Dysmatuur en gevoelige darmen??

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door stopcontact, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

    stopcontact Fanatiek lid

    9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hoi mama's van (ex)dysmatuur kindjes!

    Ons zoontje is extreem dysmatuur geboren. Hij is nu bijna 2 jaar en doet het verder heel goed, als is ie wel iets kleiner dan zijn leeftijdsgenootjes.
    Echt een inhaalslag heeft hij nooit gemaakt, hij groeit netjes volgens zijn eigen lijntje.
    Meneer eet en drinkt erg goed!

    Nu is mijn vraag of dat jullie merken of dat jullie kindjes gevoeligere darmpjes hebben?
    En hoe merken jullie dat?

    Ons zoontje heeft altijd breïge ontlasting, soms wat steviger. Kan met gemak 2 a 3 x per dag poepen.
    Het valt ons ook op dat hij regelmatig buikkrampjes heeft ( 1 x in de paar maanden) Soms echt heel heftig dan krijst hij, gooit met alles, overstrekt zich en we kunnen geen contact met hem maken/tot rust brengen.

    Ik ga zometeen een afspraak maken bij de huisarts morgen omdat hij nu al 5 dagen niet in zijn hum is. Gisteren avond weer heftige buikpijn met veel scheetjes.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Want verder mankeerd hij bijna nooit iets als een verkoudheidje of meedoen met (buik)griep.

    Groetjes Stopcontact
     
  2. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik zou eerder denken aan een evt darmparasiet (s die dr ook buikpijn bij heeft) of overloopdiaree. Dat heb je dus obstipatie en alleen de zachte ontlasting gaat erlangs en dit zorgt voor breiige stinkende ontlasting.
    Goed dat je ha laat meekijken.
     
  3. stopcontact

    stopcontact Fanatiek lid

    9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    @Hooyo.... Thanx voor je reactie!

    Nou we zijn net terug met een zak vol medicatie... Zoonlief blijkt een dubbele ooronsteking te hebben!
    Iets waar we ook aan dachten omdat hij slecht dronk. Gek eigenlijk dat ze daardoor dus ook buikpijn kunnen krijgen en wél goed eten.

    Meneer heeft al eens eerder ooronsteking gehad die we ook gemist hadden. We kwamen toen ook met wat anders bij de hap. Weet alleen niet meer waarvoor toen... misschien dus ook wel buikpijn?

    Nou, het zal dus wel niets met (ex)dysmaturiteit te maken hebben ;) Stom eigenlijk dat dat toch altijd in je achterhoofd blijft zitten en een je link denkt te leggen.
     
  4. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ons meisje was ook dysmatuur , ze groeit slecht , is nu 2,5 en woog maandje terug net 10 kg ..

    Maar die ontlasting dat herken ik wel , ik zeg altijd de drollen die zij gelgd heeft zijn op 1 hand te tellen , maar of dat met het dysmatuur zijn te maken heeft , dat weet ik niet ..


    Beterschap met je mannetje !!
     
  5. marieki

    marieki Niet meer actief

    mijn dochter is nu 9 weken, dysmatuur geboren en ligt in het zkh omdat ze niet poept. Ze heeft veel krampen, al verschillende soorten voeding en medicatie geprobeerd, maar de juiste combi nog niet gevonden. ik weet niet of het allergie is of onrijpheid van de darmen, maar heb morgen een gesprek met de kinderarts.
     
  6. Samy84

    Samy84 Bekend lid

    29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een extreem dysmatuur maar ik herken het niet wel dat ze in het
    begin erg veel last had v darmkrampjes.
     

Deel Deze Pagina