Een 3de doet wat hij wil!?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door BabyAngel, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo,

    Ze zeggen dat een 2de kindje vaak sneller komt dan een 1ste.
    In mijn geval (en mensen om mij heen) klopt dit.
    Bij de 1ste deed ik er vanaf de weeën tot geboorte 6 uur over.
    Bij de 2de ben ik ingeleid middels een ballonkatheter en weeenopwekkers.
    Van inleiding tot geboorte was 4uur.
    Vanaf de 1ste heftige wee tot geboorte was 50min.

    Mijn ervaringen bij een andere kwam de 3de altijd moeilijker en duurde de bevalling vaak vele uren langer.
    Wat zijn jullie ervaringen bij een 3de kindje?

    Mijn gynaecoloog zei na de bevalling;
    "Een 2de komt altijd sneller,maar een 3de...;)....doet wat hij wil"

    Ik schrok van de uitspaak omdat ik veel mensen ken waarbij het klopt;)
     
  2. Shampoo31

    Shampoo31 Actief lid

    14 sep 2013
    132
    0
    0
    Geen idee, dit is voor mij ook nr drie :D. Dus ik lees met je mee...
     
  3. saabenjelle

    saabenjelle Bekend lid

    27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Ik ga ook even mee lezen.
    Eerste kind kwam een week voor de uitgerekende datum. Was moeizame bevalling van bijna 24 uur.
    Tweede kind kwam 4 dagen voor de uitgerekende daum. Was stuitbevalling en duurde maar 50 minuten!
    Nu 3 dagen overtijd van derde kind, dus wat betreft doet wat hij wil klopt het nu al :p
     
  4. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hahaha hopelijk komt de kleine gauw saabenjelle!!

    Niemand die nog ervaringen met ons wil delen!?;)
     
  5. Merlijn1983

    Merlijn1983 Bekend lid

    4 mrt 2013
    999
    0
    16
    1e kindje spontaan met 42 weken, bevalling van 5 uurtjes
    2e kindje ingeleid met 38.3, bevalling van 2 uur en 15 min
    3e kindje ingeleid met 38.3, bevalling van 1 uurtje

    Hier ging het dus steeds sneller
     
  6. xbabyxdx

    xbabyxdx Niet meer actief

    Hier klopt het wel!

    De eerste deed ik 72 uur over
    Tweede deed ik 2 uur over
    Derde deed ik 16 uur over...... en was inderdaad geen makkelijke bevalling.
     
  7. SB1985

    SB1985 Actief lid

    27 mrt 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook heel benieuwd. Hier ook zwanger van nummer 3 en zal met 37 weken ingeleid gaan worden.
     
  8. zuster88

    zuster88 Actief lid

    21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    ik ben drie keer bevallen en de derde was juist de fijnste rustigste bevalling van allemaal!..de eerste was int zh met behulp van vaginale tabletjes zijn de vliezen spontaan gebroken en kreeg ik een weenstorm, 4,5 uur over gedaan

    bij de tweede zijn bij 4cm vliezen gebroken flinke weeenstorm en binnen 50 min lag mn zoon op mn buik

    de derde is helemaal spontaan gegaan twee uurtjes over gedaan.. heel relaxed int begin nauwelijks weeen..

    ben nu zwanger van de vierde en de verloskundige zei idd ook dat ze vaak zien dat de derde wat moeilijker gaat.. maar in mijn geval was dat dus niet zo!
     
  9. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.525
    25
    48
    NULL
    Assen
    hier ook zwanger van nummer 3.

    1e was met 38+1 in 5 uur
    2e was met 41 weken in 1,5 uur

    ben nu heel benieuwd :D
     
  10. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hahaha, grappige opmerking en zit wel iets van waarheid in (bij ons tenminste)

    De eerste duurde wel 30 uur (ontsluiting kwam niet op gang) en was een kwartier persen in het zkh en hij was er. Met 38+6 weken.

    De 2de duurde van eerste krampje tot geboorte ongeveer 7 uur (2 pers weeën en ze was er). Met 40+2 weken.
    Ik weet nog dat de vk zei, sneller dan dit kan niet hoor. En lekker thuis.

    De derde had inderdaad een giga aanloop nodig. Hele dag bezig geweest, snachts uiteindelijk zkh omdat ik geen ontsluiting kreeg.
    En in een half uur van 0,5 cm naar 4 cm (lang leven de autorit:x)
    En daarna in 50 minuten naar volledige ontsluiting.
    De vk in het zkh kon haar nog net opvangen, 1 perswee:D.
    Met 40+6 weken.
     
  11. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh ik word er bang van.
    Mijn eerste zoon kwam in 15 uur
    Mijn tweede zoon kwam in 45 minuten.
    En nu ben ik uitgerekend vandaag en het rommelt wel maar niks zet door. Het is ook een meisje. Misschien ligt het daaraan LOL.
    Mijn hele onderkant is beurs maar er gebeurt gewoon niks.
     
  12. kyara

    kyara Actief lid

    21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Precies wat ik me ook afvroeg, ben ondertussen alweer 21 weken zwanger van ons derde kindje en ben zeeer benieuwd

    Oudste was er in 2.5 uur
    tweede was er in 5 kwartier
    ben heel benieuwd wat deze dame gaat doen, t mag van mij wel iets rustiger verlopen eigenlijk.
     
  13. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Owwwww, ik had dit nog nooit gehoord!!! En nu 38+4 zwanger van nummer 3.....Dit moet ik nu niet lezen.
    Krijg er de bibbers van ;). Eerste in 6 uur, tweede in 4,5 uur, hoopte op snel en makkelijk.

    Ga het wel merken en hoop mijn ervaring gauw te kunnen delen.
     
  14. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    1:48uur 39+4
    2:42uur 38+3
    3:36uur 35+1

    heb het ook vaker gehoord en had er ook veel schrik voor
     
  15. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Hier ging het eigenlijk steeds makkelijker.

    1e ingeleid na langdurig gebroken vliezen met wee-opwekkers en binnen 5 uur bevallen, waarvan 1 uur persen.

    2e ook ingeleid. Vliezen gebroken en wee-opwekkers aan en 4,5 uur later was ze er met 5 minuten persen.

    3e was ook ingeleid. Nadat ik d.m.v. gel 4 cm ontsluiting had met een paar harde buiken, zijn de vliezen gebroken. Binnen 5 minuten had ik de eerste wee te pakken en 55 minuten later was hij er. Ik heb misschien 15 weeën gehad, waarvan 2 persweeën en dit allemaal zonder wee-opwekkers.
     
  16. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    nr 3 kwam bij ons een week eerder 39+6 en heb er 1,5 uur over gedaan. nr 140+3 8 uur van af de eerste wee en nr 240+6 4 uur vanaf de eerste wee en nr 4 40+6 ook 1,5 uur. dus hier gaat het niet op dat nr 3 moeilijker of langer duurde.
     
  17. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier steeds snellere bevallingen. De derde zonder vk en letterlijk een stortbevalling. Bij alle mensen die ik ken ging de derde juist vlotter, las hier en hoorde van vk ook anders, maar hier ging t dus niet op (gelukkig ;)).
     
  18. zeester

    zeester Bekend lid

    28 jun 2012
    780
    0
    16
    Hihi uhm bij mij was de derde ook wat lastiger, maar ze lag ook met dr neus de lucht in. (Aaa)
    Haar grote broer ook en die was ook lastig maar volgens mij heb ik best keurife bevallingen gehad qua tijdsduur.

    1e 39w1 ongeveer 12 uur over gedaan met hele moeilijke laatste cm's door zijn ligging

    2e 38w3 ongeveer 6, 5 uur. Lag goed en de persfase ging daardoor vooral supersnel en prettig

    3e 39w1 ong 8, 5 uur. Lag dus ook in aaa maar daar heb ik weinig last van gehad. Onze dochter had het wel heel zwaar en daardoor moest ik stoppen met persen en was er lichte paniek. Doordat zij verkeerd duurde het persen ook weer langer. Al waren het maar 10 minuten zo bleek achteraf.

    Dus ja vanwege haar ligging was haar bevalling weer wat zwaarder maar niet extreem veel moeilijker/langer!

    Succes en een goede bevalling toegewenst!
     
  19. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Derde? Geplande keizersnee.... voorliggende placenta. .....:)
     
  20. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ojee ... :p De vk waar wij een geslachtsbepaling echo lieten doen zei dat de 3e ongeveer net zo loopt als bij de 2e dus ik was al blij...
    Mijn moeder verteld altijd graag dat haar 3e bevalling de rottigste was ;)

    Mijn 1ste is ingeleid bij 39,4 en na 20 uur geboren. Was geen fijne bevalling mede omdat hij verkeerd lag met z'n hoofd.

    De tweede kwam spontaan met precies 39 weken in 5 a 6 uurtjes. Ging vlot en snel maar daarom ook best heftig op de een of andere manier. Maar kijk er zeker positief op terug.

    Ben erg benieuwd wat deze dame gaat doen maar ik heb wel stiekem wat zenuwen hoor :):p
     

Deel Deze Pagina