Dun baarmoederslijmvlies op 5 dpo

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PinkLady88, 16 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Hallo dames,

    Ik heb vorige week vrijdag een positieve ovulatietest gehad, dus uiterst zondag mijn eisprong.
    Ik was gisteren in 't ziekenhuis voor een tussenevaluatie en wilde ook even dat ze naar mijn cyste keek. Tijdens de echo kon ze mij vertellen dat mijn baarmoederslijmvlies maar 2mm was. Zowel zij en ook ik vonden dit best wel weinig voor 5 dpo, maar ze zei al snel dat ik dan niet zwanger was en daarom het slijmvlies al aan het afbouwen was.
    Ik verwacht pas vrijdag of volgende week zaterdag mijn menstruatie dus ben eigenlijk bang dat dit gewoon niet goed is en daarom misschien steeds niet zwanger ben geworden?

    Heeft iemand ervaring hiermee, moet ik dit toch verder laten onderzoeken? De arts vond het niet nodig, maar ik maak me toch zorgen.
     
  2. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het minimaal 7 mm moet zijn om een goede kans te maken. Zal even zoeken of ik het terug kan vinden.
     
  3. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hmm.. als ik ga zoeken lees ik steeds dat het zelfs 8 mm moet zijn, dan is 2 mm inderdaad wel weinig ja. Ik zou gewoon vragen of ze hier volgende ronde nog een keer naar kunnen kijken na de eisprong.
     
  4. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Laatst in het ziekenhuis werd tegen mij gezegd dat een eitje bij 5 mm nog prima in kan nestelen. Misschien in je volgende cyclus teunisbloemolie gebruiken tot je ovulatie? Mogelijk wordt het dan wat dikker.
     
  5. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Vorige ronde met de 2e iui was het rond de eisprong wel 7mm, op de dag van de inseminatie hebben ze het niet meer gemeten dat was niet nodig zeiden ze.
    Maar weet dus niet hoe het deze maand is geweest rond mijn eisprong, omdat wij even een pauze hebben van de behandelingen.
    Maar dacht dus ook dat het 5 dpo ook nog wel rond de 7mm moest zitten, omdat er anders geen innesteling kan plaatsvinden. Ik ben dus bang dat mijn lichaam het te snel afstoot ofzo en ik dus nooit een goede kans maak.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Maar dan zou je toch ook al bloedverlies moeten hebben als het al afgebroken is? Je bms moet net voor eisprong rond de 6 zijn, het dikt dan altijd nog wat aan na ei en zo u toch zeker tot 8 dpo wel mooie dikte moeten hebben. Je progesteronwaarde geeft hier ook beeld van dus die zou je ook op 7/8 dpo kunnen prikken. Misschien was t eenmalig als je vorige keer wel netjes 7 had. Goed laten monitoren i.i.g.!!
     
  7. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ja ik vind het zo gek dit, misschien heb ik dit altijd wel in natuurlijke cyclus en alleen met de iui mooie baarmoederslijmvlies gehad?
    Ze vond het niet nodig om dit nog nader te onderzoeken, ze zei gewoon dit betekent gewoon dat ik niet zwanger ben, als ik wel een bevruchting had gehad was het wel hoger geweest.
    Maar nog geen teken van ongi hier, dat kan niet op 6 dpo toch ik verwacht het pas vrijdag te worden. Er vanuit gaande dat ik weer een luteale fase van 12 dagen heb.
     
  8. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Tarwekiemolie bedoel je dan. Dat bevordert innesteling en zorgt voor een dikker baarmoederslijmvlies.

    Teunisbloemolie wordt voornamelijk gebruikt om eisprong te bevorderen.
     
  9. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Klopt, ik haalde het door de war.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  10. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Bedankt voor jullie reacties. We hebben nu samen besloten om voor ivf te gaan en omdat ik endometriose heb doen we vooraf 3 mnd lucrin.
    Met de ivf ga ik wel goed in de gaten houden of mijn bms wel goed is.
     
    Rosa5 en vlinderCN vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina