Durf hét niet te doen, jaar na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door OliveTree, 31 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

    OliveTree Actief lid

    29 apr 2016
    317
    33
    28
    Dag dames,

    Ik zit ergens mee, misschien zijn hier mama’s die er (hoop het wel en niet eigenlijk) ervaring mee hebben.

    Ik ben in juli vorig jaar bevallen van een baby van bijna 5,5 kilo. Gewoon de natuurlijke weg, geen knip en een inieminie scheur welke niet gehecht hoefde te worden, zo klein. In 2017 een baby gebaard van ruim 4 kilo.

    We zijn nu bijna 14 maanden verder en ik heb nog steeds geen gemeenschap gehad met mijn partner!! Ik durf het niet. Een baby van 5,5 kg eruit geperst, niet eens gescheurd of geknipt. Das toch niks positiefs?? Ik heb het gevoel dat het nu zó ruim is daar beneden, ik schaam me ervoor.
    Ik ben na de bevalling niet op controle geweest bij de vk.

    Zijn hier meer mamas die een hele grote baby hebben gebaard, geen hechting hebben gehad en waarbij de seks gewoon goed is gekomen?

    Bedankt alvast voor de reacties.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen, bestel een dildo of vibrator en ga rustig op je gemak je lichaam weer vertrouwen. Dan is de stap naar seks ook minder groot
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Nou mijn zoon was meer dan 4.2 kg.
    Maar, wel gehecht.
    Ik had een tijd het idee heel "ruim/wijd" te zijn van binnen. Het is helemaal goedgekomen hoor, maar ik begrijp je wel.

    Ik was ook een beetje bang dat ik zo wijd bleef. Maar misschien zit het in dit geval tussen je oren? (Dat bedoel ik niet onaardig ofzo hoor) maar meer van dat je partner er misschien helemaal niets van merkt.
    Durf je er wel met hem over te praten? Weet hij waarom je al z'n tijd geen gemeenschap wilt?
     
  4. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik denk niet dat je veel vrouwen gaat vinden die zo'n joekel zonder kleerscheuren hebben gebaard, dus of je exacte lotgenoten gaat vinden.. Wat een prestatie zeg!

    Het lijf kan van veel terugveren hoor. Ik zie als arts wel eens vrouwen die 10+ kinderen hebben gehad en waar de hele boel nog "strak" is. Heb je zelf wel eens gevoeld? Kun je nog tampons gebruiken? Gemiddeld genomen hoeft de boel niet heel strak te staan om wel plezierig te zijn voor een man. Hoe staat hij hier in?
     
  5. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Mijn oudste was 4840 en is via de natuurlijke weg gekomen, wel met knip en flink wat hechtingen.
    Ik heb niet het gevoel dat het ruimer is geworden daarna, hoor vriend er ook niet over klagen.

    En weet je, ik denk dat het jouw partner geen ene fluit uitmaakt. Jij bent de moeder van zijn kinderen en alles wat daarbij komt nemen ze voor lief.
    De huid is zo elastisch en (imo) neemt het ook daar beneden weer gewoon dezelfde vorm aan, en als je verder geen hechtingen etc hebt gehad heeft je lichaam het prima doorstaan en daar mag je trots op zijn!

    Maak het bespreekbaar met je partner, of anders via een poh of psych? Hey klinkt alsof er nog een stukje verwerking/angst zit.
    Een kindje maak je samen, maar ook wat daarna komt doe je samen vind ik.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wauw 5,5 kg en zonder grote scheur of knip, jij bent goed elastisch van onder.
    Je lichaam hersteld zich meestal goed, waarschijnlijk ben je wijder dan na de bevalling(en) maar dat is niet gek en hoeft ook geen nadeel te zijn.
    Ik zou eerst zelf wat voelen (als je dat niet al hebt gedaan).
     
  7. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.175
    499
    83
    Zo respect voor jou!! Ik ben twee keer bevallen, eerste keer geknipt (3400) gram en tweede keer tweedegraads uitgescheurd (3900). Ik heb juist het probleem dat ik een te strakke bekkenbodem heb. Daarvoor krijg ik nu bekkenbodem therapie. Ik heb trouwens geen probleem met seks, maar span alles teveel aan bij stress en eigenlijk als gewoonte. Wat ik wil zeggen is dat je absoluut niet te wijd hoeft te zijn na een bevalling.
    Maar als je je er zorgen om maakt kun je het beste een verwijzing vragen aan de dokter voor een bekken fysio. Die kan precies bepalen hoe het ervoor staat en je evt helpen. Lijkt me heel vervelend dat het intieme nu niet lukt doordat je er bang voor bent. Sterkte
     
  8. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik had geen groot kind , maar bevallen van een 3,5 kilo baby. Ook zonder knip /scheur of wat dan ook.. Daarna nog een keer bevallen van een mini.
    Maar na de bevallingen minstens zo strak geweest als daarvoor..

    Voor de bevallingen ging het prima, na de bevallingen moesten we de eerste tijd echt glijmiddelen gebruiken en zorgen dat we erg voorzichtig deden..

    Ik denk dat dit een goed voorbeeld is dat het dus niet perce zorgt dat de rek eruit is hoor! Ondanks dat mijn kindjes veel kleiner waren..

    Heb vertrouwen, en probeer het evt eerst zelf eens..
     
  9. OliveTree

    OliveTree Actief lid

    29 apr 2016
    317
    33
    28
    Bedankt voor de reacties allemaal, doet me goed.
    Even om een paar vragen te beantwoorden, nee ik heb zelf niet gevoeld of het anders voelt, zelfs dat durf ik niet :)
    En mijn man zegt dat hij begrip voor me heeft maar dat het nu wel erg lang duurt haha. Laatste x raakte ik zwanger, bijna twee jaar geleden dus.. tijdens de zw wilde hij zelf niet.

    Ik heb hem aangegeven dat ik er moeite mee heb dat er een baby van bijna 5,5kg uit is gekomen. Meer heb ik niet gezegd, maar hij begreep wat ik ermee bedoelde.

    Ik denk ook dat het tussen mn ogen zit. Ik span mn spieren 50x per dag aan daar beneden, alsof het dan strakker wordt. Ik moet de drempel over, maar het is lastig. Als ik nou gescheurd of geknipt was, dan had ik kunnen denken: ja logisch, dat zou sowieso nooit passen. Maar omdát het zonder knip/grote scheur is gebeurd denk ik: huh, was het dan zó ruim beneden?!! Dat is waar ik het meest mee zit.
     
  10. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Maar als je zo denkt, dan was het daarvoor toch al "wijd" en je bent niet voor niets zwanger geraakt. Dus hij weet hoe het daar was. Dat maakt dan geen verschil toch? :D
     
    Salentein en OliveTree vinden dit leuk.
  11. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Ik heb 4 kinderen op de wereld gezet, alleen gemiddeld qua gewicht (net onder 4 kg) maar wel met grote hoofden (bovenste lijntje). Dit steeds in een heel vlotte tijd (6, 3, 5 (was sterrenkijker) en 1,5 uur.) Bij de laatste hebben ze letterlijk 3x hoofdje gemeten omdat ze niet konden geloven dat ik zo'n groot hoofd zo snel en zonder problemen op de wereld kon zetten.
    Dus een beetje anders dan bij jou, maar toch ook wel met de dezelfde connotatie.

    Maar ik heb mij nooit wijd gevoeld. Door bekkenbodemspieren te trainen is alles gewoon weer strak naar mijn gevoel en ook man merkt geen verschil.
    Ik denk dat het echt in je hoofd zit. Misschien kan je beginnen met zelf te voelen?
     
    OliveTree vindt dit leuk.
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Dit klinkt misschien een beetje hard, maar je schaamt je voor je partner omdat je misschien wijd bent van onder? Of misschien niet puntgaaf? En daarom ontzeg je hem al langer dan een jaar seks?

    Volgens mij is dat veel erger dan wijder zijn...

    Ik was wél flink gescheurd en gehecht en daar beneden was het een zooitje, seks deed zo vreselijk zeer dat het echt even geduurd heeft voor ik weer durfde. Maar daar groei je overheen. Ik vind het een beetje heel naief en ijdel dat je je om zoiets schaamt voor je partner en daarom maar geen seks hebt.
     
    Mamalove2014, OliveTree en soppie vinden dit leuk.
  13. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Bij angst is het beter om niet te vermijden, maar het aan te gaan. Mocht dat niet zelf lukken, zou ik toch hulp zoeken van een psycholoog of seksuoloog.
     
    OliveTree vindt dit leuk.
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heb je er al over proberen te praten met je partner? Kan me voorstellen dat dat voor jou heel erg kan opluchten!
     
    OliveTree vindt dit leuk.
  15. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Ik zou beginnen met jezelf eens voelen en dan bedoel ik niet heel plat je hand erin, maar voel gewoon eerst. Ik denk dat dat de eerste stap is of kijk eens met een spiegeltje?
     
    OliveTree vindt dit leuk.
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Plan een date met je man, neem een aantal wijntjes en ga er voor als je thuis bent!

    Echt, soms is het beter om dingen gewoon te doen. Soms zit het zó vast in je hoofd en maak je jezelf alleen maar bang om niks.

    En laten we wel wezen, je man was er bij toen je je baby van 5,5 kg er uit perste. Hij heeft je daar beneden dus al eens 'op je slechtst' gezien, het kan nu alleen maar reuze meevallen ;)
     
  17. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.010
    5.098
    113
    Als verloskundige heb ik de afgelopen jaren al duizenden keren een inwendig onderzoek uitgevoerd bij vrouwen voordat ze bevallen waren. Ik heb dus letterlijk met mijn vingers in talloze vagina's gevoeld en geloof me: geen enkele vrouw is 'wijd' van onderen.

    Het verschil waarom de ene vrouw wel uitscheurt of een knip nodig heeft en de ander niet hangt (naast de omvang van het kind) af van hoe elastisch je weefsel is. Dat is gewoon een lichamelijk gegeven, net als dat de een meer pigment heeft en dus sneller bruin wordt en de ander niet. (Je kunt dit hoogstens iets beïnvloeden door bijvoorbeeld je perineum te masseren, maar da's een ander verhaal.)

    Maar goed, ik voel met mijn vingers dus echt niet in een lege ruimte ofzo. Dus ook een penis wordt echt altijd omsloten door een vagina, ongeacht hoe elastisch die is. Dus zet dit alsjeblieft uit je hoofd! (En voel inderdaad eens zelf met je vingers.) Echt heel zonde als je door zo'n verkeerd idee je seksleven (en op termijn misschien relatie) laat verpesten!
     
    conejita, Roanna, Marbloempje en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @OliveTree Heb je al iets met de tips gedaan...?
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.468
    113
    De zwaarte van een kind hoeft niet te betekenen dat de omvang ook groter is. Een lang kind met wat meer vetjes, zal zwaarder zijn, maar dit hoeft niet te betekenen dat de grootste omtrek ook groter is.
    Mijn zoontje van 750 gram lag dwars, bij hem had ik een flinke knip, bij mijn voldragen zoontjes had ik geen schade.

    Ik zou juist blij zijn en trots dat je er ongeschonden vanaf bent gekomen. Na het hechten weer gemeenschap hebben is ook niet alles kan ik je vertellen....
     
  20. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.643
    1.285
    113
    Ik weet niet of het helpt, maar mijn jongste was 4,5 kg en daar ben ik met 1x persen zonder hechtingen enzo vanaf gekomen. En sindsdien ook gewoon weer intiem geweest. Wat mij hielp en helpt is goed de bekkenbodemspieren trainen. En wat verwacht je dan? Dat als je over 20 jaar wat minder mooi en gespierd bent je helemaal ophoudt met seks? Je groeit daarin toch beiden mee lijkt me?
    Heb je het al besproken met je man? Herkent hij jouw gevoel?
     

Deel Deze Pagina