Oké.. deze loeder-moeder dweilt véél te weinig. N.a.v. een of ander filmpje op insta werd ik geïnspireerd om mijn dweil weer eens te voorschijn te toveren haha. Nu heb ik de eetkamer serieus al 3x opnieuw gedweild en het water blijft “zwart”. Zo vies was de vloer nou ook weer niet volgens mij.. uiteraard verschoon ik tussendoor het water.. Welk middel gebruiken jullie om te dweilen? We hebben een pvc vloer..
Kan ook de toplaag van je PVC zijn die je er door dat dweilen af schrobt Maarre, dit is een fijn product voor PVC: https://www.bol.com/nl/nl/p/james-vinyl-pvc-reiniger-beschermt-herstelt/9200000053835665/ Ik gebruik zelf meestal m'n Tineco machine met hun reiniger. Ben daar inmiddels wel een beetje door verwend geraakt
Voor onze tegels: meestal gewoon een drupje afwasmiddel, af en toe daarbij nog een soort van "allesreiniger" (tussen haakjes, want er zit alleen een geurtje in, geen schoonmaakmiddel). En ik gebruik een vloerdoek en trekker. Lekker ouderwets
Hier nog een loedermoeder die veel te weinig dweilt. Alleen als het zichtbaar vies is Heb wel altijd geleerd te dweilen met een (HEEL) klein beetje allesreiniger en niet te warm water. Wel laminaat, dus zal anders zijn dan PVC. Ook dweil ik niet met een emmer waar ik de dweil steeds in omspoel en uitwring. Vieze dweilwater zit ik dan steeds weer op m'n vloer te smeren. Misschien ben ik raar maar vind dat dus vies. Ik heb een dweil/doek die ik steeds omspoel onder de kraan. Eenmaal omgespoeld: beetje water en drupje allesreiniger erop en gedeelte weer dweilen.
Ik dweil alleen maar met water,schoonmaakmiddel is vettig dus dan bouw je laag na laag vet op. 1 x pm schrob ik mijn tegels met allesreiniger en dweil daarna weer met water
Ik dweil ook zelden, echt bijna niet, maar bij ons komt er idd geen zwart water vanaf. Ik gebruik koud water en soms een beetje laminaatreiniger
Ik dweil met 2 emmers. In de ene spoel ik 'm eerst uit als ik over de vloer ben geweest. Daar zit enkel warm water in. In de 2e zit dan schoon warm water met een beetje allesreiniger en een drupje bleek voor de hygiëne. Ik gebruik een Leifheit systeem. Bij ons is het motto "wat niet vies wordt, hoef je ook niet schoon te maken". Bij ons loop je binnen dus niet op je schoenen, maar op je sokken/sloffen. Blote voeten ook niet, die laten afdrukken na op het laminaat. Ik denk dat ik 2x per jaar dweil. Het water is nooit heel vies.
Onze robot dweilt met zijn eigen schoonmaakmiddel (klein dopje op veel water). Die gaat voortdurend terug naar zijn basis om schoon water te pakken en de dweil te reinigen.
Wij hebben de Philips Aqua 9000 waarmee je tegelijkertijd stofzuigt en dweilen. Wij hebben huisdieren en dweilen minimaal 3 keer per week. Bij slecht weer vaker want dan wordt de grond sneller vies van de poten.
Hier lopen we ook niet met schoenen binnen en nauwelijks op blote voeten, maar 2 keer per jaar lijkt me wel erg weinig. Nu ben ik redelijk neurotisch wat t huishouden betreft, maar kan me er echt niks bij voorstellen om maar 2 keer per jaar te dweilen.
[link verwijderd ivm privacy] Het kwam door deze reel en de reacties erop. Heel veel mensen die dagelijks dweilen.
Waarom? Het is niet zo dat je van de vloer eet en zeker als je niet met schoenen binnenloopt, wat geeft dat dan.
2 keer per jaar is vrij weinig. Maar dagelijks of om de dag vind ik dus bizar veel. Ik denk dat ik gemiddeld op ongeveer 4 keer per jaar zit met de parketvloer (zou eigenlijk meer moeten zijn, maar ik vind dat dus echt veel werk, gesleep met meubels en veel hoekjes ed. en het heeft niet de hoogste prioriteit bij mij. ) De keukenvloer vaker, maar dat is ook zo klaar (tegels en je hoeft niks te verschuiven). Bovenverdieping en zolder is laminaat. Dat doe ik ook gemiddeld 4 keer per jaar.
Ik denk hier 1x per maand of 1x per 2 maand. Soms ook gewoon even een swiffer met nat doekje. Elke dag of om de dag vind ik echt heel veel idd.
Wij hebben een glanzende tegelvloer waar je echt alles op ziet. Ik dweil 2 keer per week. Zou meer mogen, maar ik heb een gruwelijke hekel aan dweilen. Zeker omdat na 1 dag al niet meer te zien is dat er gedweild is,is het net alsof ik het voor Jan met de korte achternaam doe. Ik heb echt spijt dat we bij het verhuizen niet eerst de vloer vervangen hebben.