duizelig

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lilo77, 16 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

    lilo77 Bekend lid

    2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    precies een week geleden bevallen van onze prachtige zoon, en ben steeds zooooo duizelig en af toe hoofdpijn. De kraamhulp gaf niet echt advies (die deed zowieso niet zoveel en was blij dat ze weg was). iemand die dit herkent en wat ik eraan kan doen. Ik snap dat ik de verloskundige of huisarts kan bellen maar dacht wie weet heeft iemand tips/ervaringen
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Even je hb laten controleren :)
     
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Tja mijn advies is toch echt om de huisarts te bellen;)
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Inderdaad, Hb laten checken via de huisarts. En in de tussentijd alvast ijzerrijke voeding: groene groenten (vooral broccoli zit veel ijzer in), volkoren producten, appelstroop.

    Er wordt altijd wel geroepen dat je biefstuk enzo moet eten maar daarin zit verhoudingsgewijs veel minder in dan in bovenstaande producten en is ook moeilijker op te nemen.

    Wat trouwens ook de ijzeropname bevordert is bij de maaltijd iets van vitamine c nemen, dus bijvoorbeeld verse jus d'orange bij het eten.

    Verder sowieso erop letten dat je regelmatig en voldoende eet en drinkt. Dat schiet er met een newborn nog wel eens bij in en ook door een lage/schommelende suikerspiegel kan je duizelig zijn.
     
  5. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik had veel last van duizeligheid door lage HB en vermoeidheid na de bevalling. Het hielp om veel te rusten en oa groenten, rood vlees en ferro te nuttigen. Mijn HB was dusdanig laag dat ik ook ijzer medicatie kreeg. Ben 3x flauwgevallen na de bevalling. De verloskundige kan je HB prikken.
     

Deel Deze Pagina