Voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Ivana, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivana

    Ivana Actief lid

    21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

    Ik heb een vraagje over de voedingen van mijn dochter. Ze was in het begin echt een hongerlapje ze had bijna nooit genoeg (zo leek het tenminste) maar nu kreeg ze de afgelopen tijd 5x180/6 en dat dronk ze niet altijd op maar dat hoeft mij ook niet maar ze liet steeds meer staan. Maar uit zichzelf komt ze bijna niet meer voor de voedingen dus nu heb ik geprobeerd om maar 4 flessen te geven maar dan van 4x210/7 maar nu laat ze dus ook weer veel staan zo tussen de 40-80cc.

    Het is een misschien een beetje een warrig verhaal en hoop dat je het nog snapt maar krijgt ze nou niet te weinig binnen?

    Ook is ze afgelopen week aan de diarree (nu nog een beetje) het waren ongeveer 3-4 luiers op een dag (wel dun). Maar ze had verder geen andere klachten en was heel vrolijk en tevreden. Heb ook mijn huisarts gebeld en die zei tegen diarree kun je weinig doen als ze maar goed drinkt maarja dat wordt nu dus minder. En meer voeding krijg ik er gewoon niet in want dan gaat ze huilen en wordt heel onrustig.

    Ze weegt op dit moment ongeveer 5700 gram en drinkt Friso Comfort.

    Alvast hartstikke bedankt voor je tijd en je antwoord.


    Groetjes Ivana
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn advies is om terug te gaan na 5 voedingen. Kleintjes van deze leeftijd en gewicht krijgen normaal 5 voedingen van 140 a 200 cc. Probeer haar dus minimaal 150cc met 5 schepjes aan te bieden. Als ze niet uit zichzelf voor de laatste fles komt moet je haar wakker maken en toch de fles aanbieden.

    Ilja
     
  3. Ivana

    Ivana Actief lid

    21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Ja ik was vandaag ook al zelf terug gegaan naar 5 voedingen want dan krijgt ze toch meer binnen. Maar hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.


    Groetjes Ivana
     

Deel Deze Pagina