E-nummers red band schatkistjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Casara, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Ik ben op zoek naar welke E-nummers in de schatkistjes (uitdeeldoosjes) van Red Band zitten. Voor mijn gevoel reageert onze dochter er vreselijk heftig op, en wil e.e.a. natrekken. Ik koop deze zelf niet, ze krijgt ze bij oma. Dus daarom kan ik het niet zelf opzoeken.

    Heeft iemand dit voor me?
     
  2. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ingrediënten:Suiker, glucosestroop, water, gelatine, voedingszuur (melkzuur), aroma's, concentraat van (zwarte wortel, zwarte bes, wortel, spinazie, brandnetel), kleurstoffen (paprika extract, curcumine), gemodificeerd TARWEZETMEEL. Kan sporen van MELK bevatten.

    zijn verder glutenvrij.
     
  3. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ja de E-nummers schrijven ze tegenwoordig voluit, zodat het lijkt dat het ze er niet inzitten, maar zitten er wel in.
    Ik heb het ook geregeld met snoep en ander eten, ik krijg dan galbulten.

    Maar om het zeker te weten zou ze dan een allergietest moeten doen.
     
  4. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Ze reageert er qua gedrag op. Ze word er heel vervelend, dwars, huilerig van. Ik heb een app om te kijken wat voor reacties ze geven.
     
  5. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Volgens mij zit er alleen gelatine in.

    klinkt meer als suikerpiek wat ze krijgt. Zit dan ook ontzettend veel suiker in.
     
  6. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Als ze er zo op reageert geef je het toch gewoon niet? Of zie ik dat verkeerd?
     
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Ik had ook al gezien dat er vreselijk veel suiker in zit. Mijn zusje reageerde specifiek op de kleurstoffen en herken dat wel. Wij zelf zijn niet zo van het hopen snoep geven, en bij opa en oma krijgt ze op een middag de portie die ze hier in een week nog niet krijgt. Dus dat word een gesprekje voeren .
     
  8. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Hier vinden opa en oma het ook erg leuk om wat te geven als onze zoon daar is. Ik heb het opgegeven. Hij komt er niet dagelijks, die 1keer in de week nemen we dan maar voor lief.
     
  9. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    We gaan nog maar een poging wagen. Echt goed voedingsinzicht hebben ze niet, opa is fors morbide obees. En daarvan lijken ze het ook nog steeds niet te snappen....
     
  10. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Voor zover ik uit die ingrediëntenlijst kan halen, bevatten die snoepjes natuurlijke e-nummers.
     
  11. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    O die discussies hebben we hier ook gehad.. Opa en oma geven over te veel van.
    Teveel suiker, teveel snoep, teveel zout etc..
    Probeer het los te laten, maar als ik zelf bij ben denk ik, aaaah.. Genoeg!!
     

Deel Deze Pagina