Echo 5.4 wk vorm vruchtzak niet goed. Einde verhaal of toch hoop?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Buurvrouw31, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    23 nov gehoord dat ik zwanger ben na een ivf behandeling. De 4e tp dit jaar. Hartstikke blij maar ik voelde me de afgelopen 1.5 week totaal niet zwanger. Ik heb daarom een particuliere vroege echo gehad vanmorgen.

    Eerst op de buik gekeken toen zei echoscopiste al: niet goed, zie niets. Toen nog vaginaal gekeken en toen zag ze toch een vruchtzak. De vruchtzak is qua grootte ongeveer 5.2 wk en ik ben 5.4 maar het is nog zo klein dat dat niets zegt. Alleen de vruchtzak is niet mooi rond, meer langwerpig en geen gladde wand maar rafelig. Er leek wel een heel klein puntje in te zitten maar niet goed zichtbaar. Ze zei dat ze eigenlijk zo goed als zeker weet dat het niet goed is en dat het een mk wordt.

    Ik heb het zh gebeld waar ik de ivf heb gedaan. Daar willen ze me gewoon volgende week vrijdag laten komen als ik 7wk ben.

    Ofwel zo onzeker nu. Kent iemand een vergelijkbare situatie? Is het einde verhaal?
     
  2. momim

    momim Niet meer actief

    Volgens mij wordt er zo vroeg zo weinig gekeken dat je dat niet met zekerheid kunt zeggen en alleen maar af kunt wachten.
    Als vruchtzak niet mooi van vorm is dan is dit idd ongunstiger, maar vraag me af hoe goed iemand die normaal niet op die termijn een echo doet dat kan zien.
    Sterkte met de onzekerheid en het afwachten!
     
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik heb dit ook gehad met 6 weken zelf een vroege echo laten doen, was ook een rare vorm vruchtzak en niet mooi glad qua zijkanten. Liep uiteindelijk ook niet goed af. Ik hoop dat het bij jou gewoon goed is volgende week!
     
  4. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Is echt nog heel vroeg
    Wacht nog even af
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Heb je ook een foto en kan je die plaatsen?
     
  6. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hier 2 foto's. Wat denken jullie er van?
    Bij bovenste foto leek er helemaal onderin wel iets te zitten. Dat zei echoscopiste ook. Maar het lijkt heel vaag en in echo verslag staat lege vruchtzak dus blijkbaar was ze niet ovetuigd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik vind het maar vreemd dat de echoscopiste het met 5+4 eerst uitwending probeert, en dan meteen de conclusie trekt dat het niet goed is? En daarna pas inwendig. Zulke vroege echo's horen eigenlijk standaard inwendig. Over je foto heb ik geen expertise, maar ik vind dat ze nogal snel conclusies trekt. Ik denk dat het nog alle kanten op kan.
     
    MissMorrow en Kaatje92 vinden dit leuk.
  8. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Roodborstje2 dat vond ik ook erg voorbarig. Ze zei het echt binnen 10 seconden: nee helemaal niets te zien. Hier moet een vruchtzak zitten en die zit er niet. Nee het is niet goed. Mijn vriend in tranen, ik in shock. Toen nog vaginaal gekeken en in eerste instantie zei ze: ja toch wel een vruchtzak. En ja past ook aardig bij je termijn qua grootte. Dus wij kregen direct het idee dat het toch goed zat. Maar toen zei ze: nee maar dit is niet wat ik wil zien met een echo. De vorm is niet goed en dooierzak slecht te zien. Geen hoop op een goede afloop. Dus we gingen van verdriet naar hoop en weer naar verdriet binnen een paar minuten...
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
  10. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dankjewel Madelie. Het geeft een sprankje hoop...
     
  11. Nijntje321

    Nijntje321 Actief lid

    1 aug 2016
    181
    63
    28
    Heel veel sterkte met afwachten
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw ik zou een klacht indienen. Sorry maar dit komt echt heel onprofessioneel over, met als gevolg dat jullie (wellicht voor niets) in de onzekerheid zitten. Met dit termijn is het niet gebruikelijk om überhaupt uitwendig te proberen, dan zie je gewoon (bijna) nooit iets. Ook inwendig is soms lastig om duidelijk te krijgen. Wellicht dat er echt iets niet goed zit, maar de manier waarop en hoe zij alles naar jullie over brengt is alles behalve professioneel!
    Ik duim voor je dat het gewoon haar onkunde was en je over iets meer dan een week gewoon een goede echo hebt :)
     
    Buurvrouw31, Kaatje92 en Roodborstje2 vinden dit leuk.
  13. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dank jullie wel. Ja professioneel is het zeker niet te noemen. Hoop dat ze er helemaal naast zit maar hou er ernstig rekening mee dat het niet goed komt :(
     
  14. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Exact dit. Is het een idee om een echo bij een ander bureau in te plannen? Ik zou zelf weinig vertrouwen meer hebben in deze dame.
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    ik ben totaal geen pro, maar ik heb mijn eigen echo foto van die termijn bijgevoegd, mss heb je er wat aan. Hij is wel gemaakt in een prof zkh.

    Welke kant het ook op gaat, we denken aan je hoor <3
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dankjewel Cindy..

    Ik heb volgende week vrijdag bij precies 7 wk zw weer een echo. Dan in het zh. Als ik nu ergens anders een echo laat maken denk ik ook dat het advies zal zijn om verder af te wachten. Het lijkt alleen nog een eeuwigheid te duren.
     
  17. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nou vind dat best voorbarig eigenlijk.... ik heb een echo gehad met 6,1. Zal een foto toevoegen. Dan vooral voor de vorm. Die van jou ziet er beter uit dan de mijne toen hoor...

    Ik wens je echt super veel geluk!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dank je wel! Wat het verschil wel is mer jouw foto is dat je bij jou duidelijk een dooierzak/vruchtje ziet zitten. Bij mij niet. Ik was alleen 5.4 wk gister en ze meette 5.1. Misschien daarom nog niet zichtbaar...
     
  19. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dat het wel is ja... het vruchtje wat je bij mij ziet is 3 millimeter. Waardoor ik een week minder ver werd geschat. Samen met de vorm van de vruchtzak was ik echt heel bang. Maar later breek het ook een verkeerde meting. Waarmee ik maar wil zeggen, met 6+1 is er weinig over te zeggen. Laat staan met 5+1. Het ene apparaat is ook absoluut de andere niet. Scheelt enorm veel in kwaliteit. Dus ik vind dat er nog alle reden is om positief te zijn eigenlijk. En ik hoop dat ik gelijk heb!
     
    Buurvrouw31 vindt dit leuk.
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Dit!

    Mijn Mini was toen 5.3mm en ik werd meteen 4 dgn terug gezet. Mennn wat heb ik zitten zweten tot de volgende echo pfft. Het is nog zo ontzettend vroeg, het kan nog alle kanten op. Probeer jezelf flink bezig te houden tot volgende week vrijdag.
     
    Buurvrouw31 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina