ik voel trouwens mijn ei wel. dan heb ik een dagje oplopende buikpijn links of rechts, die plotseling verdwijnt. Da's dan schijnbaar het follikel dat opbouwd en uiteindelijk knapt waarna het ei er dus uit springt. ofzo. Ik heb er nog niet veel aan gehad omdat het follikel overdag groeit en mijn ei vaak rond een uur of vier springt. Dan moet je die ochtend of de dag ervoor al hebben gevreeen want om 3 uur beiden naar huis scheuren zie ik ons nog niet doen.
Hè jakkes wat vervelend Ik had na de mk eigenlijk alleen die schaafwondenpijn in mijn buik. En een rare druk als ik een grote boodschap deed, alsof alles daar beurs was. Maar geen krampen of weeën meer. Hoe is je bloedverlies?
Hey hey...ben ik weer. We zijn even een paar dagen er tussen uit gegaan, hotelletje geboekt bij Groningen stad en even tot rust gekomen samen, was erg fijn...alsof er even helemaal niets was gebeurd. Maar natuurlijk kom je weer thuis en tsja dan toch weer dealen met het ' nu'. Die vriendin heeft nog geprobeerd te bellen zag ik, ik heb haar nog niet gesproken, weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk dus ik wacht maar af. Mijn moeder heeft me een heel bijzonder kado gegeven op 2e kerstdag. We hebben samen eerder een gesprek gehad waarin ik haar vertelde dat ik het zo moeilijk vind afscheid te nemen van het kleintje wat in mijn buik groeide en ik eraan te denken zat iets tastbaars te willen als herinnering en ter afsluiting. Ze heeft me een hangertje met een heel klein gouden hartje gegeven...zo mooi en lief en klein...net als ons kleintje was. Ik ben er erg blij mee en vond het superlief dat ze het zo voor mij kon omzetten! @ Thura...jammer dat je ook helaas hier bij ons terrecht bent gekomen...hoop dat je niet terug hoeft naar het z'huis straks
Wat ontzettend lief zeg van je moeder... Krijg er kippenvel van. Nu kun je altijd naar dat hartje kijken en denken aan je kleintje... Mijn moeder was ook zo lief voor me. Maar ik heb nu weer gemengde gevoelens. Ik word nog steeds door mensen gefeliciteerd waartegen zij het heeft verteld Ik weet dat ze het goed bedoelde, maar baal er toch stevig van. Ook al toen het nog niet mis was gegaan hoor. Wordt nog lastig mocht het weer raak zijn ooit. Ik ben een open boek, kan niks voor me houden. Maar zal de ducktape in de aanslag houden :-# Ben benieuwd wat je vriendin te zeggen heeft...
Ik hoop dat je niet naar ZH hoeft en dat het allemaal wat mee valt. En als je wel voor een echo moet duim ik mee dat alles daar schoon is, en er niks hoeft te gebeuren! Jootje
Wat ontzettend lief van je moeder! Fijn dat ze met je mee leeft. Mooi dat je er even lekker tussen uit bent geweest, kun je even je gedachten aan de kant zetten en denken aan leuke dingen. Helaas blijft realiteit, realiteit.
Goedemiddag! Op Eerste Kerstdag is bij mij de miskraam begonnen (ik was ongeveer 6 weken zwanger), een slechter moment is bijna niet te verzinnen... Op het topic 30-plussers heb ik mijn verhaal ook al verteld. Ik heb nog steeds veel bloedverlies en krampen (neem nog steeds pijnstillers) en vraag me af hoe lang dit nog gaat duren. Wil het nu graag afsluiten, zeker met het nieuwe jaar in aantocht. Ik heb bij de echo ook ontdekt dat ik een tussenschot in de baarmoeder heb, wat me natuurlijk niet vrolijk stemt. Gelukkig zag ik wel dat een aantal dames hetzelfde probleem heeft en toch zwanger is gebleven/bevallen van een gezond kindje. Heb me hoe dan ook voorgenomen om er een mooi jaar van te maken, meer genieten en ontspannen. Alvast een hele gezellige jaarwisseling en een fantastisch & vruchtbaar 2008: het wordt ons jaar! Liefs, Fiona
Hoi meiden, lang hier niet geweest, maar heb even geen zin gehad om de verhalen hier te lezen, sorry... Ik heb met de kerst zeker wel aan ons * gedacht, maar ik wilde er zo min mogelijk mee bezig zijn. Gelukkig is dat allemaal wel goed gegaan. 27 dec. hadden we een verjaardag van de dochter van vrienden van ons die 1 jr werd. Mijn vriendin vroeg hoe het ging, ik zei goed, en toen zei ze: "Je denkt er wel erg licht over he?" Maar ze vraagt het telkens net op het verkeerde moment, nu zat hun hele huiskamer dus vol. Dus toen ze dat zei, schoot ik vol, en zat ik bijna te huilen in een volle huiskamer... Iedereen was doodstil, maar niemand vroeg hoe en wat gelukkig. Ik was blij toen iemand anders gewoon verder praatte over iets anders. Verder gaat het emotioneel ook steeds beter met me gelukkig. Nu nog oudjaarsavond... Gisteren hebben we trouwens voor het eerst na de curretage weer geklust.
O ja dat is best confronterend wanneer je nog felicitaties krijgt...idd goed bedoeld door moeders denk ik maar blijkbaar ging haar tempo sneller met het vertellen aan anderen dan die van jullie? Het over 'open boek' zijn...ik denk dat ik bij (hopelijk) een volgende zwangerschap ook niet mijn mond zou kunnen houden hoor...ik zeg en neem me nu al voor om zo voorzichtig mogelijk te zijn en niet meteen het te delen met anderen maaaar mezelf kennende lukt dat echt niet! Ja ik ben ook wel benieuwd wat mn vriendin te zeggen heeft...ik denk dat ze er zelf ook flink last van heeft. Zowiezo het idee dat we eigenlijk zwanger waren is heel erg raar en emo ik zou morgen 14 wkn zwanger zijn en dan zou ik 4 wkn voorop lopen...ik ben best wel heel erg jaloers eigenlijk, ze heeft net een 2e (voorjaar) en nu alweer zwanger...ben blij voor ze, verstandelijk dan...maar ik zal het flink moeilijk hebben wanneer ik haar zal zien de volgende keer denk ik. Inderdaad Jootje, realiteit blijft realiteit....maar het is goed als we toch nog kunnen genieten af en toe...we gaan hier met zijn allen een nieuw jaar tegemoet met heeeel veeel nieuwe kansen! Fiona wat vreselijk om de kerstdagen zo te moeten beleven...heel veel sterkte zeg
Hee Fiona, ook hier veel sterkte voor jou! Ik heb anderhalve week over mijn mk gedaan, vanaf het eerste bloedverlies tot het verliezen van ons klontje. Daarna nog 3 dagen gebloed en dat was dat. Ik hoop dat je er snel vanaf mag zijn. We gaan ervoor volgend jaar!
Hee Jusi, blij dat je er weer bent. Snap dat je alles even wilde loslaten, hoe moeilijk dat ook is. Ik zie best op tegen morgenavond, er komen allemaal mensen op het feest die weten dat ik een mk heb gehad. Pfff, al die begrijpende mensen die willen knuffelen en praten enzo, geen zin in eigenlijk. Maar we gaan klussend het nieuwe jaar in
@ Triessie, mijn moeder mocht het van ons tegen niemand vertellen nog. Daar heeft ze zicht dus duidelijk niet aan gehouden. Echt een domper is dat. Ik was zo verdrietig daardoor. Misschien met dat in mijn achterhoofd dat het me lukt mijn mond te houden Moeilijk en confronterend hoor, je vriendin...
Och, zeg mocht het helemaal niet vertellen....tsjee...dat is een heel ander verhaal...inderdaad met dat in je achterhoofd beslis je de volgende keer misschien wel anders ja....
Ik denk niet dat ik vandaag nog weer online kom, dus wens ik jullie een heel goed "vruchtbaar" 2008. Ik heb zin in 2008, het nare van 2007 laat ik achter me en ga verder. 2008 word ons jaar! liefs Jootje
Zo, even een dagje niet geweest, MET effect temp van 36.9 naar 36.7 en negatieve ovulatietest, dat je daar zo blij mee kan zijn na een curettage he Iedereen een fijne jaarwisseling! Ook wij gaan klussend het nieuwe jaar in, vent weet het nog niet
Hoi meiden, even snel een update, want eigenlijk moeten we nu de deur uit, maar ik wilde jullie niet met vraagtekens laten zitten. Toen ik gister uitlogde van het forum en opstond kreeg ik weer kramp, en toen kwam inderdaad de placenta nog naar buiten. Daarna heel slapjes, tot bijna flauwvallen aan toe. Toen ik om 10 uur 's avonds niet normaal op kon staan om naar de wc te gaan heeft mijn Lief de verloskundige gebeld en die verwees ons door naar de gyn in het ziekenhuis. Die heeft geëchood en gelukkig was mijn baarmoeder schoon. Ik heb nog zo'n buikpijn omdat mijn spieren helemaal verstijfd zijn, ik heb bijna een week lang weeen gehad... Niet allemaal heel heftig hoor, maar toch genoeg om mijn spieren stuk te maken. dus nu paracetamol slikken, en rustig aan doen, bloeddruk opkrikken enzo. vandaag is de kramp weg en ben ik alleen stijf, en ik ben ook niet meer omgevallen. gelukkig, ik denk dat mijn lijf nu schoon is!
Goh Thura, dat was vast even schrikken. Gelukkig weet je nu zeker dat alles eruit is en kun je gaan opknappen. Ik weet nog wel dat ik me de dag na het verliezen van klontje voelde alsof ik door een vrachtwagen was overreden Komt inderdaad door die weeën een week lang. En ik zag sterretjes als ik snel opstond. Hee Mol, super! Ga kijken of mannetje nog wat kan presteren na de drank vanavond Heb knallende koppijn door een hele drukke werkdag, die moet wel over zijn dan Meiden, een hele fijne avond en tot volgend jaar!
Nou, Freesia, wij hebben gepresteerd hoor, en hadden toen nog 10 minuten om met de fles champagne voor de tv te gaan zitten wachten tot het middernacht werd Thura, alles er nu uit ... Heftig meid. Iedereen een heel gezond en vruchtbaar 2008!
Hee Molly, hier niks klaargespeeld Was helemaal afgetaaid om 3 uur 's nachts. Heb alcoholvrije wijn gedronken en 1 glaasje champagne, wat is dat spul toch goor Op het feestje was een pasgeboren babietje, echt maar een week oud. En een nichtje dat 22 weken zwanger is. Had het heel even, misschien 5 minuten erg moeilijk. Voelde me letterlijk leeg. Daarna heb ik heerlijk mee zitten beppen over zwanger zijn, bevallen en borstvoeding enzo :-D Strakjes gaat zwager weer naar huis, dan lekker douchen. Daarna grijp ik hem denk ik