Duivennest

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 2 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Iemand een idee hoe ik duiven weg kan krijgen om een nest te maken?

    Ze hebben bij ons in de tuin een plek uitgekozen onder onze tuin overkapping. Ik veeg elke keer de takjes weg met een bezem maar dat hielp niet, nu hebben we er wat stenen gelegd maar ze gaan gewoon ernaast zitten. Ik kan wel meer stenen wegleggen maar vind dat eigenlijk niets (straks vallen ze eraf en met spelende kinderen vind ik dat eng) en zoveel stenen hebben we ook niet.

    Ik hoop dat iemand de TIP heeft hier. Ik vind het vies en vervelend omdat wij daar in de zomer ook zitten.
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Gaas gebruiken we hier in de dakgoot. En dan nóg gaan ze het soms nog proberen.... :rolleyes:
     
  3. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Kun je iets van een net ophangen? Dan kunnen ze er niet meer bij.

    Een cd slinger of iets anders wat glinstert. Neemt hun zicht weg.

    Nep roofvogels neerzetten op de plek. Wel af en toe verplaatsen.

    Wij hadden ze achter een regenpijp. Waren ze ook begonnen aan een nestje. Daar hadden we alluminiumfolie geplaatst. Glinstert ook... dat hielp
     
    Bones vindt dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Hier waren er 2 duiven bezig om een nest in onze palmboom te maken.
    Heb de kat even losgelaten in de tuin, werkte direct. Ze klom direct de palm in, dus die duiven waren zo weg en heb ze daarna niet meer gezien.:D
    Dus als je zelf geen kat hebt, misschien even een buurt kat lenen?
     
    Jessi79, Vero0504 en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou denk ik iets van een net ophangen zodat ze er simpelweg niet bij kunnen. Dan zoeken ze vanzelf wel een ander plekje. (Volgens de wet natuurbescherming mag je overigens pas een nest weghalen als deze niet meer gebruikt wordt)
     
  6. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Oke thnx! Ga eens aluminiumfolie proberen.


    Je kon het nog niet echt een nest noemen hooguit een paar takjes op een hoopje ;)
     
  7. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hangen hier altijd een vlieger in de boom als die duiven weer nesteldrang krijgen. Meestal blijven ze dan ook wel weg
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Paar buurtkatten strikken met een bakje brokjes. (bij voorkeur met instemming van de eigenaren) Heb je wel t risico dat ze ook op andere momenten te gast gaan komen aangezien ze adresjes met lekkers onthouden maar geheid geen vogelnest meer. (uiteraard niet de kat in huis nemen) Eventuele muizen ben je ook van genezen.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een aantal dingen gemaakt van o.a. aluminiumfolie. Je moet ze wel afwisselen en verplaatsen. Dieren wennen er namelijk gewoon aan en zijn dan niet bang meer. Ik heb gewoon wat geknutseld van die plastic (wegwerp) bloembakjes en zilverfolie. En een strandbal met een paar grote ogen erop etc.
     
  10. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ik vind het juist erg leuk en gezellig vogelnestjes in de tuin. Wij hebben een paar jaar geleden ook een duivennest gehad. Zo leuk!
     
    Sado en Vergeten vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina