Echo 6+5: hoort dit bij het vruchtje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bee1986, 22 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Voor de dames met veel verstand van echo’s :D: hoort bij de onderste afbeelding het stukje rechtsboven het lijntje bij het vruchtje of niet? Vond het op de bovenste zo’n gekke vorm hebben. En daar werd 6+2 gemeten (vruchtzak 6+5, wat ook klopt met eigen berekening). Terwijl ik me afvroeg: is dat het hele vruchtje wel? Ben gewoon even benieuwd. Het dooierzakje was echt rond dus daar lijkt het ook niet op.

    overigens is dit uitwendig gemeten. Het was een grote uitdaging om de grappenmaker te vinden, maar na 10 zenuwslopende minuten toch gelukkig en van uitwendig naar inwendig naar uitwendig.

    Thanks voor het meekijken!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Oef wat ontzettend spannend was dat! Gelukkig toch gevonden! Ik denk niet dat het er bij hoort. Het is zo klein en lastig te meten dat je al snel aan paar dagen korter zwanger kunt lijken. Daarom wordt de termijnecho ook pas tussen 10 en 12 weken gedaan.

    Vanaf 6 weken groeit een embryo 1mm per dag. Als je dat stuk erbij zou pakken dan zou je veel langer zwanger zijn dan je daadwerkelijk bent.

    Met 7 weken en 2 dagen kwamen ze bij mij op 7 weken qua meting. Dus 2 dagen korter. Met 9 weken en 1 dagen kwamen ze daar ook op uit. En met 11 weken en 1 dag was ik ineens 11 weken en 2 dagen zwanger dus een dag langer haha. Zo lang het vruchtje maar tussen elke echo voldoende groei laat zien is er niets aan de hand
     
    Bee1986 vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat hoort er niet bij :)
     

Deel Deze Pagina