Duowagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pam, 17 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Misschien kan iemand hier mij verder helpen!

    In augustus verwachten wij ons tweede kindje.. Onze dochter is dan nog net 1!
    Ze kan al goed loslopen vanaf 12 maanden maar ik kan haar niet los laten lopen als we weg zijn, dan gaat ze ervandoor.

    ik zat dus te denken om een duowagen aan te schaffen..

    ik vind de wagens naast mekaar mooier eruit zien, maar dat lijkt me weer lastiger in de winkels, of valt dat mee?

    En ik heb gehoort als je een wagen met zitjes voor elkaar hebt dan het dan zwaarder duwen is omdat het zwaarste kind meestal voorin word gezet?

    Wie o wie kan me helpen met tips of adviezen?

    groetjes pam
     
  2. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn moeder heeft er 1tje gekocht bij het kdv. daar hebben ze er vaak veel,en ze schaffen eens in de tijd nieuwe aan. ook krijgen ze regelmatig wagens. mischien eens langsbellen?
     
  3. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het schijnt (zelf geen ervaring) dat de duowagens naast elkaar niet veel breder zijn dan een enkele, dus dan lijkt me zo 1 het handigst..?
     
  4. cate

    cate Actief lid

    25 aug 2006
    133
    0
    0
    de haan belgie
    Hey

    Hier hetzelfde! 30 juni wordt ons 2de kindje verwacht en ons eerste is dan nog maar net 21 maand! Velen zeiden, neem zo'n kiddyboard, maar sorry zo'n jong kind is niet van plan daar ff zo'n halfuurtje ofzo op te staan, laat staan, stil staan! Dat gaat echt niet! Dus ik heb mij een duo naast elkaar aangeschaft! Mijn eerste kindje is een zeer grote en het ziet ernaar uit dat het 2de er ook al niet te klein uit ziet, dus naast elkaar. Ik heb wel geen goedkopen genomen, het is een urban jungle duo, dus iets duurder maar oh zo goed! Geen kantel gevaar, goed stabiel, niet zwaar om op bijv. een verhoogde drempel te duwen,...
    Heb er echt geen spijt van, natuurlijk moet je wel even kijken voor je een winkel in gaat of je overal doorheen raakt maar ja, het moet in de eerste plaats gemakkelijk zijn voor je kinderen, maar ook voor jezelf!

    Veel succes verder met je zwangerschap!

    Cate
     
  5. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    wij hebben zelf een tandem wagen (dus achter elkaar) en zijn er op zich hartstikke blij mee.
    Alleen kwamen we er gister achter...tijdens een uitje...dat als de jongste achterin ligt (in een babynestje...soort reiswieg) dat het voorste stoeltje niet naar achteren kan.
    Heb dus mee gemaakt dat mijn middelste (19 maandjes en doet 's middags nog een middagdut) in slaap viel in de wagen maar hij dus niet in ligstand kan.
    En ik baal daar eigenlijk wel van.
    Kleintjes worden soms van het wandelen toch erg moe en dan is het lekker dat ze ook even kunnen liggen.
    Maar dat gaat dus niet in die tandem....ga zelf misschien toch is kijken voor een 2e handse duo wagen.
    Verder zijn het geweldige uitvindingen hoor...ik zou nu nog niet zonder kunnen ;)
     
  6. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb zelf de duowagen van Topmark gehad.. echt de ideale wagen. Een groot boodschappennet onderin en niet echt zwaar om te duwen.. ja hij rijd niet als een 1 pers. quinny, maar is wel een aanrader.
     
  7. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Nee een kiddyboard lijkt mij ook niks.. In ieder geval niet voor kids onder de 3 a 4 jaar... Mijn dochter zou dan om de haverklap weg rennen! En als ik weg ben wil ik geen gestres!


    @t: susanne1979
    Kun je ook gemakkelijk de winkels in en in de supermarkt door de poortjes komen?
     
  8. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik zelf heb de twin x-adventure gehad, zitjes naast elkaar. Pastte in alle winkels, behalve bij ons bij de lidle. De schroefjes pastte er net niet door. Maar de wagen kon ook gewoon door mijn huiskamerdeur. Geen probleem. Een fantastische wagen. Heb deze echter verkocht, terwijl mijn 2e zoontje net 2 jaar is als de kleine geboren is.
    Ik zit er over te denken om de kleine dan zolang in de draagdoek te doen, hoef ik ook niet weer een dure wagen aan te schaffen.

    Succes met je keuze.
     
  9. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb die tandemwagen ook gezien in de babywinkel en de verkoper zei zelf nog dat het babynestje in een hoek ligt en dat dat niet echt supercomfortabel zal liggen
    ook indd het andere voorbeeld als jouw oudste kindje nog wel eens in slaap kan vallen onderweg dan kan je de zitting niet verzetten
    ik zou eerder voor zon duowagen gaan

    ons zoontje is 2 jaar en 7 maanden als onze tweede komt en ga geen speciale kinderwagen meer aanschaffen met zijn leeftijd
    wel koop ik een fietskar waar je ook mee kunt wandelen
     
  10. jamayra

    jamayra Actief lid

    8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    ik heb laatst ook ergens een kiddyboard gezien waar de kids op kunnen zitten... met een soort stoeltje erop.. weet niet of het handig is...
     
  11. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Mijn zus heeft een phil and teds dat is een driewieler met zitjes achter elkaar maar die kan je dus ook als single wagen gebruiken. Echt super handig! Is ook niet groter dan een gewone driewieler. Volgens mij heet het een Explorer. Succes
     
  12. MollyM

    MollyM Bekend lid

  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou dan voor z'n duo wagen gaan,de tweelingwagens zullen heus wel overal doorheen kunnen.
    Volgens mij maken ze geen duo wagens die niet door de deur passen :eek:
    Ik vind z'n kiddoboard niks, ik zie veel mensen er 2 meter achter lopen, omdat ze anders hun schenen pijn doen.
     
  14. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Op zich lijkt me die erg handig alleen waar leg je je pasgeboren babytje?

    groetjes Iman

    een babybag is misschien ook een optie zijn hele leuke draagdoeken in verschillende kleuren
     
  15. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    oh w8 kan wel met baby
     
  16. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte zal net 2 zijn (2 dagen na haar verjaardag uitgerekend) en ik denk niet dat wij een duowagen gaan aanschaffen. Lijkt me zonde geld en ook zonde van de bugaboo die we 2 jr terug hebben gekocht. De baby zal de eerste tijd lekker in een draagdoek vertoeven en anders loopt Lotte mee..
     
  17. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    En van die stoeltjes voor op de wandelwagen? dat kan toch ook nog? Ik zag ze onlangs nog volop op marktplaats staan!
     
  18. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja hoor dat kan best... al hebben sommige mensen wel erg veel in de gangpaden staan... maar in de supermarkt kan je zoiezo erg goed rijden..
    Ook geen probleem om door poortjes te rijden...
     
  19. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Thanx voor je PB Susanne!

    Een draagdoek is een mooie oplossing maar niet voor iemand met rugklachten zoals mij..

    En zo'n stoeltje vind ik niet wat.. oke ff naar de stad gaat wel maar met een dagje uit wil ik wel graag dat mijn dochter ook even kan gaan liggen..

    Ik zal eens kijke naar die site met die wagen, thanx!
     

Deel Deze Pagina