Een 5e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Willemijntje19, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wie heeft er hier vijf kinderen?
    Hoe is dat? En hoe waren de reacties uit de omgeving?

    Hier zou onze vierde echt de laatste zijn, maar al een tijdje lichte kriebels voor nog een kindje. Man maakt geregeld opmerkingen waaruit blijkt dat hij dat ook wil.

    Voorlopig in elk geval nog niet. Onze vierde is bijna 1 en ik geef nog borstvoeding. Hier duurde het zwanger worden van de vierde ongeveer een jaar, wat natuurlijk niet heel lang is, maar ik ga er wel vanuit vanwege baarmoeder problemen, dat het wel weer wat langer zou kunnen duren.

    Verder ben ik wel bang voor reacties uit de omgeving. Heb in de vierde zwangerschap al veel meisjes babykleertjes weggedaan, omdat er na ons jongetje geen baby’s maar zouden komen. Heb dit ook vaak gezegd tegen familie enz. Schoonouders zeggen vaak dingen als: je kunt de kinderwagen reiswieg nu mooi alvast op marktplaats zetten en over 2 jaar heb je lekker al je vrijheid terug. Ik kan ze dat natuurlijk niet kwalijk nemen, want ik heb ook altijd tegen hen gezegd dat de vierde ook de laatste is.

    We hebben nog een kamer over in huis, de auto is een 7-zitter en schoonouders hoeven eigenlijk bijna nooit op te passen, dus praktische bezwaren zijn er niet.

    Verder vind ik vier kinderen ook niet heel zwaar. We hebben 1 kindje met een behoorlijk ontwikkeling achterstand en ass, dus dat maakt het soms wel pittig, maar we merken dat ze zich enorm optrekt aan de andere kinderen en dat doet haar en ons heel
    veel goed.

    Wel vinden man en ik het allemaal heel spannend of een vijfde dan wel weer gezond mag zijn en vragen we ons af of we niet te veel vragen. We hebben al zo veel geluk met onze vier gezonde kindjes.

    Sorry voor het hele verhaal, even mijn gedachtes op een rijtje zetten.

    Nog meer vrouwen in het zelfde schuitje?

    edit: geen idee waar die eenhoorn vandaan komt, maar ik kan het niet verwijderen..o_O
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lafelife en toch3 vinden dit leuk.
  2. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb er maar een, maar alles hieruit leest dat jullie het beide graag willen en aankunnen. Trek je dan niet teveel aan van andermans mening, uiteindelijk komt je kind zo te horen in een warm bad thuis!
     
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat een lieve reactie! Dank je!
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    toch3 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik sluit mij aan bij @Roodborstje2 en ik kan er jaloers op zijn dat je vier kinderen niet heel zwaar vindt:oops:. Je spreekt over baarmoeder problemen, kan dat niet zorgen voor complicaties tijdens de zwangerschap?
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ja klopt ik heb een uterus unicornis, maar gelukkig behoor ik tot de groep vrouwen die er het minst last van hebben. Ik kwam er na de tweede zwangerschap achter. Ik heb 3 stuitliggers gehad, waarvan 1 stuitbevalling de rest konden gedraaid en de 4e lag goed. Verder heb ik elke keer dat de placenta moeilijk los komt na de bevalling en daardoor ruim bloedverlies, maar ze weten niet zeker of het door de uterus unicornis komt. Heb ook maar 1 eierstok en 1 eileider.
     
  7. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Wij mogen ons vijfde kindje verwachten. Ook in ons hart en huis is er nog ruimte en ik sluit niet uit dat we ooit nog meer kinderen krijgen. Maar dat zien we wel.

    De reacties van de omgeving waren positief gelukkig.
    Ik was ook bang voor negatieve reacties. En waarom eigenlijk? Vaak omdat het je pijn doet en je zelf het kindje wel wenst.

    Eigenlijk snap ik niet waar mensen met negatieve reacties zich mee bemoeien. :mad:
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat mooi zo’n groot gezin!! En inderdaad ik begrijp ook nooit waarom mensen negatief reageren op een zwangerschap.
     
  9. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Dankjewel @Willemijntje19. Ik hoop dat het voor jullie ook nog eens weggelegd zal zijn, als jullie er voor willen gaan. Zeker omdat ik zo tussen de regels door lees dat het veel liefde zal krijgen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ahh dank je wel! Dat vind ik mooi om te horen! Ik hoop het ook, ben benieuwd wat de toekomst brengt :)
     
  11. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Waarom maak je je zo druk over de reacties van anderen? Als jullie graag nog een kindje willen is dat toch helemaal goed. Zou er voor gaan wanneer jullie er weer aan toe zijn:) je geeft zelf aan dat het praktisch mogelijk is en dat jullie ouders nooit hoeven oppassen dus zou me er echt niet druk over maken;)
     
    Mapje en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  12. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Ja ik maak me altijd veel te druk over de reacties van anderen, jammer is dat eigenlijk. Vooral de reactie van mijn schoonouders vind ik ergens heel belangrijk. Maar je hebt helemaal gelijk. Ons leven, onze keus. :)
     
    Mapje en Zonnetje19 vinden dit leuk.
  13. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Oohh zeker niet doen hoor want het is vaak toch niet goed, wat voor keuze je ook maakt:(
    Heel jammer want de schoonouders hoeven toch niet voor ze te zorgen. Idd jullie leven en jullie keuze. Maakt je man zich daar ook zorgen over?
    Als het jullie gegund is, why not al krijgen jullie een elftal.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #14 Willemijntje19, 16 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2021
    Mijn man trekt zich er gelukkig niks van aan en “grapt” regelmatig over een 5e om zijn ouders te plagen. Dus wel fijn dat mijn man er zich geen zorgen over maakt.
     
    Mapje en toch3 vinden dit leuk.
  15. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Gelukkig! Dat scheelt haha
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Wij hebben er 5. En nu geen negatieve reacties gehad terwijl dat bij de 3e wel was (waarom, je hebt een jongen en een meid). Bij de 4e moesten we de stand gelijk maken ;) en nu was het meer "tof, groot gezin".
    Hoewel, ik heb wel hoop reacties gehad mbt man zn werk/onze verdeling. Doordat man vaart is hij heel de week van huis dus doe ik "alles" alleen. Dat schijnt raar, moeilijk en knap te zijn :roflmao:

    En tja, die auto hadden we ook al.
    Slaapkamer niet, thuis 4, aan boord 3. Maar dat zie ik niet als een probleem.

    Hoe ik het ervaar: c is gewoon een heerlijk kind erbij. Gebroken nachten zijn bij tijd en wijle net zo k*t als bij de eerste :p En tuurlijk is het soms pittig maar dat is bij 1 ook lijkt me
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #17 Willemijntje19, 16 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2021
    Ahh wat mooi dat jullie 5 kinderen hebben! Geweldig!
    En wat grappig dat men bij de 5e wel enthousiast reageerde! Ik denk misschien dat alles wat na de 3e komt toch al een groot gezin is en dan maakt het ineens niet meer uit of zo haha.

    Mag ik ook nog even zeggen dat ik het knap en stoer van je vindt dat je alles vaak alleen doet? Maar dan zonder “raar” hoor haha. Zelf krijg ik vaak de opmerking, omdat ik niet werk, of ik het niet enorm saai vind dat ik dus niet werk. Een aantal jaar geleden hebben wij ervoor gekozen dat ik zou stoppen met werken om bij de kinderen te zijn, want man werkt meer dan 40 uur per week. Mensen vinden dan gouw dat ik veel alleen doe met de kinderen of ze vinden het raar dat ik niet helemaal gillend gek wordt thuis, want ik wil toch vast ook wel weer een keer wat voor mezelf doen? Nou heel eerlijk, ik heb zelf voor deze rolverdeling gekozen en mijn man en ik vinden dit heerlijk zo.

    Heb bij de 4e veelal positieve reacties gehad en 2 echt hele stomme.
    En vaak gehoord: en dan nu een jongen he? Alsof het een keuze is.

    Bedankt voor het delen van je ervaring met een 5e kindje :)
     
    toch3 vindt dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Soms ben ik ook trots op mezelf :D maar voor ons was dit de beste keus om te proberen eerst. Ik heb 7 jaar fulltime mee gevaren. Toen moest de oudste naar groep 3 (kleuteronderwijs aan boord gedaan) en hadden we 3 opties: internaat, ik met kinderen aan wal, allemaal aan wal.
    Internaat voelde niet goed. En man wil niet stoppen met varen tenzij noodzakelijk. En ik scheld soms wel erg hard op het varen maar ik zou het toch niet meer willen missen :) Vakanties zitten we aan boord, schoolsluitingen hebben we aan boord gezeten, regelmatig weekenden...

    En ik hoef nu aan wal ook niet te werken. We hebben een vof dus officieel werk ik wel. Maar dat voelt toch anders dan een baan aan wal. Uurtje sturen met kinderen om je heen is heel anders dan alleen op kantoor ;)
    Op dit moment zouden we niet anders willen, 5e schooljaar nu op deze manier. Nu zeggen we: we hebben goed gekozen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  19. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wauw, dat klinkt idd als een hele goede keuze! Wat mooi! Fijn dat jullie tijdens vakanties en schoolsluiting lekker met z’n allen aan boord kunnen zijn! Mooi hoor!
    Oja en wat betreft kamers, dat is inderdaad geen probleem, hier slapen de oudste twee meiden het liefst bij elkaar op de kamer en onze jongste slaapt nog bij ons, omdat ik dat zelf gezellig vind haha :)
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113

    En straks gaan ze zeggen: je wilt versterking voor je zoontje, als het maar geen meisje is...:D

    Mensen willen graag ergens iets van vinden, en de meeste mensen willen die mening ook nog graag delen. Dit is jullie gezin, jullie verantwoordelijkheid en van niemand anders.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina