Echo gynaecoloog

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mijngeluk1992, 29 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik heb zaterdag ook al een topic geplaatst met een echo foto van een echo bureau die ik heb laten maken voordat ik een afspraak had bij de gynaecoloog of verloskundige
    Kon niet meer wachten haha
    Nou zei ze toen dat ik ruim 6 weken was en volgens mijn berekeningen zou ik nu 7 weken moeten zijn.. nou heb ik alleen vandaag een echo gehad bij de gynaecoloog en die meette me op 6 weken en 3 dagen..
    Hebben wel een hartje gezien en gehoord maar zou dit erg kunnen zijn ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Dit is trouwens mijn echo van zaterdag
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.936
    113
    Vrouw
    Misschien ben je korter zwanger dan je denkt. Of het is een klein meetfoutje want het kindje is nog zo klein, de kans dat t dan net iets te klein wordt gemeten is aanwezig.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht

    De echo ziet er prima uit hoor :).

    Ik vermoed dat je minder ver bent dan je denkt.
    Stel dat je op 15 september zo'n 16 dpo was.
    Dan was je gisteren dus 6+2 wkn en komt prima overeen met de echo.

    Aangezien je je eisprong niet weet en niet weet hoe lang je lf is (waarmee je een inschatting van je eisprong kan maken) is het logischer dat je iets minder bent dan 7 weken :)
     
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb drie keer een vroege echo gehad rond de 6/7 weken bij de gyn. Daarbij werd ook steeds gezegd dat het puur ging om hartactiviteit en zien of het op de juiste plek zat. De meting is op deze termijn nog niet betrouwbaar. De eerste keer raakte ik daar ook onzeker van, maar toen ik twee weken later terug mocht, klopte mijn oorspronkelijke berekening wel gewoon met de meting. Houd voor nu maar vast aan het feit dat het er allemaal prachtig uitziet en je een mooi hartje hebt gezien! Bij de volgende echo vanaf 8 weken kunnen ze meer zeggen over de termijn.
     
  6. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    zolang de groei tussen de echo's goed is is er niks aan de hand.

    Eerste echo was ik 2 dagen korter dan mijn berekening. 2 weken later precies als mijn berekening en weer 2 weken later met de termijnecho een dag langer zwanger haha
     
  7. Kellss

    Kellss Lid

    10 okt 2021
    81
    31
    18
    Vrouw
    Hoi meid, hoe gaat het nu met je? Ik heb gisteren hetzelfde gehad. Volgens mijn berekening was ik 7.5 maar volgens die vrouw maar 6.5. Maar wel een kloppend hartje. Onzeker wordt je ervan he. Ik heb a.s donderdag weer een echo
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Die ukkies zijn nog maar zoooo klein dat een meetfoutje snel gemaakt is. Het is namelijk echt mm werk.

    Kloppend hartje is in elk geval vast een goede start, gewoon rustig afwachten tot de volgende echo dan is er wat meer massa en is meten alweer wat zuiverder. Termijnecho wordt niet voor niks pas later gemaakt.
     
  9. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Hey het gaat wel goed hoor, ik heb inmiddels nog een andere echo gehad en werd toen op 7.1 gezet dus klopte precies met de echo van de gynaecoloog
    Was wel heel vreemd want mijn cyclus is altijd regelmatig en dacht men ei ook dus stond er best van te kijken
    Maar heb nu wel 3 keer het hartje al gezien waarvan 1 keer gehoord dus ga er vanuit dat het goed komt haha
    Spannend voor jou dan donderdag zeg! Maar je eerste echo is dus ook niet in het ziekenhuis of iets geweest?
     
  10. Kellss

    Kellss Lid

    10 okt 2021
    81
    31
    18
    Vrouw
    Jagek he. Ik heb normaal ook een regelmatige cyclus. Nee dit was bij baby's world voor pretecho's omdat ik niet meer kon wachten haha. Nou hopen dat het goed faat met onze ukkies. Ben wel heel misselijk, heb je dat ook?
     
  11. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik denk dat ze bij de pret echo's wat moeilijker kunnen meten, ik ben wel misselijk inderdaad maar kan wel heel goed eten haha dus het is een beetje raar, heb wel last van men borsten en buikpijn maar schijnbaar is dat normaal
    Ik heb zelf ook weer een pret echo ingepland hoor voor 18 oktober heb pas 27 oktober de termijn echo en vond dat ook zo lang duren
    We moeten er gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat haha maar ik begrijp je gevoel echt volkomen
     
  12. Kellss

    Kellss Lid

    10 okt 2021
    81
    31
    18
    Vrouw
    Gelukkig kunnen we er hier over praten. Dat lucht al op :)
     

Deel Deze Pagina