Dure of goedkope (opvolg)melk??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kangerootje, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Graag jullie ervaringen, ik ben namelijk nogal gevoelig voor reclame en spookverhalen! :)

    Onze dochter van 9.5 maand krijgt sinds de kraamweek Nutrilon.
    Volgens de kraamzorg was een goedkoper merk niet goed, babys zouden daar niet voldoende van groeien.

    Nu ze bijna weer over mag op nieuwe voeding vanaf 10 maanden, ben ik toch aan het twijfelen om over te stappen. Veel mensen gaven aan dat Kruidvat voeding net zo goed is, bijvoorbeeld.
    Ook zag ik het biologische merk Hipp staan, deze is bij onze supermarkt ook ietsje goedkoper als Nutrilon.

    Welk merk flesvoeding hebben jullie gekozen voor de kleine, en waarom?
    En gingen jullie vanaf 1 jaar direct over op gewone koemelk, en waarom wel/niet?

    Dank!!! :)
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier altijd huismerk gebruikt. Bij de oudste AH en de jongste Jumbo of Kruidvat.
    Dat ze er niet goed van zouden groeien is echt onzin. Beide kinderen waren hier goed op gewicht, de jongste helemaal, die woog op de leeftijd van jouw dochter al 10kg!

    En vanaf 1 jaar allebei halfvolle melk.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Thanks! :)
    Ik neig er ook naar. Toch wel erg prettig voor de portemonnee, het scheelt de helft.

    Je schrijft bij de tweede Jumbo of Kruidvat? Gebruikte je die twee ook door elkaar, of dat niet?
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier vanaf dag 3 kruidvat. Zoontje groeide er prima op hoor.

    Nu vanaf 1 jaar ah dreumesmelk. Vind ie ook prima, en groeit nog steeds super.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ja die gebruikte ik gewoon door elkaar. Zij raakte geobstipeerd van de AH voeding en had met Jumbo en Kruidvat geen problemen dus nam het mee net waar ik was. Jumbo heeft vorig jaar een keer leveringsproblemen gehad dus toen naar Kruidvat gegaan en gaf geen problemen.
    Op zich is elk merk standaard voeding hetzelfde. Je kind kan er wel anders op reageren, maar de inhoud is bij elk merk nagenoeg hetzelfde.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  6. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    En wat vinden jullie dan van de toegevoegde maltodextrine in opvolgmelk? Dit is toch een vorm van suiker?
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier begonnen met borstvoeding, na 4 maanden over op nutrilon en daarna snel over op kruidvat. Nooit over gegaan naar opvolgmelk 3. Tot 1 jaar nr. 2 gegeven en vanaf 1 jaar gewone melk.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  8. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, waarom koos je ervoor om tot 1 jaar 2 te geven?
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Omdat ik het voor die twee maanden niet de moeite vond om over te stappen en idd ivm extra suiker. Bij een tweede kind denk ik dat ik überhaupt gewoon bij nr. 1 blijf.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je redenering. Heb ook op verschillende sites/columns gelezen dat opvolgmelk door het WHO wordt afgeraden. Wat ik dan wel weer verwarrend vind:

    Ik zit nu dus, om een voorbeeld te noemen, de voeding van AH te vergelijken, voeding 1 en voeding 2. Op de site van babyvoedingchecker. Maar ook tussen de zuigelingenvoeding én tussen de opvolgmelk 2, zitten bijna geen verschillen.
    Ook de hoeveelheid eiwitten is bijna gelijk. Dat geldt ook voor alle vitamines en mineralen.

    In nummer 1 zit zelfs méér suiker.

    Hmmmmmm. Ik ga dit eens goed uitzoeken. [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Goedkopere merken groeien kinderen minder van? Werd je kraamhulp gesponsord ofzo? Wat een onzin zeg.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Hahaha.. Tja dat mens heeft me een hoop geld gekost!
     
  13. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dat zei die van ons ook. Wij hadden Bebivita1 in huis (uit Duitsland), voor als de bv toch geen succes werd.
    In de kraamweek al deels over op kv, dus de Bebivita werd gevoerd. En zoontje was na een fles erg onrustig.
    Kraamverzorgster zei toen dus ook dat goedkopere merken vaak niet genoeg voeden/verzadigen, dus dat we beter Nutrilon konden proberen.
    En we zijn het nog braaf gaan halen ook. Achteraf baal ik daar zó van! Na een paar weken toch weer over op Bebivita, en na een blik op de verpakking snapte ik de onrust van zoontje wel. In de kraamweek maakte de kraamverzorgster de fles klaar volgens het standaard 1 schepje per 30ml.
    De voeding die we hadden, was de verzadigende versie en daarvoor geldt een iets andere verhouding. De kraamverzorgster had 60+2 gemaakt. In dit geval was dat te veel poeder voor de hoeveelheid water. Geen wonder dat de baby onrustig werd...

    Inmiddels doet zoontje het helemaal prima op de goedkope voeding, en mijn portemonnee ook.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ons KDV heeft weleens gesuggereerd dat één van onze kinderen beter Hero kon krijgen dan Kruidvat. Toen heb ik de verpakkingen eens goed naast elkaar gelegd. Geen enkel verschil. Ik zei tegen mijn vriend, we geven ze de melkpoeder in een bakje en zeggen dat het Hero is. Uiteindelijk niet gedaan want ging vanzelf beter.

    Die Duitse verpakkingen vind ik ook nog weleens lastig. Toch eerst even lezen.
     
  15. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Bij de eerste hebben we alleen nutrilon gegeven. Was prima. De tweede heeft in de eerste weken nutrilon van ons gekregen en Hero in het ziekenhuis. Vervolgens redelijk snel overgestapt op Hipp en dat beviel veel beter.
    Volgens mij hebben we alleen 1 en 2 gebruikt en dat werkte voor ons goed.
    Kun je anders niet een probeerverpakkjng doen en kijken wat het effect is?
     
  16. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja, ik neig ook naar Hipp. Heb er veel over gelezen en Hipp is eigenlijk de enige die geen toegevoegd suiker bevat (maltodextrine) en ook toegevoegd visolie en melkzuurbacterien heeft. Zeker nu ze nog 3 flessen van 200 krijgt, vind ik het wel waard om Hipp te kopen. Het is bovendien iets goedkoper als Nutrilon zelfs, in onze supermarkt.

    Het nadeel vind ik wel de grote verpakking. Stel dat na een jaar, als je ervoor zou kiezen om nog één flesje kv per dag te geven (bijv savonds), je de helft van het poeder weg kan doen omdat t dan overstuur is.
    Dan ga ik eerder toch voor Jumbo merk, is de goedkoopste en bevat 2 zakjes van 400.
     
  17. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Hier vanaf dag 1 krui dvat voeding gegeven. Zoontje is nu 9 maanden en doet t er prima op hoor. Het scheelt echt de helft van het geld met nutrilon. Ik verklaar je echt voor gek als je dat geeft, Maar goed ieder een zn eigen keuze en ieder zn eigen portemonnee
     
    kleinepien en Kangerootje vinden dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Bij de eerste Kruidvat en nu weer. Ze poepen er ook lekker op ;)
    Is ook belangrijk ivm krampjes :p
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  19. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier 3 kids groot geworden op kruidvat merk. Na 1 jaar of zelfs al iets eerder half volle melk.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  20. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Lekker verhaal van die kraamzorg. Als je op Google intypt: 'flesvoeding vergelijken', kun je meerdere merken naast elkaar zetten. Voor mij is er toen Kruidvat melk uit gekomen, omdat deze de meeste voedingsvezels bevatte en dat merkte ik ook al snel aan zijn darmen :thumup:
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina