Dubbelblinde koemelkprovocatietest verplicht?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nosam, 5 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Goedemorgen!

    Mijn zoontje van 9 maanden zit al 7 maanden op de Nutramigen voeding in overleg met de kinderarts. Hij huilde veel etc.

    Nu hebben wij binnenkort een afspraak gepland staan voor een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis. Wij moeten dan 2 keer heen voor de test van 9 uur smorgens tot 2 uur smiddags.

    Nu weten wij zeker dat hij geen koemelkallergie (meer) heeft. Hij eet brood, boter, yoghurt etc. zonder klachten.

    Is deze test dan nog verplicht voor de verzekeraar? Mijn vraag is, als wij deze test afzeggen en de kinderarts meld aan de verzekeraar dat wij de test niet gedaan hebben, wordt dan alle voeding van de afgelopen maanden weer op ons verhaald qua kosten? Of is dat niet het geval.

    Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je dat niet beter aan je verzekeraar vragen, om zeker te zijn?
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In principe is die test om te kijken of de voeding nog steeds nodig is.

    Een baby, of kind tot jaar of 4, kan over de kea heen groeien. Om deze reden willen ze dat de test uitgevoerd wordt zodat je kunt stoppen met de dieetvoeding. Als jij de test dus niet wil zal je de voeding niet meer vergoed krijgen.

    Mijn vraag is dan ook eigenlijk, waarom blijf je deze voeding geven en ben je niet overgestapt op standaard voeding?

    Neem even contact op met het ziekenhuis, waarschijnlijk adviseren zij ook te stoppen met dieetvoeding en de test achterwege te laten.
     
  4. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Nee dat gebeurt niet denk ik..


    Maar waarom geef je in vredesnaam die poepie dure voeding???
    Als het geen kma is, dan geef je toch gewone voeding?
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ging de provocatie er vooral over dat het aangetoond moest zijn om die voeding vergoed te krijgen; een kma, geen vergoeding voor die dure voeding. Maar dat gold echt niet met terugwerkende kracht hoor; wat voorgeschreven was aan voeding, werd gewoon vergoed.
    Als hij geen kma meer heeft, waarom dan nog Nutramigen?
     

Deel Deze Pagina