Dysmatuur geboren (2014) geen inhaalgroei

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Meijke, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Voor het eerst sinds meer dan een jaar weer eens actief :). Oktober 2014 is onze jongste geboren, 2235 gram en ongeveer 44 cm. De verwachting was dat ze in de eerste twee jaar in zou halen qua groei, aangezien veel dysmature kids dat doen. Nu met 3 jaar en 4 maanden is ze 89 cm...geen inhaalgroei dus. Ze doet het verder super goed, dus daarover geen zorgen! Ze zit tegen de -3 aan qua curve. Als ze daarop blijft eindigt ze ook onder de lengte die op basis van ons als ouders verwacht wordt. Doorverwijzing naar de kinderarts nu voor diagnostiek :(. Wie heeft daar ervaring mee? En is er iemand die voor groeihormonen is gegaan en hoe gaat/bevalt dat?

    Groetjes Meijke
     
  2. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Hoi,

    Mijn dochter is van september 2014, geboren met 42 cm en 1600 gram bij 36 weken en nu 91 cm. Ook geen inhaalgroei laten zien. Ze weegt ook maar 11,5 kg. Wij lopen al bij de KA en ze is helemaal onderzocht. Haar botleeftijd loopt achter 10 maanden wat betekent dat ze mogelijk langer doorgroeit in de puberteit.

    Groeihormonen is nog niet aan de orde hoor. Als ze bijv van zichzelf voldoende aanmaakt doen ze voorlopig niks.

    Overigens zijn beide ouders hier ook niet klein en zit ze ver onder de verwachte eindlengte. Ik heb nog een dochter die pasgeboren is en die groeit met haar twee maanden qua lente boven de +1 lijn haha die is nu al groter dan mijn dochter bij 8 maanden.

    Wij gaan elk half jaar naar de KA. Moeten nu ook naar de diƫtist al weet ik niet wat die gaat doen want ze eet als een bootwerker, super gezond maar ook veel volle producten.

    Qua ontwikkeling doet ze het hier ook super goed.

    Succes bij de KA!
     
  3. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook een dysmatuur geboren zoontje, (febr 14) ook 2250 gram en rond de 40 cm bij geboorte (ze meten lengte niet bij geboorte).

    Nu nog steeds klein en vooral heel dun ventje. Ook vaak ziek dus hij komt moeizaam aan.
    Hier aan de ondergrens wat betreft gewicht en nu rond de 100 cm hoop ik na een groeispurt de laatste 6 mnd
    Ze maken in de puberteit ook een groeispurt dacht ik.

    Zoon loopt bij kinderarts maar vooral vanwege veel ziek zijn. Ook bij dietiste geweest en hij eet nu beetje koemelk vrij.
    Hier maken ze zich geen zorgen trouwens

    En grappig, mijn dochter zit al in maar 86, daar is zoon voor mijn gevoel net uit, nu maat 98....
     
  4. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Livia, wat naar dat hij vaak ziek is!

    Miepiemoos, bijna even oud dus.

    Ze gaan inderdaad een foto van haar hand maken om haar botleeftijd te bepalen, ben benieuwd. E is geboren na 40 weken zwangerschap, maar ze moest toch naar neonatologie omdat ze onverwacht klein was. Nu ze ouder wordt valt het ook steeds meer op, klein poppetje.
     

Deel Deze Pagina