Dun haar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maryflair, 30 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hallo

    Mijn dochter is bijna drie. Ze heeft erg dun haar. Het reikt nu over de schouders maar je kan er doorheen kijken. Het is ook piekerig. Nou, heb ik zelf dik haar en vader niet.

    En ik hoopte dat het nu inmiddels war dikker zou zijn.
    Nou zeggen wat kennissen je moet het heel kort doen en dan word het voller.
    Heeft iemand dit ook gehad? Is het onzin om super kort te doen of helpt dit juist.

    Kan het nog voller worden? Doe ik er goed aan om nu nog flink stuk eraf te halen zodat als zw straks op school begint wat voller haar heeft?
     
  2. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Mijn dochter heeft ook dun haar. Ik heb het het laatste jaar een paar keer een stuk korter laten knippen en nu begint het voller te worden. Ik zou het zeker laten knippen, een kort bobje is leuker dan een dunne staart. En als je het nu laat groeien wordt het alleen maar een dunner plukje.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier had middelste dochter van nu bijna 11 jaar ook altijd heel dun haar.
    Je kon zo op haar hoofdhuid kijken.
    Ikzelf heb heel dik en vooral veel haar en mijn man ook en dat op zijn 45ste haha.
    Ik liet het gewoon iedere 2 mnd bijknippen en ze had een leuke pony en ze heeft nu echt een enorme bos met haar.
    Het is lang en ook best dik en vooral heel veel haar.
    Bij haar ging het echt in volume toenemen na haar vijfde verjaardag.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Kan zijn dat ze dun haar heeft maar nog veel krijgt.zelf heel dun haar en uiteindelijk veel haar.duurde wel lang.
     
  5. Truusdemier

    Truusdemier Niet meer actief

    Hier 2 meiden van 4 met dun haar terwijl wij allebei een dikke bos hebben. Ik zag pas een foto van 3 jaar en gelukkig; er is toch duidelijk verschil. Wij laten het om de 2-3 maanden bijpunten, veel meer kan ik er niet mee. Het is ook nog eens krullerig en wild, dus ik hou het wel iets langer zodat er een staartje in kan. Met losse haren ziet het er niet uit en ook speldjes glijden er helaas gelijk weer uit.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn 5 jarige mocht afgelopen voorjaar bloemenmeisje zijn op een bruiloft, toen wilde ze lang haar. Maar ze heeft net zulk dun haar als ik, ik heb gelukkig nog krullen, zij niet echt. Maar we hebben het lang laten groeien. Na die bruiloft was ik dat piekhaar zo zat en ik vond het zo lelijk, dat ik het in een korte bob heb laten knippen. Wel de pony erbij gelaten. Ze krijgt nog steeds dagelijks complimentjes over haar leuke haar.
    Dus ik vind het prima zo, zij en ik zijn gewoon veel mooier met kort haar ;)
    Ik moet wel zeggen dat het nu wel wat voller lijkt, nu het kort is, dus misschien dat het toch voller wordt van kort knippen, maar ik weet niet hoe het zou zijn als ze het nu langer zou laten groeien.
     
  7. Cato1981

    Cato1981 Actief lid

    23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier hetzelfde, precies hetzelfde als hier boven, krullerig, slag en vlassig laat het kort knippen maar moet wel nog een staartje in kunnen want los is helaas geen gezicht :$ zelfs de kapster zei "nee, nog niet echt haar om los te dragen ;)".
    Zelf denk ik dat er nog veel haar bijkomt en hoop op een vollere bos aangezien ik veel haar en krullen en papa dik haar en krullen.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Vanaf een/anderhalf oid liet ik het iedere drie maanden knippen. Eerst vrij kort en later toen het iets voller was een bobline. Bij de jongste (4,5) begint het nu echt wat voller te worden, nu is kaaklengte niet meer nodig, maar regelmatig knippen wel.
     

Deel Deze Pagina