Dutje wanneer op visite

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door S2909, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Vandaag zijn wij op visite geweest bij familie. Daar is nogmaals gebleken dat onze zoon van 9 maanden heeeel moeilijk een dutje kan doen terwijl wij ergens op bezoek zijn.

    Heeft iemand hier een tip hoe we dat juist kunnen aanpakken? Zou het helpen moesten we hem thuis af en toe in zijn reisbedje doen dutten?
     
  2. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Slaapje overslaan? Dat werd t dan bij ojs vaak. Of net ervoor slapen en zo de slaapjes wat schuiven die dag.
    Soms is t niet anders, je kan niet altijd maar thuis blijven omdat je kindje moet slapen
     
  3. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Vaak eindigen we dan ook met het overslaan van zijn dutje. Maar hij is dan echt zo moe dat er zelf lastig van is.
     
  4. D3rde

    D3rde Actief lid

    2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    Mijn zoon sliep ook heel slecht op andere plekken. En was dan vervolgens daarna ook echt van slag. Wij kozen ervoor om de visite om zijn slaapjes heen te plannen. Of, als het verder rijden is, de slaapjes in de auto te doen, dat lukte wel.

    het wordt vanzelf makkelijker en jullie leven daardoor ook flexibeler, maar de eerste tijd werd ons leven echt bepaald door het ritme van de kleine. (En wij lieten dat ook toe inderdaad, omdat we anders de hele nacht met een overstuur kind op zaten)
     
  5. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Precies dit. Onze dochter kan hier ook niet tegen en wij plannen ook om haar behoeftes heen. Sommige kindjes kunnen daar wel makkelijker mee om gaan en dan kun je overslaan ook soms doen. Als wij een slaapje overslaan zitten we ook met een overstuur kind die helemaal niet meer gaat slapen. Moet wel zeggen nu ze ouder word dat het wel steeds minder word. Ik volg haar.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wij slaan dutje gewoon over of schuiven die wat op. Rijden daarna wel een langer rondje voordat we erheen gaan of op terugweg of gaan vroeger naar huis en eten bv dan niet mee. Hij is vandaag ook van 17:00-21:00 op geweest ivm visite: daar even gewassen, schone luier om en gevoed en stukje gereden en slapend kind zo in bed gelegd

    Kind volgen deden we nog redelijk bij nr 1 bij met 2 kinderen is geen optie meer :p dan moet hij ook mee in ritme van t gezin (en ben daar ook makkelijker in dan bij de eerste)
     
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mensen bij ons uitnodigen. Dat vind ik sowieso veel fijner met 4 kinderen. Kunnen zij gewoon hun gang gaan. En jongste kan lekker in haar eigen bed slapen. Al slaapt zij ook best in het campingbedje, de derde deed Dat niet. Ik vond zijn slaap veel belangrijker dan onze uitjes (hij sliep slecht en huilde veel), dus kwamen de meesten naar ons.
     
  8. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Onze dochter is nu negen maanden en slaapt overal. Dit hebben wij vanaf een 1,5 maand oud al gedaan. Na de Corona periode ging het even wat ‘minder’, maar gaat nu weer fijn! Misschien kan je het wel blijven oefenen? De avonden bijvoorbeeld? Maar begrijp je helemaal wanneer je zegt, ik doe dit lekker niet en plan er wel om heen :roflmao:
     
  9. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik lees even mee. Wij hebben hetzelfde namelijk. Ook baby van maanden.
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.115
    15.623
    113
    Vrouw
    Onze jongste was de enige die je op verplaatsing ook eens zou in slaap gekregen hebben.
    Maar hij werd daar niet gezelliger van dus zijn we ook bij hem om de dutjes heen gaan plannen.
    Het kwam dus ook vaak voor dat we het bezoek bij ons uitnodigden en afspraken na 15u30.
     
  11. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wij maakten onze afspraken om het dutje heen. Dus sochtends spraken we na het ochtenddutje af of we lieten visise hier komen. Smid spraken we af na de middagslaap. Savonds namen we haar mee. Legden we haar in het campingbedje en als we snachts naar huis gingen, half slapend in het autostoeltje en thuis zo door naar bed. Nu is ze bijna 3 jaar. Slaapt smiddags nog. En doen het nog steeds hetzelfde. Smiddag na half 4 afspreken. Savonds in het campingbedje. Maar ze is een makkelijke slaper. Zolang haar slaapknuffel maar bij haar is, is alles goed
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    In een draagdoek/zak?
    Of in bedje met een doek/sjaal van jou?

    Mijn dochter slaapt overal. Vorige week gedropt bij vrienden want ik even weg moest. Na 15 min vroeg ze slapen? En ze is naar boven gebracht en zo in slaap gevallen op de slaapbank :roflmao:

    Maar ik nam haar ook al vanf kleinsaf aan overal mee naar toe.
     
  13. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    In principe plannen we ook rond zijn dutjes om. Maar als we bv bij mijn mama of vriend zijn ouders gaan dan is dat nooit (maar dan echt nooit) voor maar paar uurtjes. Dat is dan meteen aperitief lunch dessert. Dus van 11u tot ongeveer 18u. En dan kunnen we niet even 2u naar huis om hem een dutje te laten doen.

    We hebben binnenkort een familiefeest en we denken van een de buggy mee te doen en zo een dutje te laten doen.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben heel wat af geoefend
    met de oudste, maar het was gewoon nooit een succes - áls ze al even sliep, dan was het kort en werd ze heel verdrietig wakker om vervolgens de rest van de dag verdrietig te blijven (en soms gewoon ronduit over haar toeren, uren lang). Dus op een gegeven moment ook maar mee gestopt en om haar dutje heen gaan plannen. Alleen bij bv schoonouders en mijn ouders bleven we het proberen, maar het is gewoon nooit echt goed gegaan.

    Bij mijn jongste gaven we het al wat eerder op, die sliep dan of in de draagdoek, of op de terugweg in de auto.
     
  15. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    We nemen haar eigen slaapzak mee, haar knuffeldoekje en ze slaapt met babyslaapmuziek op de achtergrond. Doen we hier thuis ook. Dan slaapt ze prima op verplaatsing.
     
  16. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Onze dochter is 8 maanden en hier heeft Corona tijd een beetje roet in het eten gegooid. Wij waren ook vrij vlug al begonnen met oefenen met slapen ergens anders dan thuis en dit ging best goed, ze sliep wat korter maar verder geen drama's of huilbuien.
    Nu we na de Corona tijd de uitjes weer wat gaan plannen gaat het heel wisselend. Vorige week bij mijn ouders prima, dit weekend bij zwager dikke tranen. Geen idee wat het verschil was, zelfde tentje, slaapzak, muziekje etc. We blijven het wel nog even proberen, maar als het echt niet meer wil dan plannen we er toch maar om heen. Dat intense verdriet vind ik niet nodig.
     
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het maakte echt niks uit dat we zgn geoefend hadden. Vind het ook echt onzin dat je dat moet oefenen. Het werkte gewoon niet. Dus altijd alles om de dutjes heen gepland. Onze pech dat dochter tot ze 18 maanden 2 dutjes deed :roflmao:
     
    Archie83 vindt dit leuk.
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Visite er om heen plannen en bij een dagje weg gewoon de kinderwagen/campingbed mee.
    Wij waren afgelopen weekend op familiebezoek ver weg, dochter wilde niet in bedje/kinderwagen slapen maar was echt heel huilerig, toen zijn we rondjes met de auto gaan rijden totdat ze sliep:roflmao: Heeft ze even een powernap gehad.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  19. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Hier ook een lastige slaper buiten de deur. Bij de gastouder slaapt hij wel prima in een Camping bedje, maar verder niet. Wij plannen ook zoveel mogelijk om zijn slaapjes heen. In de auto slaapt hij ook niet, ook auto rijden vindt hij niet leuk max een half uur gaat het goed, daarna brullen.
    Lastig, maar die tijd gaat vanzelf weer voorbij.
     
  20. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Zo deden wij dat ook en doe ik t nu weer met mijn dochter
     

Deel Deze Pagina