Echo of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esmetjuh, 28 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Hallo, ik ben denk ik zo een maandje zwanger.. maar dat is niet zeker.. via mijn arts heb ik een afspraak gemaakt voor de echo.. toen ik naar de dokter ging voor de 2e keer een zwangerschapstest (om het zeker te weten) heb ik ook verteld dat ik een afspraak voor een echo had.
    Maar volgens de dokter moest ik die afzeggen omdat het toch nutteloos was.. wat raden jullie me aan om te doen? Zelf denk ik dat ik moet gaan om te weten hoe ver ik ben.. :(
     
  2. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    ligt er aan wanneer je de echo hebt weet niet of ze met 3 weken al wat kunnen zien
     
  3. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Sinds waneer is een Echo nutteloos?

    Ok, je bent nu nog heel kort zwanger, dus er zal weinig of niets te zien zijn nog. (als je nu gaat)
    Maar de verloskundige zal je toch wel een echo laten maken, en het gebeurt vaak al rond de 7 weken.

    Vind de opmerking van je arts een beetje kort door de bocht .... Sorry
     
  4. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Nutteloos?
    Je gaat toch om zeker te weten of je niet al langer zwanger bent?
    Ik zou gewoon gaan hoor!
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja ik dus ook.
    Lekker dokter is dat zeg ..
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    scheelt er idd wel aan wanneer je gaat maar neem aan dat ze daar ook niet dom zijn en je nie as week laten komen want vanaf 6 weken kun je pas het hartje zien kloppen
    dus weet je of je kindje het goedmaakt ja of nee
    maar idd wel een beetje botte opmerking voor een arts

    succes debbie
     
  7. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    Hoi,

    Ik was 2 weken geleden naar de gynaecoloog geweest omdat ik een rare geur uit mijn vagina ontdekte en pijn in de buik had ik wilde weten hoe dit kwam ik vroeg of ze een urinetest en een bloedonderzoek voor het zwangerschapshormoon wilde doen omdat ik dacht misschien zwanger te kunnen zijn toen ik een paar uur later de uitslag kreeg was ik hoogstwaarschijnlijk niet zwanger en als ik niet zou menstrueren een test moest halen ik voelde gewoon dat er iets niet klopte en ben zelf de volgende dag een test gaan halen bij de drogist en die gaf heel duidelijk aan dat ik zwanger ben dus onderzoeken in het ziekenhuis zijn echt niet beter en betrouwbaarder dan die van een drogist.

    Ik hoop voor je dat je snel een lichtpuntje mag krijgen en uit deze onzekerheid mag komen.

    gr. Biancab
     
  8. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Ik was 5 weekjes en enkele dagen zwanger toen de verloskundige een inwendige echo maakte.Je ziet niet heel veel dan, maar toch duidelijk een vruchtzakje en een vruchtje van 2.2 mm op dat moment.Ik zou gewoon gaan en het vragen.
     
  9. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik werd ook doorverwezen voor een echo omdat ik gewoon een bloeding van 6 dagen heb gehad en toch zwanger was. Dit was om te kijken of het wel goed was en hoe lang ik het zou zijn.

    Dit is 2 weken geleden, toen zat ik tussen de 5 en half en 6 weken in. Het was slechts 6 mm. en eigenlijk nog niet te meten. Nu mag ik as woensdag weer.

    Het geeft je een fijn gevoel dat je het ziet en het stelt je gerust en geeft je zekerheid. Je kan er niet minder van worden denk ik dan. Dus zou het lekker doen en laat die arts maar lullen!

    Succes meid!
     
  10. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Hoi hoi.

    ben je al geweest? Ik zou zeker gaan, hoor! Ik had hetzelfde probleem en daarnaast had ik last van bloedverlies. Ik ben blij dat ik een echo heb laten maken, ook al bleek dat ik inderdaad nog maar 5 1/2 week zwanger was in plaats van een maand langer. Het was een enorme geruststelling om te zien dat alles goed was (we konden het hartje al zien kloppen).
    Gewoon doen! Succes, Carlijn
     

Deel Deze Pagina