Eczeem en hormoonzalf

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oke ook een forum irritatie want jullie zijn geen dokters I know.

    Ik heb een klein eczeem plekje onder mijn voet. Denk 1 bij 1cm. Het is rood met kleine bultjes/blaasjes en het jeukt. Nu heb ik nog van man een tube hormoonzalf liggen die hij een paar maanden geleden heeft gehad voor een irriterende plek op zijn arm die steeds terug kwam. Zal ik die zalf erop kunnen smeren of zijn er bij eczeem betere adviezen? Ik doe verder niet echt aan voetverzorging met zalfjes en cremes en draag elke dag schone sokken, droog mijn voeten altijd goed af maar ga wel met die sokken (maar soms ook zonder) in pantoffels en heb soms zweetvoeten. Moet ik die pantoffels nu weg gooien om verdere besmetting te voorkomen?
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou in eerste instantie met neutrale vette zalf zoals vaseline-lanette crème o.i.d. smeren. Mocht het niet beter worden, dan even door de huisarts laten beoordelen en hem/haar de juiste zalf laten voorschrijven. Ik zou persoonlijk niet met oude hormoonzalf van iemand anders gaan smeren.
    Van die pantoffels weet ik eerlijk gezegd niet:|
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dan probeer ik dat wel en dan laten luchten of juist afdekken?. Nu heb ik net gedoucht en door de warmte gaat het weer meer jeuken. Als zo een klein plekje al zo irritant kan jeuken heb ik nu spontaan echt te doen met iedereen met huidproblemen en eczeem op meerdere plaatsen op het lichaam.
     
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Is het echt eczeem of is het zwemmerseczeem? Dat laatste is feitelijk een schimmel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.359
    113
    Dat vroeg ik me ook af. :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Geen idee, wel 3 weken geleden gezwommen in centerparcs. Of heeft dat niet veel met zwemmen te maken ondanks de naam?
    Dit zijn dus die dingen waarvan ik denk, zo klein en zo zonde van de tijd van de huisarts dat ik dus liever zelf wat probeer. Ik heb wel schimmelcreme voor vaginale schimmelinfecties, en schimmelcreme van dochter toen ze een schimmel bij haar luieruitslag had, zal dat hetzelfde effect hebben?
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja dat is ook super vervelend!
    Zolang het niet echt open is en/of mega veel vocht lekt, zou ik het in ieder geval ‘s nachts zoveel mogelijk onbedekt en dus inderdaad zo koel mogelijk houden. Omdat het onder je voet zit, zul je er overdag toch op lopen. Dan lijkt me voor de hygiëne in ieder geval een niet al te strakke katoenen sok erover wel beter.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik heb vaak de hormoon zalf van mijn zoon gebruikt. (En had daarvoor ook altijd zelf hormoon zalf) Ik zou het er dus gewoon opsmeren, je merkt dan binnen 3 dagen duidelijk verschil.

    Ik denk (aangezien het blaasjes zijn) dat je misschien wel blaasjes eczeem hebt. Mijn handen zitten nu helemaal onder en morgen maar weer eens de huisarts bellen.

    krab het alsjeblieft niet open dan verspreid het zich. o_O
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als het gewone eczeem Is, is het niet besmettelijk. Zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben om op zo'n klein plekje een lichte hormoonzalf te gebruiken. Ik smeer regelmatig mijn zoon zijn hele lichaam er mee in, dus dat kleine plekje zal wel goed komen.

    Zwemmeraeczeem is lastiger te behandelen. Je hoeft overigens niets weg te gooien, je hebt speciaal poeder voor schoenen etc.
     
    MinnieMouse94 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.947
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt als voetschimmel. Ik zou beginnen met Daktarin crème. Kun je gewoon bij de Kruidvat kopen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb ik in huis! Dat had ik voor dochter toen ze een schimmel bij haar luieruitslag had. En nu ik er aan denk ziet het er bijna hetzelfde uit.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Gewoon eczeem is niet besmettelijk.

    Mijn advies zou zijn, een week vet houden (met bijv. Vaseline, wel echt een paar keer per dag). Als het dan niet weg is naar de dokter, hij/zij kan beoordelen of het om eczeem gaat of om een schimmel.

    (Als je eigenwijs bent en/of geen geduld hebt smeren met hormooncreme en als dat niet werkt, miconazolnitraat crème halen bij 't kruidvat. Hahah)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ook die zalf heb ik in huis :roflmao: net een apotheek / drogist hier in mijn badkamer haha
     
    tasje vindt dit leuk.
  14. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Het kan wel degelijk met zwemmen te maken hebben, vandaar ook de naam zwemmerseczeem. Het is mega besmettelijk, vaak wordt het om zwembaden opgelopen omdat iedereen daar op blote voeten loopt. Als het is ontstaan na je bezoekje aan Centerparks zou ik beginnen met Daktarin en hier even een tijdje mee smeren en kijken of er verbetering in zit.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ga ik nu meteen mee beginnen en gooi dan mijn pantoffels dan maar weg voor de zekerheid.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nee joh. Wat zonde. Gewoon daktarin poeder kopen en erin strooien
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Gaat de schimmel als mijn pantoffel ermee besmet is dan ook dood?
    Weet niet wat die poeder kost maar heb nu toevallig steeds van die goedkope spaanse pantoffels gedragen van max. €5.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja die gaat dan ook dood. Maar in dit geval is het potje waarschinlijk duurder dan je pantoffels, dus dan toch even nieuwe halen misschien.
    Alhoewel, als het echt een schimmel is heb je dat poeder ook nodig voor je schoenen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja ga eerst wel even smeren met die dactarin zalf. Als het daardoor minder word weet ik dat het schimmel is en haal ik die poeder wel voor al mijn schoenen en pantoffels.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zou inderdaad eerst Daktarin proberen, eventueel i.c.m de poeder, en verder zo droog mogelijk proberen te houden.
    Vervelende plek ook zeg!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina