Duur zwangerschap na langere cyclus.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kellyy, 22 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellyy

    Kellyy Actief lid

    27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! :)

    Ik hoop dat ik het hier op de goede plek zet.

    Ik ben er sinds afgelopen maandag achter dat ik zwanger ben.
    Super leuk maar nou heb ik geen idee hoe ver ik ben. Eerste dag van laatste menstruatie was 11 december alleen was mijn laatste cyclus 35 dagen. Normaal rond de 29/31 dagen. Dit is de 5e ronde.

    Ik weet dus niet wanneer mijn eisprong is geweest of wanneer mijn nod moest zijn. Mijn testen waren gelijk knalpositief en de clearblue gaf 2/3 aan.
    Uitgaande van mijn laatste menstruatie zit ik op 6.0 vandaag.

    Ik heb a.s dinsdag mijn eerste echo vanwege eerdere miskramen (in het verleden met andere partner).

    Nou ben ik zo nerveus dat ik misschien nog maar 5.3 ben ipv 6.3 en er dus niks te zien valt.. Ik weet dat jullie ook niet kunnen zeggen hoe of wat maar wellicht zijn er soortgelijke ervaringen zodat ik mijn zenuwen onder bedwang kan houden. :D

    Alvast bedankt!

    Groetjes
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Gefeliciteerd! Op welke cyclusdag heb je getest?

    Ik ging uit van positief test = 4 weken. Ik heb onregelmatige cycli door pcos. Kreeg er liever een paar dagen bij bij een echo dan dat er dagen af gingen ;)
    Zo rond de 40 dagen deed ik dan een testje (gemiddelde stond lang op 35 dagen) en dan op gevoel tussen 1 en 2 weken later weer, net zo lang tot ik ongesteld werd.
     
  3. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Met 5w kan je ook al wat zien hoor! Mijn laatste cyclus was ook 34-36 dagen, mijn eisprong was op cd22. Ben voor de eerste echo gegaan toen ik 6w dacht te zijn, klopte ook. Ik zag echt al een duidelijke vruchtzakje en een streepje van het vruchtje.
     
    Kellyy vindt dit leuk.
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.757
    1.341
    113
    Vrouw
    Zou even een berekening maken met je kortste en langste cyclus, dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten.

    ben je wat korter zwanger hou er dan rekening mee dat er nog geen hartje te zien is.

    ik heb zelf een hele lange cyclus maar ziekenhuis bleef stug vasthouden aan eerste dag laatste menstruatie, daardoor was ik veel te vroeg voor de termijnecho.

    Ze zei zelfs dat ik flink achterliep. Toen maar wéér benoemd wanneer m’n eisprong was en na aandringen is mijn verwachte termijn aangepast.

    wat was ik toen blij dat ik t zelf wist, anders had het me heel onzeker gemaakt.
     
    Kellyy vindt dit leuk.
  5. Kellyy

    Kellyy Actief lid

    27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb op dag 37 getest! En toen gaf de clearblue dus 2/3 aan. Ik hou er ook rekening mee dat het idd een paar dagen korter zit. Korter dan 5.4 zal het niet zijn denk ik maar ik hoop natuurlijk 6.3!

    @Zuri nou dat is in ieder geval een geruststelling dat je wat zag!
     
  6. Kellyy

    Kellyy Actief lid

    27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Even een update na de echo. Ze kon nog niet goed zien hoe ver ik was maar ze denkt vandaag 6.0. Kan ook iets langer of korter zijn.

    We hebben een klein kloppend hartje gezien:oops:.
    Zo blij!
     
    toch3 vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn!!
    Dan ben je iig minimaal 5+4 :):)
     
    Kellyy vindt dit leuk.
  8. Kellyy

    Kellyy Actief lid

    27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Jaa is dat zo?

    :)
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Ja want vanaf dat termijn begint een hartje te kloppen. Wat vaak nog moeilijk zichtbaar is met de meeste echo apparaten.
     
  10. Kellyy

    Kellyy Actief lid

    27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Aah, ja heb hem inwendig gehad want mijn baarmoeder zit naar achter gekanteld.. dan zit ik denk wel rond de 6 weken inderdaad.

    Dankjewel!
     

Deel Deze Pagina