Echo....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marleenb1983, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleenb1983

    27 mrt 2007
    12
    0
    0
    Ik ben vandaag voor een echo geweest. Volgens mijn berekening zou ik bijna 9 wkn zijn maar op de echo 6,5 wk..... :(:
    Nu moet ik over 2 weken terug komen. Ben er erg onzeker over. We hebben wel het hartje zien kloppen. Heb ook geen bloedverlies.

    Zijn er meiden die dit herkennen?
     
  2. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    nee, ken het niet, maar als het hartje klopt is het toch een goed teken! het kan natuurlijk zo zijn dat je later je ovulatie gehad hebt als dat je dacht, of is dat niet mogelijk?
    In ieder geval wil ik je heel veel succes wensen en ik hoop voor je dat je over 2 weken nog steeds een heel mooi kloppend hartje ziet!
     
  3. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb wel verhalen gelezen op de site van vrouwen die het ook hadden dus ik zou me er geen zorgen over maken het is natuurlijk niet leuk om dat te horen maar het is niet erg het hartje klopte dus ik zou me echt geen zorgen maken en anders had de verloskundige wel wat gezegt als het niet goed was waarschijnlijk was je eisprong wat later als dat je dacht

    liefs diane
     
  4. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was ook altijd minder ver dan dat ik dag. Blijk een late eisprong te hebben, pas op de 16e/ 17e dag en de berekening van de vk is vak wat ruimer.
     
  5. bij mij was het ook het geval..
    blijkbaar was mijn innesteling gewoon wat later!
    zou kunnen hoor!

    als het hartje klopt.. niks om je zorgen over te maken!

    Je moet nu alleen wat langer wachten op de 12 weken ;)
     
  6. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Volgens mij komt het wel vaker voor, hoor!

    Een vriendin van mij dacht ook dat ze een week verder was dan ze uiteindelijk bleek te zijn. En die is nu al 36 weken, dus alles is goed gegaan!

    Zou me maar geen zorgen maken ;) het hartje klopt, een beter teken dat het goed gaat kun je niet hebben!
     
  7. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja hoor.. Ik dacht dat ik 21 augustus was uitegrekend, bij hun was dat 28 augustus en dat werd vervolgens 3 september..
     
  8. marleenb1983

    27 mrt 2007
    12
    0
    0
    Thanks voor jullie lieve reactie's!
    Ik blijf 't moeilijk vinden omdat we na mijn 35e dag van mijn cyclus geen gemeenschap hebben gehad.... we zullen het maar afwachten :rolleyes:
     
  9. en je had wel een posi test toch?
     
  10. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik werd ook een weekje terug gezet. Ik had de eisprong dus een week later gehad. Het maakt niet uit iedereen is verschillend en dus ook de ovulatie.

    Het is alleen knap balen, want dan lijken die 12 weken nog langer te duren...Liefs
     
  11. marleenb1983

    27 mrt 2007
    12
    0
    0
    Jaaaa! Dat wel! xxx
     
  12. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dit komt vaker voor. Meestal wordt er gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en als je dan een echo krijgt ben je meestal wat korter zwanger.
    Toen ik na de gyn moest was ik volgens de huisarts 6,5 weken zwanger, ze had vanaf de eerste dag van mijn laatste mensruatie gerekend. Toen ik bij de gyn was, konden ze geen beeb zien. Twee weken later wel, bleek dat ik 2 weken korter zwanger was. Maar dat geeft toch verder niets. Ik heb een onregelmatige cyclus dus ik wist eigenlijk wel dat ik niet zo ver was als de huisarts zei.
     
  13. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ook ik was een weekje korter als ik zelf had uitgerekend.. Maar het is toch harstikke fijn dat je het hartje hebt zien kloppen, zal vast wel goed komen meid!
     
  14. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    geen zorgen maken hoor, pas als je ook de eisprong op een echo gezien hebt weet je écht hoe ver je bent (dat hadden wij, heb de ochtend na mijn eisprong 's nachts, een echo gehad ;) )
    als de rest er maar goed uitzag dan komt het prima in orde. alleen moet je nog even iets langer, maar ach.... op die 40 weken ;)
     
  15. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Misschien iets korter zwanger, maar WEL ZWANGER! Is toch super... :D:D
    En die 12 weken duren idd. lang maar daarna is het dubbel zo genieten ;)

    Heerlijk toch ! Gefeliciteeeeeeeeeeeerd !

    Dikke -x-
     
  16. marion1979

    18 jul 2007
    16
    0
    0
    operatie assistente
    zoeterwoude
    Ik herken je verhaal heel erg goed!
    Ben maandag voor een 1e echo gegaan (van mijn 2e zwangerschap) ik zou toen bijna 6 weken zijn. de gyn vertelde dat het veel te klein is, ongeveer 4 weken (en evt een paar dagen) dus loop ongeveer 2 weken achter. Bij mij was er nog geen hartactie te zien, de gyn vertelde dat het 50-50 is.. Maandag weer terug voor een echo, als het dan niet gegroeid is dan is het een missed abortion.. is het wel gegroeid, dan is er nog hoop!

    Groetjes Marion
     
  17. marleenb1983

    27 mrt 2007
    12
    0
    0
    Balen zeg... jij zit nog meer in spanning.
    Sterkte hoor! Enne laat je 't weten als je wat weet?

    Groetjes Marleen
     
  18. marleenb1983

    27 mrt 2007
    12
    0
    0
    Up-date!

    Ben vandaag voor de 2de echo geweest.... wat blijkt, ik ben wel 11 wkn zwanger! Waarschijnlijk lag het in een hoekje, maar in ieder geval was het dus niet goed opgemeten.

    We zijn er happy!
     
  19. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Joepie! goed nieuws dus!
     
  20. wow!
    goed nieuws!

    bijna die laatste week voorbij!

    Geniet ervan meid!
     

Deel Deze Pagina