Vraagje op de olvarit potjes staat dat ze na openen nog 24 uur houdbaar zijn in de koelkast. Is dit echt zo? Nu ben ik mijn zoontje net een beetje aan de smaak aan het laten wennen. Dus echt veel eten doet hij nog niet, een paar hapjes misschien. Maar dit betekend dus dat ik zo'n potje als nog zo'n driekwart vol weg moet gooien. Kei zonde.
Dit doe ik dus niet, een driekwart potje weggooien.... Ik kook vers. Maar als het 24 uur houdbaar is, kan je zoontje er toch 2 x van eten? Daarna gewoon meteen weggooien. Ik zou het niet langer bewaren.
op internet staat 48 uur houdbaar. Ze zetten altijd op verpakkingen dat het minder lang houdbaar is zodat je er meer van koopt.
Vers eten is 48 uur houdbaar, maar een potje is in de fabriek natuurlijk ook al een keer opgewarmd geweest.
Hij kan er inderdaad twee keer mee doen. Maar hij is nog aan het wennen dus er gaan misschien 6 hele kleine lepeltjes per keer uit. Met groente haal ik dus een paar lepeltjes eruit en die doe ik in een kommetje om warm te maken. Ik vind het zo vreemd dat het maar 24 uur houdbaar is.
Op de potjes van Olvarit staat idd 24 uur, maar ik had laatst een potje van een ander merk en daar stond 48 uur op. Ik weet alleen niet meer welk merk dat was. Ik zou trouwens zweren dat er 3 jaar geleden op de potjes van Olvarit ook 48 uur stond. Ik kan me herinneren dat ik soms 3 keer kon doen met een potje.
Ik heb 3 merken potjes in huis. Op Olvarit staat idd 24 uur, op die van de biowinkel staat 48 uur en op de AH potjes staat dat je ze meteen moet opmaken... Ik vind het ook vreemd, aangezien er natuurlijk nergens conserveermiddelen aan toegevoegd zijn. Maar ik hou me er maar wel aan, wie weet ligt het aan de bereidingswijze ofzo.
Tja ieder moet het voor zich weten maar ik kan er ook wel makkelijk mee zijn hoor... stel ik heb vanmorgen een potje opgemaakt, moet het dus uiterlijk morgenochtend weggegooid worden... nou dat doe ik dus niet, durf het gerust nog de rest van de volgende dag te geven/gebruiken hoor. En desnoods die ochtend erna nog. Dus zeg 48uur. Ik ruik eraan, en proef het en als het goed ruikt en smaakt geef ik het.
Op de olvarit potjes staat 24 uur en op die van kruidvat 48.. Ik hou me niet altijd aan die 24 uur.. soms heb ik al een potje open, terwijl er nog een aangebroken in de koeling staat.. Als ik een helft uit t potje haal, gaat t deksel er meteen weer op en in de koeling.. Ik zie er geen probleem/gevaar in...
Ik geef zelf geen potjes onder andere ivm Finn zn allergiën. Maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen als Draak...ff proeven en ruiken. Doe ik met spul voor mezelf ook..ik ben eigenlijk nooit zo moeilijk..alleen met melk! Hahaha!
ik zou het ook gewoon eerst ruiken en proeven. Als je het goed koelt moet het eigenlijk best 48 uur houdbaar zijn. Ik maak het zelf vers dus heb niet zoveel ervaring met potjes