Dysmatuur en drinken

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Maria74, 28 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hallo mama's van dysmatuurtjes,

    Ons zoontje is geboren bij 39,1 week en woog toen 2510 gram. 2 dagen later minder dan 2200 en hij is toen 1 week opgenomen geweest incl. infuus, maagsonde etc.

    Eenmaal thuis ging hij heel goed groeien en drinken. Hij is nu 9 weken oud en weegt 4490 gram, maar wil nog steeds 7 x 100 cc drinken. Ik krijg er echt niet meer dan 100 cc in. Ik lees overal dat hij met dat gewicht op 5 grotere voedingen moet zitten. Hij is natuurlijk nog maar klein en heeft nu het gewicht van een baby van 5 weken ofzo denk ik?

    Maar wat ik me vooral afvraag: is dit iets wat jullie herkennen van je dysmatuurtje, nog maar kleine beetjes kunnen drinken ondanks het hogere gewicht?

    groetjes
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    mijn meisje is dysmatuur vanwege een slecht werkende placenta. Ze kreeg niet voldoende voeding binnen. Ze is gelukkig met 38 weken geboren, anders was ze ws overleden, ze had het nl niet veel langer meer uit kunnen houden. In het begin dronk ze heel slecht en weinig. Vanaf een maand of 2 merkte juist dat ze veel meer honger had dan leeftijdsgenootjes. De HA legde ook duidelijk uit dat het helemaal niet gek was. Ze heeft al die tijd zo weinig voeding gehad dat ze nu wat in te halen heeft.
     
  3. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn meisje zat met 10 weken nog op 7 x 80 cc en is altijd een slechte drinker (en nu eter) geweest.
    Toch groeit ze netjes op haar eigen lijntje. Ze is wel nog altijd te licht.
     
  4. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje heeft de eerste 8 weken op 60/70 cc gezeten. En tot een maand of 4 op 100 cc. Hij is altijd een hele slechte drinker geweest. En nu eet hij ook heel slecht. Groente eten dat hij pas met 9 maanden.
     
  5. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Aha dus er zijn wel degelijk meer kleine babies die nog niet zoveel weg konden drinken, gelukkig maar. Hij drinkt heel keurig zijn 7 x 90/100cc, dus krijgt zeker genoeg binnen. Moet zelfs soms de 3 uur zien te rekken omdat hij weer wil, maar meer dan 100cc per keer lukt hem gewoon niet. Ben blij te horen dat dat meer voorkomt bij dysmatuurtjes
     
  6. Wupsie

    Wupsie Niet meer actief

    Mijn zoontje dronk soms maar 30 cc per fles. Sinds 4 maanden krijgt hij vast voedsel en nu met 7 maanden krijgt hij al 2 maanden geen flessen meer. En eindelijk gaat het super goed!

    Maar ik ken het probleem, niet willen drinken ofja heel weinig. Maar mijn zoontje bleeft en blijft groeien als kool:D
     
  7. Miekske1982

    21 jun 2009
    31
    0
    0
    Mijn dochtertje was prematuur en dysmatuur (slecht werkende placenta en helpp-syndroom). Ze is geboren met bijna 1900 gram bij 36 weken.
    Ze heeft de eerste 3 maanden 7 flessen van 70 cc gedronken. Daarna 6 flessen van 100 cc. En nu is ze ruim 10 maanden, eet ze potjes van 4 maanden met moeite uit en drinkt ze 2-3 flessen van 150 cc. Ze is en blijft een slechte eter, maar volgens de HA is ze ook gewend om kleine hoeveelheden binnen te krijgen door de slecht werkende placenta.
    Ze weegt nu 7 kilo en groeit heel langzaam.
    Ik zou me dan ook niet teveel zorgen maken, ze geven zelf wel aan wanneer ze honger hebben of niet en zolang ze blijven groeien, is het prima!
     
  8. mommie1981

    22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Hier ook een dysmatuurtje 2375 kilogram
    Ook hij had veel moeite met drinken eerste maanden ook 90ml per keer en daar deed hij al heel lang over omdat hij telkens in slaap viel.
    Gek genoeg lukte 4 maanden groente en fruit potjes wel prima waarschijnlijk omdat hij dan niet hoefde te zuigen ofzo?
    Nu nog steeds geen fantastische eter en drinken hoor!
     
  9. jessysteven

    23 dec 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    Febe werd geboren met 1535gr na 36w1d zwangerschap, de eesrte dagen begon ze met 1cc 10x perdag.. maar toen ze naar huis kwam heb ik eigenlijk nooit geweten wat ze dronk, ik gaf nl borstvoeding... nu is ze bijna 1jr eet ze smiddag gemakkelijk 300gr gp, en 350gr fp, en s avonds 2flesjes van +-200cc.. hier dus absoluut geen moeiljke eter... nooit geweest... zo zie je, anders kan het ook
     

Deel Deze Pagina