Echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vienna81, 24 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,
    Ik heb een vraagje.
    Ik heb in 2004 een missed abortion gehad, met 7 weken zagen we dat alles goed was (incl. kloppend hartje) en vier weken later (11 weken) bleek dat het kindje vlak na de eerste echo was overleden.
    Ik wil nu graag zsm een echo om mezelf een beetje gerust te stellen (maak me echt super veel zorgen, wordt er gek van, ga constant extra naar de wc om te kijken of ik bloed zie en kan 's nachts niet slapen ervan en ben niet te genieten en bij elk scheutje buikpijn bekruipt een paniekgevoel me) maar met 7 weken zal ik er ook niet zoveel vertrouwen in hebben omdat het de vorige keer dus vlak erna mis is gegaan.
    Wat is de beste tijd om een echo te maken (zms) waarbij je wel al iets zekerder kunt zijn dat het wel goed zit? (8 weken misschien? of is dat ook te vroeg, ben bang dat ik het niet veel langer volhoudt zo).
    Alvast bedankt voor de reactie.
    Liefs, Vienna
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Vienna,

    als je zo onzeker bent is het raadzaam om een vroege echo af te spreken. Als het kan zou ik vragen om een echo bij 7 weken en dan bij 10 weken nog eentje. Of bij een termijn waar jij je prettig bij voelt. De meeste verloskundigen zullen begrip hebben voor jouw situatie en dit proberen voor je af te spreken.

    Veel sterkte!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina