Duimer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Euhmzz, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ons zoontje duimt en we krijgen hem niet overgeschakeld op een tutje. Wie heeft er ervaring met duimers en is het inderdaad zoveel moeilijker om dit af te leren? En is er nog een mogelijkheid om hem nu nog over te schakelen op een tutje? Ik krijg namelijk steeds de opmerking dat het echt wel niet goed is: ze leren het minder makkelijk af en de tandjes gaan er scheef van staan.
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik maak me er totaal neit druk om. Onze Demi duimt ook een speen eheft ze nooit willen hebben.
    Ik heb zelf ook jaren geduimt tot op de lagere school en ik heb niet eens een beugel nodig gehad en bij mijn man hetzelffde verhaal.
    Dus ik maak er geen punt van.
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ach ja, de buitenwereld en de opmerkingen... die lap ik al heel lang aan mijn laars!
    Mijn zoontje duimt met hart en ziel en ik vind het prima.
    Blijkbaar geeft het hem troost en voelt hij zich er prettig bij.
    Het afleren komt wel op latere leeftijd en we hebben altijd nog onze held de orthodontist... :D
     
  4. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ach ja, al die opmerkingen! Pfff sch**t aan. Merel duimt en dan alleen als ze de nacht ingaat. Ik heb het zelf ook gedaan "vroeger' en ben er niet slechter van geworden. Ik ben ervanaf gekomen. Ze willen wél of geen speen....dat kun je niet dwingen. Ik zie zelf het verschil niet zo tussen speen en duim voor de tanden. Met een speen kunnen de tanden toch ook scheef gaan staan?
     
  5. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik persoonlijk heb er ook zo geen probleem mee hoor, maar bij Kind&Gezin (in België is een dienst waar je geregeld op controle moet en waar ze ook de inentingen krijgen) zeggen ze me om het te proberen nu al af te leren, maar hij wil echt geen tutje, alleen soms als wij het blijven vasthouden. En hij kan zo genieten van zijn duimpje, ooit echt schattig om te zien :D.
    Ik vrees ook wel dat we het nu niet omgeschakeld krijgen en het afleren, dat zien we later dan maar weer zeker... Maar het nadeel van een duim is natuurlijk dat je het niet kan afpakken, een tutje wel he.
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Hier nog een. Ben er eigenlijk wel blij mee. Anders moet je er ook 's nachts nog uit om de speen terug te geven. Nu pakt ie gewoon soms zijn duim.
    Thijmen doet het overwegend 's nachts in bed voordat ie gaat slapen en heel soms als ie moe is. Ik maak me er ook niet zo'n zorgen over, denk dat hij het vanzelf wel weer afleert.
     
  7. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ons meissie is een echt duimelotje. Ze vind het heerlijk en mij maakt het niets uit! Heb zelf ook geduimd en beugel gehad en zie er nu prima uit!
    mijn nichtje heeft tutje en hele mond incl. tanden staan er naar en ze zal zeker ook een beugel moeten straks........ En inderdaad, ook wij hoeven nooit ons bed uit omdat ze duimpje kwijt is ofzo, hahaha!

    Lekker laten duimen en maak je niet druk!

    twinny
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Hier nog een duimelotje. Ik maak me er ook niet druk om en op het consultatiebureau zeiden ze ook dat je dat toch niet af kan leren bij een baby. Een duimpje heeft ze altijd bij zich, ideaal. En gaan haar tanden scheef staan, dan krijgt ze een beugeltje. Maar dat is lang niet altijd het geval hoor. En een speentje, dat moet je toch ook weer afleren? Ik zie regelmatig kinderen van 3 of 4 ofzo nog de hele dag met zo'n speen in hun mond rondlopen.
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik probeer haar juist haar duim te laten vinden :) ! Ben haar hier lekker mee aan het helpen, want dat scheelt een stuk snachts. En voor het gebit: Dat is gedeeltelijk ook al bepaald. En nog iets: Met een duim in je mond kun je niet spelen in de zandbak en niet kruipen en met een tut in je mond wel.

    Ik zie ook in m'n omgeving dat kinderen vanzelf de duim laten voor wat het is. En natuurlijk heb je altijd kinderen die tot hun 12e duimen -maar dat is dan maar zo.
    Ik heb liever een duimelotje dan een spenenkindje ;) , maar voorlopig kan deze dame niet zonder haar speentje - en ach; ook dat is weer wel schattig :)
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Daar heb je gelijk in, nooit zo bij stil gestaan.
     
  11. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier ook een echt duimeloitje hoor! Heb er totaal geen probleem mee, vind het beter dan continu een speen in de mond zoals je bij velen ziet.
     
  12. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Precies!

    Mijn dochter zoekt haar troost in duimen, als ze moe is of pijn heeft!

    JE kunt hem moeilijk zijn duim afpakken.
     
  13. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier nog een duimelotje. alyssa duimt al vanaf dat ze een maand of 2 is. ik vind het prima. tot die tijd kon ik iedere keer heen en weer rennen voor de speen, dat heb ik nu niet meer. ook is alyssa echt een doekjes kind, het doekje moet dan met duim en al haar mondje in en soms als ze wil doet ze het ook zonder duim in haar mondje. we zien wel wanneer en hoe we het afleren.

    liefs doris
     
  14. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars duimt alleen als hij moe is of als hij net wakker is. over afleren, wie kan je garanderen dat als je een fop geeft en die dan afleert dat ze niet alsnog gaan duimen.
    een vriendin van me is bezig de fop af te leren dus nu pakt madam dan maar haar duim als ze de fop niet mag.....
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een duimelotje. Maar alleen als ze moe is. En als ze eenmaal slaapt gaat de duim meteen uit.

    En over het met een speen kunnen spelen en met een duim niet... als ouder kan je de speen dan toch afpakken? Ik vind het echt geen gezicht, een kindje met een speen, ik vind het echt iets voor als ze gaan slapen of ziek zijn, en verder dus niet.

    Ik ben altijd heel erg anti-speen geweest, maar door de zuigbehoefte van Eva moesten we er met 3 weken toch aan geloven. Gelukkig pakte ze met 5 maanden haar duimpje. Daaaaaag speen! :)
     

Deel Deze Pagina