Echo bij iets dikkere dames

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Frida, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Ik heb even een vraagje, ik ben 2,5 week geleden voor me eerste echo geweest. En Toen zei ze dat ze het met de 'normale' echo niet kon zien omdat me baarmoeder iets gekanteld was en omdat me buikwand wat dikker is dan normaal. Dus kreeg ik een inwendige echo.
    Nou vraag ik me af hoe dat dan straks gaat met de volgende echo... Volgens die mw kon je hat dan wel normaal zien omdat me baarmoeder langzaam weer terug kanteld. Maar dan heb ik nog steeds die dikkere buikwand...... Dus nou vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft, kunnen ze over 9 weken wel met een gewone echo de kleine zien of niet?

    Ik hoop dat iemand wat weet..

    Groetjes Frida
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    1ste echo bij de vk konden ze bij mij ook niet zien via de buiten kant , ook omdat ik stevig ben, 2de keer (2 weken later ofzo) konden ze het wel zien.
    denk dat ze bij jou de volgende keer het misschien ook wel van de buiten kant kunnen zien.
     
  3. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    dank je, ik hoop dat ze het bij mij ook normaal kunnen zien...
    je ervaard het volgens mij toch anders als je met je kleren aan naar het beeldscherm ligt te kijken....

    Dank voor je snelle antwoord..
    Groetjes Frida
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Tja had ik ook.. ik was 12 weken en je kon het toch wel van de buitenkant zien hoor.
    Bij de 20 weken echo gaven ze aan dat de beeldvorming niet goed was door obesitas.. nou ja zeg.. ik heb wel een beetje een buikje.. maar obesitas?
     
  5. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    Ik had de eerste echo met 8 weken inwendig. ze hadden wel vantevoren geprobeerd uitwendig, maar was niet veel te zien omdat mijn blaas leeg was, en mijn baarmoeder gekanteld lag. ze zeiden er niets over dat het niet goed ging omdat ik flinker ben.

    De tweede echo was met 13,5 week en alles was gewoon goed te zien via een uitwendige echo.

    groetjes.
     
  6. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    met 7 weken 3 dagen had ik een inwendige echo , maar dan zie je zelfs bij slanke dames weinig uitwendig.

    Op 12 weken was het prima te zien uitwendig.
    En heb er ook wel wat centimeters extra zitten op de buik en een moederkoek die ervoor zit...

    LIEK
     
  7. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Nou ja zeg.... dat zeg je toch ook niet!
     
  8. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    nee ze mag het wel iets tactvoller zeggen dan.
    Bij mij zei ze het niet echt als commentaar maar meer als rede waarom ze het met een gewone echo niet zag.
    Ik hoop dat ik met de 20 weken echo wel een normale echo kan hebben, misschien dat ik er dan iets meer van kan genieten.........
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Eigenlijk genoot ik met de inwendige echo niet minder dan met uitwendig.
    Zal vol ongeloof naar het scherm te kijken dat het hartje klopte waardoor ik eigenlijk vergat dat ik wagenwijd lag.... :D
    LIEK
     
  10. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    nou ik lig toch liever met me broek aan........ :oops:
     
  11. hoi meid!

    Heb ik ook gehad..
    bij 9 weken hebben ze eerst via uitwendig geprobeerd.. maar ook vanwege meer vetjes op de buik.. toch inwendig gedaan!
    En toen zag ik hem voor het eerst!

    Daarna zijn de echo's gewoon via mijn buik gegaan!

    Dan maar 1e keer met je beentjes wijd meid!
    Aan het eind moeten ze ook open haha!
    Je begint en eindigt ermee zeg maar!

    Eigenlijk wel grappig.. we zien ons kindje voor het eerst met de benen wijd..

    nou.. ik kap er maar mee.. want dit verhaal gaat weer de hele andere kant op! ;)
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik was al wel wat gewend met al die inwendige onderzoeken bij de gyn.
    vond bij de vk ook het dat we het kindje beter zagen met een inwendige echo dan met een uitwendige.
     
  13. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik ben flink zwaar van mezelf, woog voor de zwangerschap al 106 kilo bij 1,72 m. Bij hebben uitwendige echo's nooit geen problemen opgeleverd. Maak je dus maar geen zorgen..
     
  14. Niet meer actief

    Ik heb bij 12wkn gewoon een uitwendige echo gehad en was totaal geen probleem. Terwijl ik toch mega-overgewicht heb ;) Overigens heeft geen enkele vk of wie ook daar ooit een opmerking over gemaakt hoor (en zo hoort t ook)
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik heb nu 2x een inwendige echo gehad.. en ik moet zeggen.. buiten het ranzige gevoel is het toch ook wel helemaal geweldig hoor :)

    maar mijn 20w echo was gewoon uitwendig :)
    ondanks dat ze idd op de eerste echo (bij 12w) niets kon vinden uitwendig.

    idd ook door een gekantelde baarmoeder en te veel buikspek :)
     
  16. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Bij mij konden ze ook pas rond de 14 weken een uitwendige echo maken vanwege spekkies. Ik heb wel obesitas (klote woord) maar nu kunnen ze het uitwendig wel zien.

    De eerste echoscopiste die wij hadden bij de prenatale screening was een ontzettend stom wijf. Ze was bot, mompelde wat en deed heel paniekerig (achteraf omdat er wat mis bleek). Bij mij schoot het helemaal verkeerd toen ze vroeg of ik mijn buik omhoog wilde houden omdat ze niks zag. Pardon? Nou lekker dan :evil: . De collega die even laten kwam kon het wel gewoon zien en van haar hoefde ik helemaal mijn buik niet vast te houden.
     
  17. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    Wat een raar mens... Ze mag helemaal niet laten merken dat er iets mis is zonder te zeggen wat!
    Zag dat je een tweeling verwacht leuk....
    Is alles goed met de 2 kleintjes? (omdat je zei dat er iets mis is)

    Ik was bang dat ik elke keer zón prettig inwendig ding kreeg, maar ik heb goede hoop dat ik met de 20w echo wel een normale uitwendige echo krijg.

    Succes daar.
     
  18. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Er is inderdaad iets mis. 1 van de kleintjes heeft een afwijking en zal meteen na de geboorte overlijden.

    Hoe die eerste echoscopiste hier mee omging vonden wij schandalig. Nu hebben we een vaste, een heel lief mens die steeds met de gyn overlegt. Ik mag ook tussendoor gewoon echo's laten maken als ik die behoefte zou hebben. Ik heb alleen momenteel elke week controles dus extra is niet echt nodig.
     
  19. sonja77

    sonja77 Lid

    31 mei 2007
    37
    0
    0
    Helpdeskmedewerkster
    Ik heb met 8 weken en 4 dagen een inwendige echo gehad, niet omdat ik te zwaar ben maar omdat mijn baarmoeder gekanteld was en dat ze het dus niet goed konden zien.
    Met 12 weken heb ik een gewone echo gehad.
     
  20. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    je dees..
    ik kan me voorstellen dat je de eerste dame van de echo wel wat aan kan doen. zou niet weten hoe ik er mee om zou gaan.
    Ik hoop dat de rest van je zwangerschap voorspoedig zal verlopen.
    Succes...
     

Deel Deze Pagina