Dunne ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Judy77, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hallo!

Sinds twee dagen heeft Mirthe in plaats van romige mosterdluiers iets dunnere romige mosterdluiers. En in plaats van 1 keer per dag, 2 keer per dag. Het gaat gepaard met een hoop gekreun en gesteun, dus het loopt er niet echt uit zeg maar. Ze huilt niet van de kramp, maar is er ook niet blij mee geloof ik.

Ik geef haar druppels Chamomilla D6, vanwege overgevoelige reacties op Cinababy. Daarnaast krijgt ze in een fles van 120 + 4 nog 3/4 schepjes nutriton vanwege het vele spugen..... Ik denk dat het aan de nutriton ligt...maar wilde toch even bij jullie vragen:
    Wanneer is diaree nou diaree en wanneer zou ik een huisarts in moeten schakelen... Wanneer stap je op de ORS? De overige luiers lijken goed nat van de plas, dus het lijkt er niet op dat ze uitdroogt en ze heeft geen koorts.

Ik hoop dat jullie mijn eerste zorgen weg kunnen halen....

Oh ja, nog een klein vraagje, ze zeggen dat krampjes met ongeveer 12 weken afnemen... geldt dat ook voor prematuur geboren kindjes of moet ik dan ook weer de weken dat ze te vroeg geboren is erbij optellen?

Groetjes en alvast dank,
    Judith en Mirthe

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    0
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij diarree loopt de poep bij wijze van langs de benen. Zoals jij het hierboven omschrijft zou ik me nog geen zorgen maken. Ors ga je ebruiken als kleintjes de neiging hebben om uit te drogen. Diarree en daarnaast niets tot nauwelijks meer willen drinken. De natte luiers nemen dan ook af. in zo'n geval moet je altijd de huisarts consulteren.

Wanneer de krampjes af nemen.....kan ik geen uitsluitsel over geven. Het zijn altijd gemiddelden.

Ilja

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    nee, het zit soms wel op haar benen, maar het loopt niet langs haar benen....daar is het nog te romig voor....en ze drinkr zich een slag in de rondte, in 5 dagen bijna 200 gram aangekomen...ik maak me al minder zorgen,

dank je wel!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    0
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gewoon in de gaten houden.

Ilja

Deel Deze Pagina