Echo 7 weken ivf ( vruchtje iets kleiner )

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anoniempje33, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje33

    7 aug 2019
    21
    14
    3
    Vrouw
    Afgelopen dinsdag heb ik de 1e echo gehad.

    enorm spannend, aangezien ik totaal geen “ kwaaltjes “ heb. Totaal niet gewend van mijn andere zwangerschappen.

    ik was dinsdag 7 weken zwanger ( ivf ) dus we weten zeker dat het 7 weken moet zijn, maar het vruchtje was 8.33mm en kwam uit op een termijn van 6w4d

    het hartje klopte dus eigenlijk helemaal geen reden tot zorgen....en toch, toch vraag ik me af of het wel goed is dat het vruchtje 3 dagen achterloopt op schema...

    Iemand ervaring met vroege echo’s bij ivf ?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    Het is een vitaliteitsecho, geen termijnecho. Onder de 8+3 weken is het te onbetrouwbaar te meten om er een goed termijn aan te koppelen.
    Met 5+6 was mijn ukje 2.1 mm, apparaatuur gaf termijn niet eens aan zo klein, dooierzak niet te vinden zelfs. Maar snel kloppend hartje, mooi vruchtzak en op de goede plek: dus vitale zwangerschap :) hij is net 1 geworden


    Dus gefeliciteerd met je goede echo! :)
     
  3. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Op dit termijn is het nog zo klein, dat is millimeter werk. Ik ben bij mijn 1e met de termijn echo ook 3 dagen verder gezet dan met de echo's daarvoor.
     
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    drie dagen is echt helemaal prima hoor! Ik liep met ruim 7 weken, 8 dagen achter en dat was echt teveel volgens FA (en dit werd idd een MA).
    Geen garanties op deze termijn natuurlijk maar voor nu ziet het er goed uit!!
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Is prima hoor! Is nu nog zo moeilijk te meten!
     
  6. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Een millimeter scheef gemeten en het kan zomaar een paar dagen schelen, ik zou me nog geen zorgen maken! Makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel ;) Maar het is nog zó piepklein op deze termijn, probeer maar eens met een lineaal een halve rijstkorrel goed op te meten :) Ik dacht ook verder te zijn, maar er kwam uit de meting ook een paar dagen minder. Uiteindelijk stuiteren er hier 2 van die piepkleine vruchtjes rond en zit nummer 3 in mijn buik. Bij alle 3 was de termijn anders dan wat mijn berekening en cyclus aangaven.
     
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    De meting wil nu nog niet veel zeggen. Het is nog zo klein en als ze er al een mm naast zitten kan dat al dagen schelen. Gefeliciteerd!
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Er mag een foutmarge in de meting zitten van maximaal een week. Dus je mag qua echobeeld op maximaal een week korter of langer uitkomen. Je zit met drie dagen verschil ruim binnen de marge! Het vruchtje loopt dus geen drie dagen achter, het verschil zit in het handmatig meten.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Je echo is prima hoor :)

    Ws hebben ze een mm te kort gemeten waardoor je op 6+4 uitkomt maar no worries ,:)

    Ps, vanwege je ivf zullen ze sowieso 7 weken aanhouden :)
     

Deel Deze Pagina