Echoscopiste verklapt geslacht baby?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nora1988, 25 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1988

    Nora1988 Lid

    25 jan 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

    vandaag de 20 weken echo gehad en duidelijk aangegeven dat ik het geslacht niet wil weten. Toen zei ze: dan ga ik jullie op een gegeven moment vragen om weg te kijken, want soms ligt de baby met de benen wijd en zie je duidelijk het piemeltje. We hebben dus weggekeken op een bepaald moment toen ze dat vroeg.
    Toen zei ze daarna: jullie hadden het toch niet kunnen zien, want het beentje zat er een beetje voor… dus ik dacht direct: het beentje zat dus een beetje voor het piemeltje anders had jij het ook niet kunnen zien?? Of stel ik mij aan en kan het ook zijn dat ze bedoelt dat je het met ongeoefend oog dus niet kan zien… ze sprak verder de hele tijd over hij, maar ik denk dat dit wel heel normaal is.
    Graag jullie mening :)
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Vaak spreken ze wel over hij, en het kan best dat ze helemaal geen uitspraak had kunnen doen indien jullie t wel hadden willen weten, zodra de baby namelijk met 1 of beide beentjes ervoor zit kan t beide kanten nog op omdat het gewoonweg niet goed te beoordelen is.
    m.i. heeft ze niks verklapt, en kan t beide nog :)
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  3. Nora1988

    Nora1988 Lid

    25 jan 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ze zei wel dat zij wist wat het was! Maar dat wij (als leek) het niet hadden kunnen zien omdat het beentje er een beetje voor lag.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.859
    4.937
    113
    Beentje kan er bij meisjes en jongetjes voor liggen, dus dat zegt echt nog niks. Hier zeiden ze ook vaak ‘hij’, ook nog voordat het geslacht bekend was en ook nadat we wisten dat het een meisje was. Ook dat zou ik dus negeren, hoeft niks te betekenen :)
    Hier zeiden ze bij de 20 weken echo dat het echt een voetballer was, zo actief aan het trappen - zou je ook als hint voor een jongen kunnen zien, maar dat was het dus niet :)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Nee hoor, wat mij betreft heeft ze niets verklapt. Als de baby de beentjes wijd had en er was géén piemeltje te zien, dan weet je natuurlijk ook wat het is. Dus dat je “het” niet kon zien omdat er een beentje voor zat, kan nog steeds twee kanten uit :thumup:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  6. Nora1988

    Nora1988 Lid

    25 jan 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Jaaaa misschien hebben jullie wel gelijk! Het was echt een oudere, ervaren, echoscopiste. Dus ik geloof ook best dat zij het geslacht snel kan zien, zelfs als het beentje er een beetje voor zit. Ik denk dan direct: nou dan zal dat beentje wel voor een piemeltje zitten ;) maar die vrouw ziet natuurlijk heel veel meer dan dat alleen. overigens is een jongetje prima hoor! Maar deze keer wil ik het geslacht echt niet weten, maar onbewust ga je toch letten op ‘hints’
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Snap ik heel goed, maar t zegt dus helemaal niets :)
    Voorbeeld: jongste dochter had okk beentje ervoor, 3 echo's later niet meer.
    En onze zoon had ook beetjes ervoor, en na springen niet meer (wij wilde t wel beide keren zo snel mogelijk weten):)
    Ik heb gewoon eigenwijze kinderen:roflmao:
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Nope ze heeft niks verklapt.
    Als het been voor de vagina zit zie je ook geen geslacht
    Het kan m.i. beide kanten op :).

    En ze zal het vast via de zijkant gezien hebben (zowel meisje als jongen kan je met de 20 wkn ook via de zijkant zien als de beeb goed ligt), dat kan dan verklaren dat een leek het wellicht niet gezien zou hebben volgens haar :)
     
    femkes en evaleana vinden dit leuk.
  9. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Een meid en een jongen hier, wij wilden het wel weten maar ik zag het beide keren echt niet.... Ze liet het ons eens goed in beeld zien zonder te zeggen wat het was, maar nope.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina