekken maar die kwamen juist andersom op daar zag je de huid na een paar weken toen het rode pasgeborene wegtrok langzaam aan verkleuren en bruiner worden.
     

Deel Deze Pagina