Een derde kindje. Op zoek naar ervaring en praktische tips.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yolien, 14 sep 2019 om 08:14.

1. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    112
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Hoi allemaal.
    Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben van een derde kindje. Niet geheel in de planning maar wel welkom. Alleen maak ik me druk om aardig wat dingen. Hoe moet het op mijn werk, maar vooral hoe doe ik het straks praktisch met 3 Kids. De oudste zal dan 5 zijn en de ander 3 jaar. Naar school brengen, op de fiets, aandacht verdelen. Kortom ik zoek tips en ervaring. :)

2. MMW

MMW Bekend lid

29 dec 2013
    764
    98
    28
    Allereerst gefeliciteerd!

Geen tips, maar ik volg je onderwerp wel even :) Hier ook een wens voor een derde, maar weinig ervaring in onze omgeving.

3. Yelly

Yelly Actief lid

26 jun 2019
    215
    195
    43
    Gefeliciteerd!
    Toen onze derde kwam waren de andere twee respectievelijk 4 en 2.
    Ging prima.
    Baby in de draagdoek, peuter in de buggy en kleuter fietsen en ik te voet naar school.
    Aandacht verdelen ging ook min of meer vanzelf. Daar vind je echt je weg in. Komt goed!

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Fanatiek lid

25 jul 2014
    2.185
    1.695
    113
    Hier zijn ze 4, 2 en 1. De bakfiets was onze redding. Anders kwamen we echt nooit meer ergens.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    11.982
    2.055
    113
    Gefeliciteerd! Dat is het mooie van een derde, bij de eerste is alles nieuw, bij de tweede moet je de aandacht leren verdelen en bij de derde is het gewoon genieten haha.
    Zonder gekheid, natuurlijk is het drukker en moet je je kind weer leren kennen, maar je bent ook een stuk relaxter met weggaan dan bij de eerste, tenminste ik zeker wel. Als je op de fiets moet zou ik een bakfiets aanraden, lopend kun je dragend of met de wagen doen.
    Hoe bedoel je met op je werk? Ik neem aan dat je nu ook opvang hebt voor je andere kids en daar zal deze baby dan toch ook heen kunnen of niet?

femkes vindt dit leuk.
  6. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    1.069
    104
    63
    Gefeliciteerd!

Mij kinderen zijn dan wel wat ouder. 7 en 4 jaar toen de jongste kwam maar het gaat zo makkelijk. Ik grap wel eens dat als ik eerder had geweten dat 3 kinderen zo leuk zou zijn en makkelijk dan was ze er eerder geweest. Ik zag overal tegenop. (onze derde was ook nog niet gepland dus was ff schrikken in het begin)
    Ik doe in mijn eentje de kinderen naar bed en dat gaat ook prima. Eerst de 2 jongsten. Daarna de oudste. Op de fiets kan pas vanaf een maand of 8 tegen die tijd kunnen je oudste 2 zelf fietsen. Zo gaat dat hier wel tenminste.

7. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    112
    2
    18
    Groningen
    Een bakfiets gaat een goede investering worden hoor ik al wel :) Met op het werk bedoel ik; ik heb een contract tot eind dit schooljaar (want werk op t hbo). Ik heb een soort van verkapt aanbod gehad om de functie van een ander over te nemen, zij gaat met pensioen. Alleen zit ik te rekenen dat ik in juni uitgerekend ben... Red ik dat om in September weer te beginnen, of gaan ze dan een ander zoeken. Pieker pieker.

8. Mooiezomer

Mooiezomer Bekend lid

22 apr 2017
    851
    317
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Maak je niet druk, dit gaat straks allemaal vanzelf.
    Straks zit jij de baby te voeden terwijl je een spelletje speelt met de oudsten. Naar school, inderdaad een draagdoek en eventueel een buggy voor de middelste. Of een loopfietsje. Is de school nog te ver voor? Dan zou ik een bakfiets overwegen.

Heb je praktische tips nodig? Laat maar weten!

Voor nu is mijn tip: laat het los (want het komt echt goed!) en geniet!!

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    11.982
    2.055
    113
    Sowieso niet over piekeren, want de baby zal er in ieder geval geen rekening mee houden. ;)
    Maar even praktisch, ik geloof dat je verlicht bent minimaal 6 weken na je bevalling niet te werken, de rest van je verlof kun je verspreiden of later opnemen geloof ik. Dus dan zou september qua werk geen probleem moeten zijn. Even los van of je dat wil en je lichamelijk herstel en de baby natuurlijk. en of het Ć¼berhaupt een probleem is, want als ze jou daarvoor graag willen hebben, zullen ze vast een paar weken extra kunnen wachten. Ze moeten per slot van rekening ook in mei/juni/juli vervanging voor je hebben toch?
    Komt vast goed!

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    10.862
    2.040
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook drie kinderen maar hier waren de kinderen alweer 6 en 8 jaar toen de jongste werd geboren, is altijd erg soepel gegaan en kinderen waren gek op de baby en vonden het ook nooit erg om even te wachten,
    Ik ben wel het eerste half jaar thuis gebleven, heb na mijn verlof ouderschapsverlof opgenomen en daardoor was de baby iets verder eer ze naar de creche ging.
    Soms is het een gepuzzel maar dat is het met twee kinderen ook.
    En natuurlijk gefeliciteerd!!

11. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    112
    2
    18
    Groningen
    Bedankt allemaal :)

Deel Deze Pagina