Duitse broer en zus willen incest legaliseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Judy77, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Apart bericht in de Telegraaf vandaag! Maar ja, deze mensen kennen elkaar pas zeven jaar.....ben je dan familie? Wat vinden jullie?


    HAMBURG - Een Duitse broer en zus die samen vier kinderen hebben, stappen naar de hoogste rechterlijke instantie om het verbod op incest aan te vechten. Dat berichtte de krant Bild woensdag.

    Nog deze maand wil de advocaat van het paar een klacht bij het federale constitutionele hof indienen. De 30-jarige Patrick S. kreeg begin deze maand van de rechter te horen dat hij 2,5 jaar de cel in moet, zijn 22-jarige zus Susan K. wordt een jaar onder toezicht geplaatst.

    De broer en zus uit de Oost-Duitse deelstaat Saksen komen uit een probleemgezin en groeiden gescheiden van elkaar op. Ze leerden elkaar in 2000 kennen en werden verliefd. Hun raadslieden noemen het verbod op incest een schending van hun fundamentele rechten en een historisch relict.
     
  2. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Een bezar verhaar.
    Maar ze zijn toch ook al trouwt hebben 4 kinderen.
    Vind ook dan dat ze de geschidenis van die 2 eerder na moesten kijken.
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja dat vind ik nou ook! Heb een vriend gehad die op slag verliefd werd op een meisje die later zijn nicht bleek te zijn......ze zijn wel doorgegaan met hun relatie....

    Broer en zus is dan wel iets dichterbij, maar als je elkaar toch helemaal niet kent als broer en zus? Ik heb geen broers en zussen, maar kan me niet voorstellen dat je iemand na 16 jaar tegenkomt die je broer blijkt te zijn ook gelijk voelt als een broer....

    Zouden ze niet van elkaar kunnen "scheiden" afstand doen, weet ik veel...incest afschaffen zou dan alleen voor deze twee moeten gelden, anders is het hek van de dam!
     
  4. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik vraag me af of de kinderen allemaal gezond zijn?

    Maar is wel vreemd als je jaren een relatie hebt en blijk je ineens broer en zus te zijn :confused:
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar zijn t dan écht broer/zus? Mijn zusje heeft ook iets gehad met mn stiefbroer (kennen elkaar nu ong 3 jaar) is ook n topic over geweest geloof ik. Maar échte broer en zus, nee dat vind ik niet kunnen ook als ze apart zijn opgegroeid. Weet niet..
     
  6. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ze zijn ook echte broer en zus.
    Moeder heeft zoon opgegeven vlak na de geboorte en als die 21 was, is hij z'n toen 14 jarige, huppelende zusje tegengekomen.
    Moet je maar kunnen, zo jong en al 4 kinderen!
    En ik blijf het ongezond vinden, er staat niet voor niets een wet op incest, veelal hebben die kinderen handicaps.
    En leg later maar uit dat hun papa ook hun oom is.
    Brrrrrr :(
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    haha, belachelijk zeg! het moet niet gekker worden!
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik dacht dat broers en zussen een bepaalde geur bij zich droegen waardoor ze zich nooit tot elkaar aangetrokken kunnen voelen.
     
  9. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vraag me af of hun kinderen gezond zijn.....
    Ik vind dit werkelijk niet kunnen.....
     
  10. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Het staat er niet voor niets, ze komen uit een probleemgezin. Dit is echt goed gestoord zeg! Jakkes!
     
  11. Linda76

    Linda76 Actief lid

    4 jun 2006
    377
    0
    0
    Vooropgesteld: ik kan me de situatie niet inbeelden, dat je ooit verliefd zou worden op je broer of zus.

    Maar... ik vind wel dat als deze broer en zus gelukkig met elkaar zijn, wie is een ander dan om te bepalen dat het niet mag... Incest heeft een negatieve naam omdat het vaak te maken heeft met sex hebben onder dwang. Dat is natuurlijk verschrikkelijk en onder geen beding goed te praten. Maar als "dit soort" incest door beide partijen "gewenst" is... waarom niet...

    Vroeger zijn er ook wel periodes geweest dat het heel normaal was. Ouders met hun kinderen, broers en zussen met elkaar enzo. Toen werd het maatschappelijk geaccepteerd.

    Ik snap de ophef over dit probleem niet zo. Ik vind het opmerkelijker dat het gezin daardoor uit elkaar wordt gerukt...
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou dat lijkt me super stug hoor!
     
  13. lykel

    lykel Actief lid

    26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik vind dit erg raar en vind het ook niet kunnen ondanks ze elkaar na zo'n lange tijd tegenkomen
     
  14. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Twee kinderen zijn idd gehandicapt, zo stond vanochtend in de krant.
    Het maakt niet uit of je wel of niet met elkaar bent opgegroeid. Rationeel denkende mensen moeten dan NIET aan kinderen beginnen, wat doe je die kinderen aan! Gelijk bloed vermengen, absurd! De gevolgen ( ook voor de generatie's erna) zijn niet te overzien. Als je een relatie wil als broer en zus......BELAST daar dan geen kinderen mee, kan hier echt kwaad om worden.
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Dat is een tijd geleden op discovery geweest. Het zou te maken hebben met feromonen.
     
  16. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    tja, als ze niet wisten dat ze familie waren.... het is niet vanuit een ongelijkheid of dwang ontstaan, en ze komen er pas jaren later achter. ik vind dat het moet kunnen, maar nu ze het weten moeten ze geen kinderen meer nemen, je weet dan dat de kans dat ze erfelijke afwijkingen hebben significant groter is... maar als je gescheiden bent opgegroeit, en je weet het echt niet....

    groetjes
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee precies, vind ik ook.

    Ze hebben dit niet opzettelijk gedaan.
     
  18. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dit is zeker gee fabeltje. er zijn verschillende psychonomen die hier onderzoek naar hebben gedaan (een baby kan bv uit 10 moeders zijn eigen moeders borst vinden, heeft te maken met reuk)
     
  19. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :( Het is toch ook wel heel zielig eigenlijk..... Denk je eindelijk iemand gevonden te hebben waar je je leven lang mee samen wilt zijn.... blijkt het je broer/zus te zijn!?
     
  20. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik begrijp uit het verhaal, dat ze niet wisten dat ze broer en zus waren. Dan vind ik ook dat je ze er niet voor kunt straffen. Dat incest streng gestraft moet worden ben ik het wel mee eens. Maar in deze situatie moeten ze toch iets verder kijken dan alleen de wet.
     

Deel Deze Pagina