een dekentje of een dekbed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esmetjuh, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Hallo iedereen,

    ik had een vraagje..
    ik hoor van iedereen dat een dekbed niet goed is voor de baby omdat ze daar makkelijker in kunnen stikken? is dit waar?
    wat is het beste om te nemen? een dekentje of een dekbed?

    Groetjes mij!
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Een slaapzak!

    groetjes
     
  3. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Een slaapzak? :S nog nooit gezien, of bedoel je zo'n trappelzak? IK had het ook al bij me lerares nagevraagd en die zei weer een dekentje.. en de ander weer een dekbed.. pff..
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja een trappelzak, dus een slaapzak die ze aandoen.
    Mijn neefje is 20 maanden en heeft eigenlijk altijd in een slaapzakje geslapen. Kunnen ze zich nooit bloot trappen of in de dekens verstrikt raken.
    een dekbed is niet geschikt voor babies.

    Groetjes
     
  5. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Mijn zusje heeft mijn neefje van ca. 5 maanden altijd onder een wit katoenen lakentje liggen met een fleecekleedje erover een, strak ingepakt zeg maar... zij heeft te horen gekregen dat ze dat t beste kon doen.
     
  6. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    okƩ dank je wel allemaal....
     
  7. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Alleen zijn die dekentjes vaak niet van fleece, maar van katoen of wol. Al ziet het er wel uit als fleece hoor! Lekker warm, maar niet te warm, krijgen de kleintjes het dan.
     
  8. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi
    ze hadden mij in de winkel een katoenen dekbedje geadviseerd of een speciale deken ,velux deken noemen ze dat wel prijsig, heel licht in gewicht en die stop ik dan gewoon in een dekbedhoesje staat ook leuk als je bedje is opgemaakt,misschien een tip succes ermee.
    groetjes jacky
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hadden bij beide kids, maar ja alles veranderd iedere keer weer, zo'n soort fleecedekentje met een lakentje eronder ook in het ledikantje gelegd.

    De kleine legde wij aan het voeteneind, zeg maar dat de voetjes het uiteinde raakte, en dan tot ongeveer de schoudertjes het dekentje weer omgevouwen, zodat het er niet onder kan komen, en later in de winter en toen het wat ouder was in zo'n soort trappelzak eronder ( wij hebben wel altijd de mouwtjes wat ingenomen omdat als ze veel draaien er makkelijk in kunnen stikken, dus zeg maar dat net de armpjes erin kunnen en dus zeer zeker er niet in.

    groetjes en succes
     
  10. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Jacky,

    Ik had idd ook zo'n Velux dekentje gekocht; "superademend, heel veilig mocht je kind eronder kruipen" en dat zal vast wel hoor, alleen is het na veel wassen nog steeds een redelijk stug dekentje wat je niet slap in je handen houdt, maar recht blijft uitsteken zeg maar. Het zal vast goed werken, maar ik weet wel dat ik deze keer niet meer zulke dure producten koop.

    Maar weet je: Bij je eerste kind wil je het allerbeste en alles nieuw en als je dat kunt betalen, koop je het ook. Maar ondertussen weet ik wel dat heel veel Hemaproducten bijvoorbeeld ook hartstikke goed zijn, daar ga ik kijken voor dekentjes.

    Mijn verloskundige zei toen trouwens dat dekbedjes idd niet meer mogen.
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    ik heb ook een dekentje van de Hema!
    20 euro kostte het...
    Nu ik erover nadenk: ik heb bijna alles van de Hema haha...
     
  12. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    tjee conny dat is dan jammer ,maar zul je altijd zien achteraf en hij was inderdaad duur 87,euro maar dan denk je ook iets goeds te hebben maar ik ben van plan om hem in een dekbedhoesje te stoppen dus dan was ik hem wel minder dan lucht ik maar meer het dekentje,katoenen dekbedjes mocht wel maar die dingen zijn erg zwaar dus dat vond ik niks,maar goed toch bedankt is helaas te laat maar voor iemand anders weer een waarschuwing.
    groetjes jacky
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Fleece mag je ook absoluut niet gebruiken als deken!
    Alles moet van natuurlijke materialen zijn zoals wol of katoen. Ik zelf heb ook alles bij de Hema gekocht en dat is allemaal van katoen. Gewoon een dekentje en daarover heen doe je een leuk overtrekje. Fleece ademt ook helemaal niet, al is het wel lekker warm. Maar het mag echt niet ;) En natuurlijk mag een dekbedje al helemaal niet, en ook geen hoofd beschermer die je in het ledikantje.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
  15. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    Belgiƫ
    slaapzakje of dekentje... Gebruik pas een dekbed sinds ze 2 zijn,...
     
  16. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Bedankt iedereen.. gewoon een dekentje dus.. geen dekbed.. kan je daar ook gewoon een dekbed overtrek overheen doen of is het beter als je er een lakentje onder doet?
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik doe er een lakentje onder, maar volgens mij kun je er ook een overtrek overheen doen!
     
  18. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    En hoe zit het met zo'n trappelzak? Daar steken de armpjes uit toch? Het lijkt me dat die dan te koud worden..? Mijn kindje wordt midden in de zomer geboren, maar toch..
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dat is inderdaad een goede vraag Nala!
    Ik zal eens aan mijn schoonzusje vragen, zij heeft een kindje van 7 maanden en die slaapt altijd in een trappelzak!
     
  20. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Een dekentje met een lakentje is het beste wat je kunt gebruiken.
    Een dekbedje is te warm voor een baby.
    Ik geloof dat je pas als je kind 2 jaar is een dekbedje mag gebruiken.
     

Deel Deze Pagina