Dunne ontlasting met Johannesbroodpitmeel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jerami, 25 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje krijgt sinds gistermiddag johannesbroodpitmeel bij zijn fles. sinds hij dit krijgt is zijn ontlasting dunner geworden. Hij poept nu een soort 'vla' supstantie....
    Is het normaal dat zijn ontlasting dunner wordt?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier krijgt Carmen het sinds eergisteren maar heb hier juist t omgekeerde. Het is ietsje vastere substantie.
     
  3. Jootje33

    Jootje33 Actief lid

    7 mei 2006
    415
    1
    0
    Ons meissie produceerde van de Johannesbroodpitmeel 6 a 7 spuitluiers op een dag. Ben er toen maar gauw weer mee gestopt
     
  4. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik moest van het consultatiebureau stoppen met Johannesbroodpitmeel omdat dat dus inderdaad dunnere ontlasting geeft
    Dus ja dat klopt :)
     
  5. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Bij Aelinn geeft het ook dunne ontlasting. Kan geen kwaad heeft de kinderarts aangegeven. Wij zijn een beetje met de dosering gaan goochelen zodat het in ieder geval niet zo dun is dat het dr luier direct uitloopt. Zitten nu op 2 scheppen per fles van 180/6 en dan gaat het samen met de nexium heel goed.
     
  6. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja dat klopt het kan ook zijn dat je kindje er niet tegen kan, dat hadden wij hier dus, en ik ben er daarom ook mee gestopt want ze had vreselijke krampen. ik meng nu de enfamil ar met nutrilon omneo en dit gaat super.
     
  7. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hij krijgt het omdat hij zijn flessen te snel leeg drinkt. Nu gaat dat veel beter. Krampjes heeft hij niet gelukkig, hooguit een enkele keer even. Het zijn nog geen spuitluiers, maar wel dun genoeg om lekker vies te worden! Ik kijk het even aan, hij krijgt nu 2 schepjes op 100ml voeding, het maximun volgens de verpakking. Als de luiers zo blijven, ga ik 1 schepje doen en kijken hoe het dan is.
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dat is een heel normale reactie er op, de een poept dunner, de ander dikker.

    Maar op zich hoort babypoep ook niet dikker te zijn dan vla. Dus het kan best zijn dat je kind dankzij de Johannesbroodpitmeel eindelijk normale babypoep heeft!
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wie had er last van de dunne poep? Jij of je kind?
    Dunne poep is op zich helemaal niet erg voor een baby, babypoep MAG gewoon heel dun zijn (als het dikker is dan vla moet je je eigenlijk zorgen gaan maken). Enige lastige van erg dunne poep is dat je je wasmachine wat vaak aan moet zetten. Dus ik snap eerlijk gezegd niet waarom je van het consultatiebureau stoppen moest?
     
  10. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    haha die van mij had precies hetzelfde (sinds een maandje is het wat dikker, heeft echt wel even geduurd) en idd spuitluiers, liep zijn luier uit:) tja wat vaker wassen. Houdt vanzelf een keertje op, succes!
     
  11. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik had nu bij zijn laatste luier letterlijk water in zijn luier drijven (maar dan gekleurd). Op zich vind ik het helemaal niet erg om vaker te moeten wassen enz. maar naar mijn idee is zulke dunne poep niet goed.
     
  12. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja dat kan.
    Mijn dochter haar darmen hadden ongeveer 2 weken de tijd nodig als ik de dosis nutriton verandere om eraan te wennen. De eerste paar dagen flinke spuit luiers (water dun).
     
  13. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    misschien is het hier dan een idee om het langzaam op te bouwen. ipv gelijk 2 scheppen, eerst beginnen met 1 schep.
     
  14. sillaah

    sillaah Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook hoor dunne poep !
    Maar volgens de kinderarts kan het geen kwaad zolang er geen heftige krampjes bij zitten.
    mijn zoontje heeft vanaf dag 1 al diarree.. hij heeft koemelkallergie en reflux en door de Johannesbroodpitmeel werd de dunne poep niet minder.. maar de reflux wel ietsje beter, dus we moeten de dunne poep maar voor lief nemen ;)
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor je kind is het echt niet erg hoor. De problemen die je kind heeft zonder Johannesbroodpitmeel zijn erger dan dunne poep. Daar krijgt ie verder niets van. En het wordt minder, de darmen moeten er even aan wennen.
     
  16. fafje

    fafje Niet meer actief

    hier het zelfde alleen ik geef bv....vond het ook niet helpen trouwens
     
  17. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    De luiers zijn idd wat beter geworden. Hij poept ook niet meer zo giga veel.
     
  18. tukker

    tukker Fanatiek lid

    1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier standaard vla substantie luiers. En ook geen krampjes en 1 x soms 2 x per dag een poep luier. Ik maak mij dus geen zorgen...
     
  19. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij heeft nu netjes 2, soms 3, poepluiers in 24 uur. Substantie is netjes. Soms wat dunner, maar niks meer om me druk om te maken.
     

Deel Deze Pagina