Echo onderzoek --> Cyste

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door firefly, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hai meiden.

Gisteren had ik een echo onderzoek voor mijn darmen.
    Dus kijkt die meneer meteen de hele buik verder na.

Hij zag bij mijn linker eierstok een cyste zitten van 4 cm.
    Maar zei dat er verder niks aan gedaan hoeft te worden, behalve mocht ik zwanger worden dat ik er nog een keer naar moet laten kijken. Hij zei dat ze meestal wel vanzelf weg gaan, en geen consequenties heeft voor de vruchtbaarheid.
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Hij vroeg ook of ik aan het einde van mijn cyclus zat.
    Dus ik zei, ja geen idee, heb een wisselende cyclus.
    Hij zei daarop, ja want je baarmoederslijmverlies is verdikt..
    Zei hier verder niks meer over, heb ook niks gevraagd .. stom genoeg.
    Maar wat kan dit betekenen?

Bedankt :)

2. Trees

Trees Niet meer actief

Een cyste is meestal een eitje wat niet gesprongen is en gevuld is met vocht. Ik heb zelf regelmatig een cyste gehad en deze verdwenen altijd vanzelf. Bijna alle vrouwen schijnen ze weleens te hebben, maar als je geen echo krijgt weet je het niet. Pas als een cyste heel groot wordt kun je er last van krijgen. Het is in ieder geval niks om je zorgen over te maken.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.013
    2.127
    113
    Brabant
    ik had ook een cyste van 4cm en de gyn waarschuwde met dat als hij zou knappen dat ik wel buikpijn zou kunnen krijgen, mocht het echt erg zijn, dan moest ik bellen. Hij verdween gelukkig vanzelf, en ook vlug, de volgende ronde was hij al weg, heb er niks van gevoeld!

4. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Tijdens onze eerste echo zagen ze ook een cyste op een van mijn eierstokken. De cyste was toen 2,5 cm en ze hebben hem op de foto gezet.

Tijdens de 20 weken echo is er nog uitvoerig naar gekeken maar hij bleek verdwenen te zijn. Volgens de echoscopist gebeurd dit heel vaak en is het vaak niet nodig om je er zorgen over te maken.

5. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Verdikt baarmoederslijmvlies kan betekenen dat je bijna ongesteld moet worden.

6. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Oke, dan zou ik dus een hele korte cyclus hebben?
    Want normaal is mijn cyclus 30 tot 34 dagen en zit nu pas op dag 22..

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik had een dermoidcyste in mijn eierstok. Bij de eerste controle (ik was toen 25) heeft mijn gyn aangegeven dat als ik al kinderen had gehad hij zou adviseren om de cyste en dus ook de eierstok weg te halen.

Toen ik zwanger was (toen 30) en ik onverklaarbare pijnen had in mijn buik hebben ze nog gecheckt hoe het met de cyste stond en bleek deze er niet meer te zijn. Die is dus ws. verdwenen tijdens de zwangerschap

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik heb net een topic geopend over mn verdikte eierstok, daarom denk ik ook dat ik een cyste heb. Bij mij is het goed voelbaar, als ik schuin ga bukken, voel ik hem echt. Denk dus dat het groot is geworden???
    Vrijdagmiddag a.s. echo onderzoek. ben benieuwd.
    Inderdaad is mijn menstruatie cyclus ontregeld. Normaal 21- daagse cyclus, maar nu 14-daagse cyclus en dan 21 en dan 14 en dan 21, dus om en om mede dankzij mijn linkereierstok.

Ook al heb ik een zoon van bijna 3 jaar.
    Sinds januari 2010 kreeg ik pas last van tot nu toe.

Liefs, Miran

Deel Deze Pagina